מחסום פלסטיק הוא אמצעי פשוט, נוח ויעיל ביותר. למרות שבאופן רשמי הוא נקרא מחסום, הוא למעשה סוג של multi tasking ויש לו עוד פונקציות שלא בהכרח קשורות לחסימה.

כלים
ASPROD
ASPROD

 

המחסום הינו נייד ולכן רוב השימושים שלו הם זמניים, דבר החוסך עלויות כגון התקנה, תשתית ותחזוקה (בשונה ממחסומים חשמליים למשל).

שימושים של מחסום פלסטיק

חסימת כבישים. כאשר יש צורך לחסום נתיב נסיעה, ניתן להציב על הכביש יחידה אחת או יותר של המחסום. דוגמאות - מחסום משטרתי, מחסום עקב עבודות בכביש.

גדר לצורך תחימת אזורים. המחסום משמש פעמים רבות גם כגדר. על ידי חיבור יחידות המחסומים אחת לשניה באמצעות קליפסים ייעודיים (אין הגבלה על כמות היחידות שניתן לחבר), אפשר ליצור גדר ולתחום באמצעותה אזורים שונים על מנת להגדיר אותם כשונים ונפרדים מהאזורים הסמוכים אליהם. דוגמאות - אזור של עבודות בניה, אזור חניה, אזור אליו הכניסה אסורה, אזור בו מתקיים אירוע ועוד.

הצבה בכניסה לקומות ציבוריים בהם יש צורך לעצור את המבקרים בכניסה לצורך תשאול או בדיקה. דוגמאות - משרד ממשלתי, בית חולים.

התרעה מפני מפגעים. נפוץ באתרי בניה אך לא רק. כל אזור שמסוכן לעבור בו (למשל בור) ניתן לתחום אותו באמצעות מחסום פלסטיק.

ניתוב והכוונה של כלי רכב בחניה - באירועים כגון חתונות או הופעות, כשרוצים להכווין את כלי הרכב אל החניה, ניתן ליצור מעיין נתיב נסיעה עבורם על ידי הצבת גדר משני צדדיו.

ניתוב והכוונה של הולכי רגל באירועים ואתרי בילוי - בדומה לסעיף הקודם, ניתן להשתמש בגדר פלסטיק ועל ידי כך ליצור שביל עבור הולכי הרגל שיכווין אותם למקום מסוים, למשל תור לקופת כרטיסים.

יתרונותיו של המחסום

מאחר והמחסום עשוי מפלסטיק, הוא אינו מוליך חשמל ולכן יש לו עדיפות במקומות בהם מתבצעות עבודות חשמל.

מחסום פלסטיק עשוי מחומר קשיח ולכן עמיד לאורך זמן.

החומר ממנו עשוי המחסום הינו קל משקל ולכן קל לניידו בקלות ובמהירות.

המחסום צבוע בצבעים בולטים (בדרך כלל אדום) ומצויד במחזירי אור, כך שקל להבחין בו היטב מרחוק גם בתנאי חשיכה ומצבים אחרים בהם הריאות אינה אופטימלית.

ניתן להתקין על המחסום אביזרים נלווים כגון שלטים, תמרורים ונצנצים סולאריים.

כאשר המחסום עומד, הרגליים שלו ניצבות אליו ב90 מעלות. כאשר רוצים לאחסן את המחסומים, ניתן לסובב את הרגליים וכך לחסוך במקום כאשר עורמים את המחסומים אחד על השני.

לסיכום - למחסום פלסטיק יש מגוון שימושים ויתרונות, מה שהופך אותו לאופציה מומלצת כשרוצים ליצור חסימה, תיחום או הפרדה באופן זמני.