כאשר רוצים לפנות מקום בבית ולארגן מחדש את אחסון התכולה, פתרון אחסון פרקטי במיוחד שכדאי לשקול הוא הקמת מחסן בחצר או בגינה הפרטית בבנייה קלה. הקמת מחסן יכולה להיות שימושית גם עבור הצרכים השונים של עסקים. כאשר חושבים על בניית מחסן האופציה הטובה ביותר היא מחסן פנל מבודד. בשל הבידוד האיכותי שלו ניתן לשמור במחסן הבנוי מפנל מבודד סוגים שונים של תכולה. התחושה בתוך מחסן פנל מבודד היא כמו בתוך הבית ואפשר יהיה לנצל את המחסן לשימושים נוספים, כגון סטודיו, משרד לעת מצוא או חדר פרטי עבור נער מתבגר. הפנל המבודד, בהתאם לשמו, מבודד ביעילות מפגעי מזג האוויר ומרעשים. הדבר חשוב, כיון שמחסן מתכת רגיל, שאינו מפנל מבודד, יכול להגיע לחום רב ומעיק בקיץ הישראלי העלול אף לפגוע בתכולתו. פנל מבודד מגן בצורה איכותית גם ממים ורטיבות.

כלים
קרדיט תמונות: Pixabay
קרדיט תמונות: Pixabay

אז מה זה בכלל פנל מבודד?

פנל מבודד עשוי משני לוחות של פח מגולוון, לרוב אלומיניום, שביניהם יש חומר מבודד. אם רוצים לפשט את העניין, פנל מבודד הוא כמו סנדביץ' של אלומיניום משני הצדדים, שבאמצעו יש חומר מבודד. החומר המבודד בין שני לוחות האלומיניום יכול להיות מחומרים שונים. לרוב החומר הזה הוא פוליסטירן מוקצף, הידוע יותר בשמו העממי "קלקר". אבל נעשה שימוש גם בחומרים אחרים כמו צמר סלעים ופוליאוריתן מוקצף. פנל מבודד מגיע בעוביים שונים, החל מחמישה סנטימטרים ועד שנים עשר, כשההבדל בעובי הפנל המבודד משפיע על רמת הבידוד.

שימושים שונים בפנל מבודד

בפנל מבודד נעשה שימוש לסוגים שונים של בנייה קלה והקמת גגות, כמו סגירת מרפסות, הרחבות בנייה, הרחבה בתי קפה ושימושים נוספים רבים. השימוש בפנל מבודד, במקום בבנייה 'כבדה' מבטון ובלוקים, חוסך זמן ועלויות בהקמת המבנה, במקרה שלנו – מחסן. למרות שקלות ההקמה עלולה לתת רושם שגוי, כדאי לדעת שפנל מבודד הוא אלמנט עמיד ביותר המחזיק זמן רב. לכן פנל מבודד עושה את מלאכתו נאמנה גם כגג הנושא משקל רב כמו דוד שמש, או בני אדם. בנוסף פנל מבודד מציג עמידות בפני דלקות ועומד בתקן הישראלי.

הקמת מחסן מפנל מבודד – יותר פשוט ממה שחשבתם

עלות המחסן מפנל מבודד נמדדת לפי השטח, החל ממחסן של מטר וחצי על מטר וחצי ועד מחסן של חמישה מטרים על ארבעה ויותר. לרוב המחסן מגיע ללא ריצפה, ולכן יש לפנות עבורו ריצפה ישרה ומפולסת בשטח המיועד להקמת המחסן. במידת הצורך ניתן להקים ריצפת דק ייעודית עבור המחסן. תמורת תוספת תשלום ניתן לשדרג את דלת המחסן ולהוסיף חלונות.

איפה ניתן לרכוש מחסן פנל מבודד?

חנות "ברקושופ" היא יבואנית של ריהוט גינה ומחסנים. בחנות, תוכלו למצוא מחסני פנל מבודד חזקים ואיכותיים לפי מידה ובהתאמה אישית.