“אין כוח המניע יותר לשינוי, מאשר קהילה המגלה מהם הדברים שאכפת לה מהם" - מרגרת' וויטלי

כלים
קרדיט תמונה: CANAVA
קרדיט תמונה: CANAVA

 

"כולנו מבינים כבר את הכוח של פייסבוק", אומר סער ברעם, מומחה שיווק דיגיטלי  ומרצה באקדמיה, המנהל קהילה רחבה של בעלי עסקים ואנשי מקצוע הלומדים כיצד לשווק ברשתות החברתיות. "אבל אנחנו חייבים להכיר את המרחב בו אנחנו פועלים, על מנת להעביר את המסר שלנו בצורה יעילה".

פייסבוק, לפני הכל, היא קהילה. הקהילה הגדולה בעולם, עם כמעט 3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם וכ-6 מיליון ישראלים המשתתפים בה באופן קבוע ונחשפים לתכנים המוצגים שם.

כשאנחנו רוצים לפרסם את העסק, או המוצר שלנו בפייסבוק, אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא מפרסמים בשלטי חוצות, או מודעה במקומון או פרסומת בטלויזיה.

"אנשים בפייסבוק כי הם מחפשים מעורבות, ולשם אנחנו צריכים לכוון", מסביר ברעם. "לנווט את התכנים ואת הפרסום שלנו כעסק ליצירת מעורבות ולהביא את הלקוחות המתאימים לנו. פוטנציאל הדיוק והחשיפה היעילה בפייסבוק הוא ענקי ביחס להשקעה, אבל הרבה אנשים לא מצליחים להגיע לשם, כי הם לא מבינים את המרחב".

פייסבוק מצידה, משנה כל הזמן את האלגוריתם על מנת לחזק פרסום ממומן, ולצמצם פרסום 'חינמי' של עסקים.

"לא צריך לחשוש מפרסום ממומן", אומר ברעם. "בהשקעה של שקלים בודדים, ניתן להגיע לחשיפה גדולה ומשמעותית לעסק. אבל זה לא אומר שאי אפשר לפרסם בדרכים אחרות בצורה יעילה כשמכירים את האלגוריתם".

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לייצר מעורבות בפרסום בפייסבוק:

  • תכירו את קהל הלקוחות. מה מניע אותם, באיזה שעה הסבירות שהם יראו את הפוסטים, אילו תחומי עניין נוספים יכולים לעניין אותם. לדוגמא - במחקר שערכנו בסוכנות טיולים בניו זילנד, גילינו שרוב החקלאים המקומיים, מתעניינים גם בטיולים ארוכים וציוד מחנאות. כל הכלים להכרת קהל הלקוחות והגעה ישירה אליו קיימים למי שמכיר את האלגוריתם.
  • יצירת שיתופי פעולה וקישור למותגים אחרים - אנשים נוטים לטעות ולשים את העסק שלהם בקופסא, אבל הם מתעלמים ממה שקהל הלקוחות שלהם מחפש. אם אני מנהל חנות מוצרי בגדים אונליין, יש גבול כמה ניתן לכתוב על החנות שלי והמוצרים שלי. אבל הלקוחות הפוטנציאליים יכולים להגיע אלי דווקא דרך פוסטים שאכתוב על אופנה שלא בהכרח קשורים ישירות לעסק שלי, או בקבוצה שבה אתן עצות, ומשם להיחשף לחנות שלי.
  • תכתבו אישי - אנשים לא באים לראות מכירות ופרסומות ישירות בפייסבוק. הם רוצים לקבל מזה ערך מוסף, רוצים להכיר את העסק מאחורי הקלעים, לקבל תחושת שותפות והיכרות. קהילה, כמו שאמרנו.

"אם כך", מסכם ברעם, "פרסום בפייסבוק פחות נוגע למוצר, אלא במי שמאחוריו. תבנו מעורבות, תבנו קהילה, תיצרו חיבורים שידחפו אנשים לקנות מאיתכם כי הם מאמינים בכם, בערך המוסף שאתם נותנים, וכמובן גם במוצר שאתם מספקים".

לעוד טיפים, רעיונות ואסטרטגיות שיווק ניתן לחפש את סער ברעם בפייסבוק, ובאתר החברה - https://alai.co.il/