ילדים בוגרים רבים, בעיקר אלו שהם כבר בעלי משפחות ומגדלים את הילדים שלהם, מגיעים בשלב מסוים להכרה בעובדה שלאורך כל השנים ההורים עזרו להם, גידלו אותם, תמכו בהם מורלית ובמקרים רבים גם כלכלית, לכן כעת זה הזמן של דור ההמשך להגיש סיוע עבור הורים מבוגרים בכל נושא שיהיה בו צורך.

כלים

 

הורים רבים אינם מעוניינים להטריח את הילדים שלהם, הם מודעים לעובדה שהם מאד עסוקים בקריירה שלהם, בסדר היום שהוא מרוץ בין העבודה לבית ולילדים ולכן הם משתדלים שלא להפריע להם ולא לבקש מהם סיוע.

עם זאת הילדים רואים את השינויים אצל ההורים שלהם, כבר קשה להם יותר ללכת, הבריאות שלהם אינה במיטבה, לעיתים הם לא מוצאים מה לעשות לאחר היציאה לגמלאות ולכן הילדים מרגישים שזו המחויבות שלהם לדאוג לכמה דברים שהם אלמנטריים וחשובים ביותר. כמו לדוגמה, הכנת צוואה והכנת ייפוי כוח נוטריוני באמצעות עורך דין מומחה לענייני משפחה שבקיא בכל החוקים בתחום זה. מעבר לכך הם מבצעים את הפעולות המנהליות בחשבון הבנק, בוחנים את מצב הדירה שלהם ובמידת הצורך מזמינים איש מקצוע לבצע תיקונים ותוספות, כמו ידית אחיזה בשירותים ובחדר האמבטיה. יש גם מקרים שבהם הילדים מסייעים להורים לחפש דירה חדשה, מודרנית ונוחה במקום הדירה הנוכחית שממוקמת בקומה גבוהה במבנה ללא מעלית.

ליווי של הורים מבוגרים

אם הילדים רואים את מצבם של הורים מבוגרים שהם עצמאיים ומסוגלים להתנהל בעצמם, חשוב לתת להם לפעול כך, כדי שלא יחושו שהם זקנים וחסרי יכולת לטפל בנושאים האלמנטריים. אך במהלך הזמן אם מתעוררים קשיים מסוימים, הילדים תמיד יציעו פתרונות מעולים בלי להביך את ההורים.

אם לדוגמה קשה להם בנושא הקניות, אחד הילדים או אפילו אחד הנכדים הגדולים יסייעו להם ויבצעו עבורם הזמנה באינטרנט. כך המשלוח יגיע לביתם במועד שסוכם ויהיו להם את כל המצרכים בבית וזו הרגשה חשובה מאד עבורם שיש מזון בבית.

הכנת מאכלים

יש שלבים שבהם הורים מבוגרים מתקשים להכין אוכל מבושל עבורם ולכן הילדים יציעו כמה אופציות כמו קניית אוכל מוכן מחברת קייטרינג על פי רצונם של בני הזוג והשליח יעביר את הקופסאות הביתה. אופציה נוספת היא להעסיק מבשלת בתשלום, אשר תבוא פעמיים או שלוש בשבוע והיא תכין לבני הזוג את המטעמים האהובים עליהם.

הכנת מסמכים משפטיים

במציאות העכשווית חשוב שכל המסמכים של הורים מבוגרים יהיו מסודרים. לכן הילדים מסייעים להם לארגן את כל המסמכים והם מעבירים אותם לעורך הדין. לאחר עיון בהם, עורך הדין מציע להורים כיצד לערוך את הצוואה ומה לכלול במסמך ייפוי כוח נוטריוני.

הזמן להכין ניירת זו היא כאשר ההורים עוד צלולים ויכולים לקבל החלטות ענייניות בנושאים כה חשובים עבורם וגם עבור בני המשפחה, כדי ליצור התנהלות תקינה.