את נמצאת עכשיו בהיריון ראשון? נרגשת וכל יום נראה לך כמו חוויה מיוחדת במינה? אם כך, ברור שאת צודקת ואפשר להבין אותך. אין משהו מיוחד יותר מאשר ליצור חיים ולכן, אם את יכולה לעשות את זה גם בצורה כמה שיותר בטוחה, למה לחשוב פעמיים? השאלה היא איך עושים זאת ואיזה סוג של בדיקות כדאי לבצע. האמת היא, שכאשר מדברים על היריון בעידן המודרני, מדברים על לא מעט בדיקות שצריך לעבור. הסיבה לכך פשוטה: אנחנו רוצים להיות בטוחים שהכול בסדר עם העובר. בנוסף, היום הרפואה כבר במצב מאוד מתקדם ולכן יש לנו אינספור שיטות, מכשירים וידע בכל מה שקשור לבדיקות היריון שונות. אחת מהבדיקות הכי חשובות היא סקירה של מערכות העובר בצורה מוקדמת, וחשוב לדעת שיש סקירה מוקדמת וסקירה מאוחרת. לא כדאי לוותר על אף אחת מהסקירות הללו, כי יש להן משמעות אדירה והן נותנות תמונה ברורה יותר על מצב העובר שלך.

כלים
קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

איפה כדאי לעשות בדיקה חשובה כמו סקירה מוקדמת?

את רוצה לעשות סקירה של מערכות העובר בצורה מוקדמת? לא ברור לך לאן כדאי לפנות? קחי בחשבון ששתי האפשרויות העיקריות הן: רפואה ציבורית אל מול רפואה פרטית. כמובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה איפה באמת כדאי לעשות את הסקירה, אך בפועל, אנחנו רואים שהרבה פעמים האופציה של סקירה מוקדמת שעושים באופן פרטי יכולה להיות מוצלחת יותר. יש היום רפואה פרטית ברמה מאוד גבוהה והרבה מאוד רופאים זמינים עבורכם. לכן, אם יש לך אפשרות לבדוק באיזה רופא פרטי את בוחרת, כמובן שרצוי להשקיע בכך מחשבה. הרופא שאליו את פונה צריך להיות מקצועי, מנוסה ובעל ניסיון רב. בנוסף, אם זה יכול להיות רופא שיש לו גם ציוד מתקדם, כמובן שזה רצוי.

האם בדיקות כאלה עולות הרבה?

את חושבת על סקירה מוקדמת ומה שבאמת מטריד אותך זו השאלה האם מדובר על בדיקה יקרה? את אפילו חושבת לוותר על הסקירה המוקדמת כדי לחסוך כסף? אם כך, כדאי שתדעי שלא תמיד זה חייב להיות יקר מידי. למעשה, אנחנו רואים שיש היום רופאים שמציעים אפילו סל של בדיקות לנשים בהיריון, מה שמוזיל כמובן את העניין. לכן, אם את יכולה לעשות בירורים שונים מראש ולהבטיח בצורה כזאת שלא תשלמי יותר מידי, זה כדאי. לא תמיד כאשר משלמים יותר על בדיקות היריון שונות זה אומר שהן מתבצעות בצורה מקצועית וטובה יותר. לכן אנחנו מאוד ממליצים לך לדבר מראש עם כמה רופאים שונים. נסי להבין על איזה מחירים מדובר ואיפה מחכה לך סל בדיקות במחיר נוח יותר. להיות בהיריון ולעשות את כל הבדיקות החשובות זו הדרך הנכונה להיות רגועה יותר, מה שישפיע כמובן גם על בריאות העובר ועל התפתחותו התקינה.