הגדרת עזרה ראשונה היא מתן עזרה ראשונית לנפגעים בתאוונות קשות, פציעות, הכשות, מחלות שונות, וכך תפקיד מעניק העזרה הראשונה הוא לתת לו ידע רב, על מנת שיוכל להעניק עזרה מצילת חיים במקרים אלו. חשוב להדגיש כי קורס ריענון עזרה ראשונה צריך להתקיים בהתאמה אישית למקצוע. חובה לבחור מקום, המעניק תעודה המוכרת במשרדי הממשלה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

במאמר זה נענה על שאלות, כמו מהו קורס ריענון עזרה ראשונה? למה חובה לבצע אותו? ואיך בוחרים מקום ללימוד? בנוסף לכך המאמר ידבר על הנושא של התאמת הקורס למקצוע, שכן מידע זה מבטיח כי הקורס יוכל לענות על כל הדרישות והמצבים, שבהם אתם נתקלים במהלך העבודה.
מהו ריענון עזרה ראשונה?
רענון עזרה ראשונה זהו קורס מיוחד, שנועד לעזור למטפל לשנן את הידע ואת הסיטואציות השונות, שבהן הוא נדרש לתת מענה. עזרה ראשונה, כמו כל קורס אחר, מעניקה ידע רב בנושאים אלו, אך ישנם אנשים רבים שעברו קורס עזרה ראשונה אינם משתמשים בידע שצברו באופן יום יומי, וכך עלולים לשכוח אותו. במצבים אלו הידע הוא קריטי ובעיקר ידע עדכני שעלול להציל חיים.
חשיבות קורס ריענון עזרה ראשונה
חשיבות ריענון קורס עזרה ראשונה היא גדולה במיוחד, הן מבחינת טכנית, והן מבחינה פרקטית. מהבחינה הטכנית מדובר על חוק, שבו כל משרד ממשלתי מחייב את העובדים בשורותיו לעבור קורס ריענון. ההנחיות הן של משרד הבריאות, משרד הרווחה, השירותים החברתיים וכן כלל משרדי הממשלה שכן חובה על כל מגישי העזרה הראשונה לעבור קורס ריענון מידי תקופה והקורס אותו הם צריכים לעבור תלוי בהיקף הקורס הראשוני אותו למדו.
מה התדירות של קורס עזרה ראשונה?
אדם שעבר קורס עזרה ראשונה צריך לעבור מלע"ר ריענון עזרה ראשונה כל שנתיים. חשוב להבהיר כי האדם צריך לעבור את קורס הרענון לפני שתוקף התעודה הקיימת פוקע ובמידה ולא תעשו כן תאלצו ללמוד את הקורס מתחילתו.
איך יודעים איזה קורס לעבור?
ניתן לחלק את הקורסים לפי שעות, שכן ישנו קורס של 4, 8, 28, 44, 88 שעות, הדבר תלוי לפי המקצוע שלכם והקורס אותו למדתם.

מציעים שני סוגי קורסים, הקורס הראשון הוא קורס של ארבע שעות, המיועד למקצועות שבהם עוסקים בנושאים של הגשת עזרה ראשונה, ולכן הנושאים צריכים להיות ברורים, כאשר מתכוונים אל מקצועות כמו: גננות, אחיות, צוותי חינוך, מדבירים ועוד .

המשותף לכל המקצועות האלו שהם אנשים, הנתקלים במצבי חירום, בתדירות גבוהה. בקורס הזה חוזרים על החייאות, טיפול פצעים, חתכים שונים, שברים, פציעות בעמוד השדרה, טיפול בנשיכות של בעלי חיים, ועוד נושאים שונים.

קורס ריענון עזרה ראשונה של שמונה שעות, כולל בתוכו ידע תאורתי ופרקטי רב ומתאים למקצועות כמו: מדרכי טיולים, צוותי הוראה, נהגי אמבולנס ועוד. מדובר באלו שיש להם מפגש עם חסרי ישע בייחוד ילדים ותינוקות שאינם יכולים לדאוג לעצמם שכן חשוב מאד שהידע התאורטי והן הידע הפרקטי יהיו מבוססים היטב בראשו של בעל המקצוע .

למה חשוב קורס רענן עזרה ראשון מותאם איש
לכל בעל מקצוע יש  מצבי חירום בהם הוא נתקל דרך קבע ולכן מעביר הקורס המכיר את המקצוע היטב תשים דגש במיוחד על מצבי חירום אלו יגרום לכך שהידע יהיה פרקט ויבוא לידי שימוש בעתיד, לדוגמא גננות ילמדו החייאות בילדים ותינוקות וטיפול בחפץ זר, מצילים ילמדו על טביעות וגופים זרים ועוד. רענון עזרה ראשונה למדריכי ספורט הוא קורס חובה

לסיכום: קורס ריענון עזרה ראשונה מיוחד לאלו, שעברו קורס עזרה ראשונה בעבר. במאמר זה מפורט שני קורסים, 8 שעות ו4. יש לעבור כל קורס כל שנתיים ומיועד בהתאמה אישית לבעלי מקצוע.