חשבו על זה, אתם נמצאים במקום ציבורי הומה אדם (למשל בחוף הים, כן גם היום בתקופת הקורונה זהו מקום שבדרך כלל הומה אדם ומגיעים אליו המון אנשים בכל הגילאים) וכן גם בחוף ים למשל – זהו מקום שיש בו גם סכנה מוגברת יותר וגדולה יותר לטביעות או למקרים בהם מישהו יצטרך לקבל עזרה ראשונה – וכמה פשוט יהיה אם מלבד המציל שנאלץ להשתלט על חוף שלם – יהיה עוד אדם שידע לתת לו את ההחייאה או העזרה שהוא צריך?

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

ואם התמזל מזלכם ואתם גם מורים במשרד החינוך, רבים המורים או ככלל אנשי צוות בבתי ספר אשר עוברים קורס עזרה ראשונה כדי להיהפך למורים מן המניין תחת מערכת החינוך. המון פעמים, נדמה שמורים ואנשים רבים אינם מבינים את חשיבותו של קורס עזרה ראשונה, וגם לאחר שהוסמכו לא מבינים כיצד יוכלו לעזור. אך קורס עזרה ראשונה במשרד החינוך הוא חובה – כך תוכלו להגיש עזרה ראשונה לסובבים אתכם, לילדים שעלולים בכל רגע להיפגע כיוון שמשהו לא צפוי יכול לקרות.

מדובר בקורס עזרה ראשונה פשוט בהחלט, וזכרו – אם ברצונכם להיות מוסמכים כמורים ואנשי הוראה בפרט, אתם חייבים לעבור קורס עזרה ראשונה משרד החינוך.

אתם חייבים לזכור – מדובר בקורס עזרה ראשונה שעוזר להציל חיים!

חשבו על זה שהילדים, תלמידכם בבתי הספר, מבלים בבית הספר שלהם בו אתם עובדים ואחראים עליהם, למעשה הרבה יותר שעות ממה שהם מבלים בביתם שלהם. ולכן במובן מסוים, מורים ממש צריכים לתפקד כהוריהם בזמן הזה, להשגיח עליהם ולוודא שאף ילד או נער לא נפגע. אתם צריכים להתייחס אל התלמידים שלכם, בין אם אתם מחנכים אישיים ובין אם אתם מורים מקצועיים למקצוע מסוים, כאל הילדים שלכם, באהבה ובמסירות. אסור ואף קריטי שלא לזלזל בערכו של קורס עזרה ראשונה שכזה, באמצעותו אתם תהיו מוסמכים להגיש טיפול ראשוני בשטח ולהגיש עזרה ראשונה לתמיד שלכם.

הקורס, שניתן ע"י חברת "מלער – המרכז ללימודי עזרה ראשונה", מסביר לכם בפירוט נרחב למדיי מהי עזרה ראשונה ומה תפקידה, את כל הדברים המותרים לכם לעשות וגם את האיסורים שחלים עליכם כמגישי עזרה ראשונה, מה אתם יכולים לעשות במצב חירום מסוים (למשל אם קורית תאונה בשטח בית הספר במגרש החניה או כל מקום אחר בשטח בית הספר, תאונת עבודה או כל סוג של מקרה בו אתם נדרשים להגיש עזרה ראשונה בשטח לפני שמגיע צוות מקצועי לטפל במקרה) ובנוסף אפילו לאלו השואפים להרחיב את הידע שלהם על גוף האדם ולדעת עליו יותר – קורס עזרה ראשונה מסביר לכם על המערכות החיוניות בגוף כגון מערכת העצבים, מערכת הנשימה וכן גם מערכת כלי הדם והלב שנקראת גם מערכת הסירקולציה.

כמו כן תלמדו על מערכות שונות ועל מצבים בהם האדם הפשוט מתקשה לנשום.

זכרו לא להתייחס לקורס זה בזלזול

זהו קורס יחסית פשוט ואין סיבה ממשית לא לעבור אותו, אבל כן יש לקחת אותו ברצינות. הוריהם של הילדים שאתם, צוות ההוראה מלמד, יודעים שהם שמים בידכם את הדבר הכי יקר להם – הילד שלהם. לכן אין להתייחס לקורס עזרה ראשונה בזילות נפש ובקלות הדעת.

יתרונו העצום של הקורס זו העובדה שבאמצעותו אתם מוכשרים בעצם לתת עזרה ראשונה לכל אחד ובכל מקום. קורס עזרה ראשונה משרד החינוך מלמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת באחריות ובבטיחות.