הסבת אקדמאים להוראה היא אחת האופציות הטובות ביותר לאקדמאים הרוצים שיניו. לפעמים השינוי הוא כי הם המתקשים למצוא את מקומם במקצוע בו למדו או רוצים לעשות שינוי.

כלים

 

מדוע רבים בוחרים במהלך של הסבת אקדמאים להוראה?

המשבר המקומם של התפרצות נגיף הקורונה הוביל המון בני אדם לבצע תפנית בחיים שלהם ולתור אחר משלח יד יציב, שייתן בידם הגשמה עצמית מן ההיבט האחד, והובלה של שינוי ניכר מן ההיבט השני. בשוק התעסוקה, אשר משתנה חדשות לבקרים, מקצוע ההוראה מהווה בסיס של יציבות, אשר נותן בידי המון בני אדם להצטרף לשורותיו אף לאחר שצלחו את התואר הראשון על ידי תכנית של הסבת אקדמאים  להוראה.

על פי הנתונים שהועברו מן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נראה כי תכנית לימודים זאת נמצאת במגמת דרישה שעולה מיום ליום. בשנים האחרונות נרשם גידול ענק של מאות אחוז בהיקף של ההכשרה להוראה בתכניות להסבת אקדמאים להוראה בכל מיני מוסדות אקדמיים ברחבי מדינת ישראל.  הנתיב של הסבת אקדמאים להוראה מיועד לכל מי שאוחז באמתחתו תואר אקדמי והוא רוצה להשתדרג בתעודת הוראה.

המסלול הזה מכשיר את מי שעבר הסבה להוראה לעבודה חינוכית בכל מיני מסגרות חינוך. מלבד הקניית ידע, כלים ומיומנויות בהוראה, ברמה מקצועית ואקדמית גבוהה, כל מי שבתהליך של הסבה להוראה זוכה להכשרה חדשנית במסלולי לימוד  נבחרים. הלימודים הללו כוללים לימודי חינוך, לימודי התמחות בתחום הדיסציפלינה ואף התנסות פרקטית במסגרות החינוך.

כל מי מבינכם אשר החליט על הסבת אקדמאים להוראה יוכל לגלות עולם חדש וקמעה אחר ממה שמקובל לחשוב על לימודי הוראה. מוסדות הלימודים מעניקים את הבסיס והידע לאיך להיות מורים שבעלי אופי יזמי, חדשני, שמאפשרים לכל הסטודנטים לשמור על אופיים הייחודי ולהביא לידי ביטוי את היכולות והעוצמות שלהם. היעד של תכנית לימודים זאת הינו להכשיר מורים שיתנו אמון בתלמידים שלהם ויאפשרו להם להיות אקטיביים, ולחשוב מחוץ לקופסא.

מה הן המעלות של התכנית של הסבת אקדמאים להוראה?

התכנית של הסבת אקדמאים להוראה מאפשרת לבעלי נתונים מתאימים לקבל מלגות ומענקים במקצועות מועדפים.  מדובר אודות תכנית לימודים אישית, אשר מותאמת ומתחשבת בציוני התואר, בידע ובניסיון קודמים. בתכנית הלימודים מתרחשת הכרה בניסיון חינוכי ניכר. תכנית לימודים זו מאתגרת למדי, עונה על הסקרנות של הסטודנטים וכן ממוקדת בתכנים פדגוגיים ודידקטיים רלוונטיים להכשרה להוראה. בתכנית לימודים זאת מושם דגש על התנסות מודרכת במסגרות הוראה שונות תוך כדי ליווי, תמיכה והדרכה אישית. תכנית זו מלווה בפחות שעות לימודים, עבור אקדמאים שסיימו לימודיהם בממוצע תשעים ויותר.  סביבת למידה מתקדמת ומתוקשבת ושימוש בדרכי הוראה מגוונות: מדובר אודות סביבת למידה מתוקשבת ומתקדמת ועשיית שימוש בכל מיני דרכי הוראה, כמו לדוגמה - סדנאות, למידה מרחוק, ניתוח אירועים, שימוש באתר אינטרנט מלווה קורס וכיוצא בכך. במרבית המוסדות האקדמיים, מדובר בתכנית לימודים בת שנתיים בלבד.  בלימודים אלו מתקיימת הכרה בחלק מן הקורסים אשרנלמדים בתכנית ההכשרה ללימודים לתואר שני בחינוך ובהוראה במכללות ובאוניברסיטאות.

למידע נוסף על לימודי חינוך- לחץ כאן

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.