מנוף קרן הוא מנוף נייד, שמופעל בכוח הידראולי, ידני או חשמלי. לרוב, המנוף משונע ממקום למקום באמצעות גלגלים. כמו כן, כושר ההרמה של מנוף  כזה  הוא בממוצע הוא בין 750 ק"ג ל- 1000 ק"ג וניתן לכוון את אורך הזרוע שלו לפי המשקל שאותו מבקשים להרים. בעבר רוב מנופי הקרן הופעלו ידנית כשהיום נראה יותר ויותר שימוש במנופי קרן חשמליים למטרות שונות בתעשייה כמו הרמה של חומרי בניה, ריהוט של בית וכל דבר שאינו ניתן להעברה באמצעות יד אדם.

כלים
ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ
ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

 

כיום נעשה שימוש במתקני הרמה באמצעות מנוף כמעט בכל תחום בו קיימת דרישה לעבודה באמצעות ציוד הרמה מכאני מסיבי שאותו נאלצים לשאת למעלה או במקרים מסוימים, לחלץ אותו מהחלל (מנוע מתוך מכונית רכב). בין הענפים הבולטים שמשתמשים במנופי קרן להרמת מטענים הינם – ענף החקלאות, ענף הבנייה, המכונאות ועוד. בכל אלה מנופי קרן יהוו פתרונות שינוע הרבה יותר משתלמים, תוך חסכון בזמן ובכוח אדם.

הצורך בימינו במנופי קרן

העשורים האחרונים, הביאו בעולם וגם בארץ לשינוי מהותי של שיטות העבודה בתחומים רבים בתעשייה ובשינוי בתפוקת העבודה שמצופה מהמשק. השינוי אותו כולם כבר חשים, הוא תוצאה של כלים טכנולוגיים חדשניים שמספקים עבודה אפקטיבית וזריזה הרבה יותר ממה שהיה נהוג להשיג בעבר. בימינו, פעולות פשוטות במפעל הייצור מצליחות להתבצע בצורה הרבה יותר מהירה בעזרת כלים כמו מנופי קרן שבאמצעותם העובדים וכל הצוות עושה שימוש תדיר. כל מפעל חדש בתעשייה בארץ יבקש לרכוש מנעד מוצרים חדשניים שיסייעו לו בציוד שינוע פס הייצור שלו. מנופי קרן חשמליים ומנופים בכלל, יסופקו על ידי חברות מקצועיות שמומחיות בייצור מוצרי הרמה איכותיים והם יוכלו גם להתאים את המנוף האידיאלי בהתאם לתנאי הסביבה, הצרכים, הדרישות וכולי.

כיצד הם בנויים?

מנופים ניידים שמופעלים בעזרת חשמל עם כושר הרמה של 300 ועד  750 ק”ג, משמשים את ענפי התעשייה בארץ כשהם מספקים –

בטיחות סביבתית וגמישות עבודה.תא הידראולי.גוף בלימה אוטומטי.מערכת בטיחות מפני עומס יתר.התקן בטיחות ללחץ בתנועה.מערכות חשמל וחירום.שלט אלחוטי.

דגמים של מנופי קרן - חשמליים

מנוף קרן חשמלי דגם  GB300- מנוף נייד שמניף משא עד ל - 300 ק”ג. מדובר במנוף קומפקטי ביותר ועם זאת בעל יכולות הרמה גבוהות. מנוף זה מסוגל להתנועע במרחב מוגבל לצרכי הרמה ותחזוקה רבים.

מנוף קרן חשמלי דגם GB500 - הינו מנוף חשמלי שמיועד למטרות הרמת משא במשקלים עד 500 ק”ג. מנוף קרן עם איכויות סיבוב צריח הידראולי עד ל-  270 ° תנועה אנכית של הבום (אופציה) תנועת הטייה של הבום (רגילה) בלי תוספים / מייצבים - תנועה קלילה של המנוף גם כשהתבנית מסובבת על ציר ההעברה לוח מכשירים / שלט רחוק אלחוטי - שליטה אבסולוטית בתנועות הידראולית בהיעדר העברה, תנועות אוטומטיות ומאוזנות לגמרי : זמן היערכות מהיר, אלסטיות  גבוהה בחללים צפופים, בקרת שלב סיבוב וכיבוי אוטומטי במידה ויש “עומס יתר”. אידיאלי לשימוש בתעשיית ענף הפלסטיק ותחזוקה תעשייתית. הממדים המופחתים שלו מאפשרים רמות ביצועים גבוהות.

מנוף קרן חשמלי דגם GB750 - מנוף חשמלי להרמת משקל ומשא עד 750 ק"ג. גם בו נעשה שימוש תדיר בתעשיית הפלסטיק ובתחזוקה תעשייתית. הוא קטן ממדים ולכן יכול להתאים לחללים קטנים כשהוא מספק רמות ביצוע גבוהות.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ