בין אם אתם בעלי בניין או דיירים ששוכרים דירה ורוצים לקחת את אחזקת המבנה לידיים שלכם – יש כמה דברים שחשוב מאוד לבצע באופן סדיר כדי לשמור על המבנה נקי, אסתטי והכי חשוב? בטיחותי. כמובן שיש לקחת בחשבון שיש נושאים בהם תצטרכו את עזרתה של חברת אחזקת מבנים – כיוון שלא תמיד לדיירים יש גישה לציוד ניקיון ובוודאי שלא את הידע. לכן, אל תהססו ליצור קשר עם איש מקצוע בין אם לבדיקה שגרתית, או לחילופין לתחזוקה שוטפת. במאמר הבא המומחים שלנו לתחזוקת בניינים הביאו לכם את כל הטיפים החשובים שיאפשרו לכם לשמור על המבנה שלכם תקין ונעים. בואו נתחיל 😊

 

#1 בדקו נזילות ובכללי את צנרת המבנה

אחת הבעיות הנפוצות במבנים בעיקר ישנים יותר זה כל נושא האינסטלציה. אם אתם לא מקפידים לעשות ביקורות שנתיות, פעמים רבות אתם עשויים לשים לב לכך שיש דליפות ונזילות מקירות. כדי שתוכלו לצמצם את האופציה שזה יקרה ולשמור על ערך הבניין שלכם – עליכם תמיד לעשות בדיקות לאיתור נזילות וביוב, לפחות אחת לשנה. בכל הנוגע לאינסטלציה – כדי להקדים תרופה למכה ולא להמתין שהמצב יהיה חמור, שכן זה יעלה לכם ביוקר בהמשך.

#2 ביקורת אש

בטיחות אש היא חלק בלתי נפרד וקריטי בתחזוקת בניין ואתם חייבים תמיד לוודא שיש איש מקצוע שמגיע לביקורת קבועה. בין הדברים שצריך לבדוק – זה שכל אזעקות אש פועלות ושיש מטפלים נגישים. בנוסף, יש לבדוק שמטף האש שלכם לא פג תוקף. פרט נוסף שיש לוודא זה כל נושא החשמל במבנה, כאן כמובן שחשמלאי נכנס לתמונה ויצטרך לוודא שהשקעים אינם מתחממים יתר על המידה כיוון שזה תמרור אזהרה לסכנת שריפה.

#3 תחזוקת קירות

בין הדברים החשובים ביותר שצריך לבדוק אחת לתקופה (במיוחד לפני החורף) זה סדקים בקירות ותקרות, אל תישארו לכך אדישים! עקבו אחר כל שינוי בקיר. כמו כן, אחת לכמה חודשים אנו ממליצים לדאוג לחדש את הצבע של הקירות על מנת לשמור על מראה אסתטי ורענן.

#4 ניקיון המבנה

אין ספק שניקיון – היא אחת המשימות החשובות ביותר כשזה מגיע לתחזוקת בניין. בעוד שיש משימות שניתן לעשות פעם בשבוע (כמו שטיפת מדרגות וריצוף הבניין), יש משימות שחייבים לבצע ביסודיות בכל יום – כמו לדוגמה החלפת פחים, ניקוי שירותים) אחרת, הלכלוך מצטבר ועשוי לפגוע משמעותית באיכות החיים של הדיירים שמתגוררים במבנה. בנוסף, פעמים רבות יש גם לכלכוך עקשן שאינו יורד בקלות, במצבים הללו יהיה צורך להיעזר במכונות שטיפה. ישנם דגמים רבים של מכונות שטיפה המתחלקים ל-3 סוגים עיקריים:

מכונות שטיפה בלחץ.

מכונת שטיפה רכובה אוטומטית.

ומכונת שטיפה הפועלת על ידי מפעיל.

היתרון העיקרי של מכונות השטיפה הוא שניתן להסיר כתמים קשים מאוד שלא יורדים עם חומרי ניקוי רגילים – ויחסית בקלות. בנוסף, משרדים ומבני ציבוריים רבים משתמשים בה בגלל שהיא מתאימה לכל סוגי הריצוף (גם לפרקטים) והיא חוסכת המון זמן ואנרגיה על ניקיונות.

#5 תוסיפו קצת צמחים

בנוסף להשקעה בתחזוקה וניקיון הלובי – חשוב גם שהחלק החיצוני של המבנה יהיה חלל שנעים לשהות בו. אם אתם רוצים להוסיף קצת אסתטיקה למבנה שלכם, שקלו להוסיף צמחים יחסית עמידים – תתפלאו לגלות כמה קצת ירוק יכול להוסיף לאווירה הפסטורלית ולשפר את הנראות של המבנה. אם אתם מתכוונים להתחיל להשקיע בגינה, כדאי להתייעץ עם חברת תחזוקה שתוכל להעניק לכם גם שירותי ייעוץ לגינה, לדאוג לכל נושא ההשקיה, גיזום, דישון ועוד.

 

כמעט סיימנו...

זה נכון, שמירה על תחזוקה המבנה היא לא תמיד פשוטה – אחרי הכול מדובר בהמון פעולות יומיות שחייבות להתבצע כדי לא להגיע למצב של הזנחה – וזה עוד יותר קריטי אם מדובר במבנה עסקי, מוסד ממשלתי או לימודי. לכן, אל תזניחו את הבניין, צרו קשר בהקדם עם חברת אחזקה שתוכל לספק לכם שירות שבועי ושלמור על המבנה נקי, נעים ובטוח.