גם אם אתם מאוד אוהבים את החתול שלכם, הטיפול בארגז החול זוהי לא משימה נעימה. ארגז החול נועד על מנת לאפשר לחתול לעשות בו את צרכיו, ולכן המשימה לא מהנה במיוחד. אך עדיין על מנת שהחתול ירגיש בנוח לעשות בארגז החול את צרכיו, ישנו צורך לטפל בו בצורה נכונה. רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומשאירים את המצב כפי שהוא, אנו נסביר לכם איך עושים זאת. אחרי שתקראו את המאמר הבא, כל הדברים שלא היו מובנים עד עכשיו יהפכו להיות מאוד מובנים.

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

כל כמה זמן צריך לטפל בארגז חול לחתולים?

האמת היא שאין הגדרה ספציפית לכל כמה זמן צריך לטפל בארגז החול. יש כאלה שעושים את זה בתדירות מאוד גבוהה ואחרים שמעדיפים לדחות את הקץ. ההמלצה שלנו אליכם היא לא לחכות יתר על המידה, כי זה עלול לפגוע בעתיד גם בחתול שלכם. אנו מציעים בכל יומיים או שלושה ימים לנקות את הארגז עם החול. כך גם לחתול שלכם תהיה סביבה נקייה שבה הוא יצליח לשהות לאורך כל אורך היום.

תמקמו את הארגז במקום נגיש

ארגז חול לחתול חייב להיות במקום מספיק נגיש על מנת שהחתול יוכל לגשת אליו. כלומר שתהיה לו אפשרות להיכנס או לצאת ממנו מתי שמתחשק לו. השאיפה היא גם שתוכלו למצוא מקום קבוע שבו ארגז החול יהיה, כך החתול לא ימצא את עצמו הולך לאיבוד. אם אין לכם מקום ספציפי שעליו חשבתם, זה בהחלט הזמן לבחון את האפשרויות. תנסו למצוא מקום שיהיה מספיק נוח גם לכם וגם לחתול שלכם.

איך ניתן למנוע את פיזור החול בבית?

חול לחתולים הוא לא כמו החול בים, אך עדיין זה לא יהיה נעים שהחתול יפזר את החול בכל הבית. ההמלצה בהקשר הזה היא להניח מגבת או שטיח בכניסה לארגז החול. כך כאשר החתול יוצא ממנו החוצה הוא ינקה את רגליו, ולא יפזר את כל החול בבית. זה אומנם לא ימנע לחלוטין את פיזור החול בבית, אך זה כן יעשה את העבודה במידה מסוימת. כמות החול שתהיה מפוזרת בבית תהיה פחותה בהשוואה לכמות החול שהייתה פזורה בדרך כלל.

התאימו את הארגז לחתול עצמו

בחירת ארגז חול לחתול היא לא בחירה קלה, הרי יש הרבה מאוד אפשרויות. לכל חתול מתאים ארגז שונה, כך שאתם צריכים להיות מודעים לעניין הזה. אל תבחרו את הארגז הראשון שאתם מוצאים, הוא לא בהכרח יתאים לחתול שלכם. הקדישו את הזמן הרצוי על מנת לבחור את הארגז הנכון, זה שהכי יתאים לחתול שלכם. אם יש לכם מספר חתלים, תוכלו לבחור מספר ארגזים שונים בהתאמה לכל חתול. הרי הארגז הוא המקום שבו החתול אמור להרגיש בנוח.