בשנים האחרונות אנחנו רואים סביבנו מצלמות בכל מקום. זה התחיל עם המעבר למצלמות דיגיטליות לפני לא הרבה יותר מעשרים שנים, אך זכה לדחיפה משמעותית עם מהפכת הסמארטפונים אשר הכניסה מצלמות זעירות מתקדמות לכיסים, לרכבים ולבתים של כולנו. כיום תחום הצילום עדיין נמצא במגמת פריחה והתפתחות מואצת, עם מיליארדים המושקעים במחקר ופיתוח בתחום. לכן ניתן עדיין להיתקל בסוגי מצלמות אשר אינן בהכרח מוכרות לכולם, אך נמכרות בכמויות גדולות יחסית. כאלו הן מצלמות גוף – מה בדיוק הן עושות, מהם היתרונות שהן מציעות ואת מי לרוב הן משמשות?

כלים
קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

תיעוד מלא של כל מה שמתרחש בסיטואציות מסוימות – מצלמות גוף

למה בדיוק מתכוונים כשמדברים על "מצלמות גוף"? ובכן,מצלמת גוף היא אותה מצלמה שאנחנו רואים תלויה על חלק הגוף הקדמי (לרוב אזור החזה) של שוטרים, מאבטחים ואנשי ביטחון למיניהם. כל שוטר שיוצא לשטח אמור להיות מצויד כיום במצלמת גוף המתעדת את כל מה שהוא רואה ועובר, ומצלמות אלו משמשות גם חיילים בסיטואציות מבצעיות שונות.

מצלמת הגוף מאפשרת בעצם לתעד באופן מלא ומדויק את כל מה שמתרחש במהלכה של סיטואציה מסוימת, למשל כזו בה משתתף שוטר או מאבטח. פעמים רבות אנשי ביטחון ושוטרים וכו' מעורבים בסיטואציות בעיתיות בהן מעורבת לא אחת גם אלימות מסוגים שונים. במקרים רבים קשה לדעת בדיוק ולשחזר באופן מדויק את מה שאירע, למשל על מנת לנסות ולמצוא את האשמים במקרה מסוים. מצלמת הגוף שלובש השוטר על גופו מתעדת הכל ואינה מותירה מקום לספק – היא מאפשרת לנו להתבונן באופן ישיר בסיטואציה ובכל מה שאירע, ולהגיע להבנה מושכלת ומדויקת יותר של המצב.

בדיוק כמו שניתן לראות כיום יותר ויותר מצלמות רכב (אותן מצלמות שניתן לראות על הדשבורד של רכבים רבים, המתעדות את כל מה שקורה על הכביש במהלך הנסיעה), כך גם במקרה של מצלמת גוף. מדובר בכלי יעיל ביותר מבחינה משפטית וחקירתית, בין אם מדובר בהכרעה בנוגע לאשם בתקיפת שוטר ובין אם מדובר בקביעת האחריות לתאונת דרכים מסוימת שאירעה.

מצלמות גוף מתקדמות ומשוכללות עם פיצ'רים מועילים שונים

כמו בכל תחום בעולם הצילום, גם בקטגוריה החדשה יחסית של מצלמות גוף ניתן לראות התפתחות מהירה ומואצת, כאשר מצלמות הגוף של היום הן כבר מתקדמות ושונות לחלוטין מאלו של לפני עשור בלבד.

כיום, ניתן לרכוש בכמה מאות שקלים בלבד מצלמת גוף איכותית ביותר, המצלמת באיכות צילום גבוהה ביותר, כולל בלילה, מסוגלת להקליט ווידיאו לאורך זמן ובנויה בצורה חזקה ועמידה. למצלמות אלו מתווסף כמובן גם נרתיק מגן לאחר מכן, אך הנקודה היא כי מדובר במצלמות מתקדמות ומשוכללות ביותר, מהסוג שלא ניתן היה אפילו לצפות לו לפני עשרים שנים בלבד. כך הן מסייעות לשוטרים, מאבטחים, חיילים ועוד להעלות את מידת הביטחון האישי ממנו הם נהנים באמצעות תיעוד איכותי של כל אירוע חריג הנקרה בדרכם...

לרכישה הכנסו לאתרclick 2 חנות צילום המציעה למכירה אונליין ציוד צילום, התקנים חכמים וג'אדגטים בכתובת https://www.2click.co.il/