אני רוצה לדבר איתכם על הרגלים, חלקם מודעים, וחלקם בשליטתנו, וחלקם..לא. הרגלים כמו שטיפת ידיים ביציאה מהשירותים, הידוק חגורות בטיחות לפני נסיעה ברכב, לבדוק לעיתים תכופות מידי את הסמארטפון שלנו ללא כל סיבה נראית לעין? אתם יודעים.. הרגלים.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

כמו ההרגל המגונה הזה של להתעלם מהשותף הקבוע שלנו כל חודש. נו אתם יודעים השותף המעצבן הזה שלוקח לנו אחוזים מהשכר בלי לשאול אותנו כלל. כן כן השותף שאפילו לא הזמנו לקחת חלק במשכורת שלנו אבל עדיין ממשיך בטבעיות לקחת מאיתנו עוד ועוד ועוד. ואנחנו? הפכנו אדישים אליו, התרגלנו. אח, כוחו של הרגל. מה אם אני אגיד לך שמס הכנסה חייב לך כסף, כן כן, השותף הזה, שלוקח ולוקח ולוקח, חייב. לך. כסף. איך אני יודע? מכיוון שאני יודע את החוק שאף אחד לא טורח לספר לך. בלי טריקים, ובלי שטיקים. נטו חוקים קבועים לרווחת האזרח.

נתחיל בכך שבשנת 2015 מבקר המדינה פרסם כי מס עודף שנגבה משכירים בשווי מיליארדי שקלים עדיין לא שבו לבעליהם, אתם בטח שואלים את עצמכם, נו.. אז מדוע מס הכנסה ממתין ולא משיב את הכסף העודף שגבה? התשובה לכך פשוטה, מס הכנסה אינו חייב להשיב את הכסף ומס הכנסה לעולם לא ישיב את הכסף על דעת עצמו מכיוון שמס הכנסה לא מבצע ביקורת פנימית.

השיטה בישראל עובדת כך: מס הכנסה משער את גובה ההכנסה השנתית שלכם מבלי לקחת בחשבון ימי חופשה, שינויי שכר, ימי מחלה, עבודה בכמה מקומות עבודה שונים באותה שנת המס, כאשר לעובד נולד ילד, חופשת לידה, פיטורים, הפרשה עצמאית לקופה פנסיונית.

אלו רק חלק מהמשתנים שמס הכנסה אינו לוקח כאשר הוא "משער" את סכום מס ההכנסה השנתי אותו אזרח צריך לשלם על פי חוק בכל תלוש שכר.

אם אי פעם בהיתם בתלוש בתהייה המומה מדוע נלקח ממני כל כך הרבה כסף אל תרגישו רע עם עצמכם כי אתם לא לבד.

ועכשיו ידידיי הכירו ושננו את זכותכם החוקית. כן כן. זכותכם החוקית.

זכותו של כל שכיר בישראל להגיש בקשה להחזר מס אחת לשנה לבדיקה של עד 6 שנים אחורנית.

תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה?

אין סטטיסטיקה מדויקת היכולה לקבוע תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה, הבדלים בזמני הקבלה בין סניפי מס ההכנסה בארץ כל כך שונים עד כדי שאפשר לחשוב שמדובר במדינות שונות.

למשל אם אתם תושבי טבריה או אשקלון תוכלו ליהנות מהחזר מס בתוך 29 ימים בלבד. לעומת זאת תוכלו להמתין לשיאנית העיכובים נתניה עם 133 ימים!

למרות שמס הכנסה מתחייב לבצע החזר מס עד 120 ימים בלבד. עושה רושם שהפריפריה מנצחת כאן ובגדול. הפליה מתקנת? אולי.

אז כשאנחנו שואלים את עצמנו תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה צריך להבין היכן נמצא סניף מס ההכנסה שלנו. לבירור סניף מס ההכנסה שלך לחץ כאן.

להלן רשימת זמני ההמתנה לקבלת החזר מס שפורסמה לציבור:

טבריה ואשקלון - 29 ימים

עכו - 33 ימים

ירושלים מחוז 2 - 44 ימים

נצרת - 51 ימים

ירושלים מחוז 3 - 55 ימים

באר שבע - 69 ימים

חיפה - 91

עפולה - 118 ימים

גוש דן - 119 ימים

פתח תקווה - 132 ימים

נתניה - 133 ימים

אז נכון, התהליך ארוך בחלק מהמקומות אבל עדיין, זה הכסף שלכם. אל תוותרו עליו בכזאתי קלות.

האופציה הפופולרית ביותר היום הינה התקשרות מול חברת החזרי מס, לאחר בירור בן 5 דקות בהן יערכו עבורך סימולציית החזר מס תוכל לדעת האם בוצעה גביית יתר של מס הכנסה וכמה כסף מגיע לך.

בשלב הבא החברה תמלא עבורך את כל הניירת ותבדוק את כל הפערים בין חישוב המס שלך במשך 6 שנים רטרואקטיבית. לאחר כמה ימים ישובו אליך עם הממצאים המלאים. במידה ואינך זכאי להחזר מס הכנסה לשכיר, החברה תודיע לך שהיא לא תגיש את בקשת ההחזר מכיוון שאינך זכאי ולא תגבה תשלום עבור השירות.