אז קבלתם החלטה נבונה לצאת לחופשה עם כל המשפחה או חברים. וכבר התיישבתם אל מול המחשב, השוותם מחירים ובחרתם טיסות מצוינות וזולות לדובאי, כך שאתם גם יודעים באלו תאריכים החופשה שלכם עתידה להיות. כעת מה שנשאר לכם לעשות הוא לסגור על בית מלון בו תלונו בכיף ובנוחות, ולתכנן את הטיולים והאטרקציות. אמנם איך תגיעו ממקום למקום? האפשרות המומלצת אם אתם רוצים שקט נפשי ויישוב הדעת, היא לחפש השכרת רכב בדובאי. מחיר ההשכרות של הרכבים זולה יחסית נע בין 50 דולר ל200 דולר.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

רכבי יוקרה מיוחדים

אחד החידושים הוא שניתן להשכיר רכב יוקרה, ג'יפ 4 על 4, או מכונית ספורט מדהימה, בסכום סביר יחסית (200-800 דירהם ליום) כשכמה חברים לוקחים ביחד מכונית כזו ההוצאה לא כל כך גבוהה והחוויה של נסיעה במכונית פאר שכזו, היא יוצאת דופן ואטרקציה מצד עצמה, למי שאוהב ומתחבר.

שמירה על חוקי התנועה

הכבישים בדובאי הינם חדשים, מסודרים ומתוחזקים בצורה נהדרת. האכיפה על חוקי התנועה הינה מאד חזקה. כך שמצד אחד, הנסיעה היא בטוחה לחלוטין, אך מצד שני, אם אתם מתכוונים, אוהבים או משום נוהגים לעבור על חוקי התנועה להנאתכם – צפו פגיעה מיידית ממשטרת דובאי, לא מומלץ בכלל. בכל מקרה שאתם הוליכם על כיוון של השכרת רכב בדובאי אתם חייבים להיות מוכנים לשמור על כל החוקים הנדרשים.

רישיון בינלאומי

על מנת להשכיר רכב ולנהוג ברכב בדובאי עליכם להצטייד ברישיון בין לאומי. הדבר פשוט מאד, פשוט תיכנסו לאתר של משרד התחבורה, תחפשו את המקום הקרוב ביותר לבית שלכם, ממנו ניתן להנפיק את הרשיון הבין לאומי, על פי רוב בחנויות ממסי, או בחנויות אופטיקה שונות הפזורות ברחבי הארץ, ובתשלום של 15 ₪ - יש לכם רישיון בין לאומי ביד.

תחבורה ציבורית

לפני שמחליטים להשכיר רכב, יש לשים לב גם לאפשרות של תחבורה ציבורית בדובאי. באופן כללי נוכל לומר שכמו כל דבר אחר בדובאי – הכל נוצץ ועובד פיקס בצורה חדשנית ומיוחדת. הרכבת התחתית מגיעה כל 3 דקות, לכל מקום בעיר. מערך האוטובוסים הוא מקיף ומגיע לכל פינה בעיר, כשהאוטובוסים עצמם חדישים ומצוינים. מחיר מונית הינו זול יחסית (12 דירהם, ודירהם נוסף לכל קילומטר נסיעה), אלא אם כן מדובר על זמנים של פקקים. ישנם גם מוניות הנהר, ששטות על פני הלגונה, והם חוויה ואטרקציה בפני עצמם. כמו כן הרכבת החשמלית, שלמרות שאין לה הרבה תחנות, וגם השכיחות שלה אינה גבוה, מכל מקום זה יכול להיחשב בעצמו כטיול ואטרקציה לטייל ולראות את רחובותיה האורבניים היפים של דובאי.

עניין של אופי

העניין הוא שהתחבורה הציבורית הינה ציבורית, כלומר שיש לכם מפגש חי עם האוכלוסייה המקומית. אז מי שאוהב את זה, ומרגיש את זה כחלק מהחוויה האנתרופולוגית להכיר אנשים חדשים – מצוין. רק שימו לב לשני מוקשים: 1) יש זמנים שבהם צפוף מאד בתחבורה הציבורית, קחו בחשבון. כמובן שמצד שני יש זנים של פקקים, שבהם שום מכונית או מונית לא יכולה לנסוע במהירות, ועדיף לנסוע במטרו. 2) כשנמצאים במקום ציבורי, צריך להתנהג על פי כללי הנימוס הנהוגים במקום, ובדובאי זה חשוב על גבול העבירה הפלילית, בפרט בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית: כניסה עד החלק האחורי של הקרון, התיישבות בשקט, מבלי לגעת או להיכנס לתחום של הזולת. לבוש צנוע, לגברים ובעיקר לנשים. שימת לב למגדריות: יש קרונות ברכבת שהינם לנשים וילדים וקרונות לגברים, וכן באוטובוס החלק הקדמי מיועד לנשים וילדים והחלק האחורי לגברים. רוב ככל דפוסי ההתנהגות הללו, הינם מחויבים מצד החוק, ומי שעובר עליהם עלול לשלם קנס.

לסיכום:

אם אתם רוצים להתפנק, לשמור על רשות הפרטיות והעצמאות שלכם במהלך הטיול בדובאי – חפשו את הדרך למצוא השכרת רכב בדובאי ותהינו מטיול שקט ומהנה.

לעוד מדריכים מעולים בקרו באתר DUBAI