באוקטובר הקרוב שנה אקדמית חדשה נפתחת, איך זה יהיה בפועל? כל אקדמיה נערכת לכך באופן קצת שונה: בין אם זה ריבוי תרגולים בקבוצות קטנות או שיפור מערך השיעורים המקוונים. למרות שהשנה הזו צפויה להיות שונה ומיוחדת בהשוואה לשנים קודמות, יש דבר שלעולם לא ישתנה והוא ההווי הסטודנטיאלי המיוחד. אז לפני הלימודים התיאורטיים, הנה כמה תובנות שכדאי לדעת על תקופת הלימודים.

כלים

 

תתפלאו לדעת, יש לכם עוד שיעורי בית לעשות לפני שמתחילים ללמוד - במאמר זה נציג לכם עצות שיעזרו לכם להפוך את חווית הלימודים למהנה יותר, מוצלחת יותר ואפילו טיפים איך אפשר לחסוך כסף. בניגוד למערך השיעורים האקדמאיים, כבר מעכשיו אנחנו אומרים, אין צורך לסכם, כנראה שלא תהיה שאלה על המאמר במבחן בסוף הסמסטר.

הברזות והיעדרויות

כדאי לעשות הפרדה בין התנהגות מקובלת בתיכון לבין זו של האקדמיה, נכון לא כל ההרצאות מרתקות, אבל אי אפשר להתעלם מחשיבות של הנוכחות בשיעורים. בפועל זה שאתם נוכחים בשיעור יכול לעזור לכם מאוד גם בשלב של הכנת המשימות ועבודות ההגשה, וגם בלמידה לתקופת המבחנים הידועה לשמצה... תרוויחו גם אופציה לרכוש חברים, להכיר מרצים כוכבים, להיות נוכחים בהערות מצחיקות שיאמרו בהמלך השיעור. חוץ מזה, שילמתם הרבה על שכר הלימוד, ואם כבר החלטתם לעשות תואר כדאי לנצל את ההזדמנות בשתי ידיים.

מלגות לסטודנטים

תנו לנו לנפץ לכם אשליה- מלגות לסטודנטים הרבה יותר נפוצות מאשר נדמה לכם! גובה המלגות יכול להגיע אף לעשרות אלפי שקלים ולממן חלק נכבד מן שכר הלימוד.
ישנן גם מלגות הכרוכות בפעילות מצד הסטודנטים, המפורסמת מבניהן היא מלגת פר"ח, ניתן להתנדב במקומות שונים הקרובים לאזור המוסד האקדמי. פעילויות נוספות הן להיות נציג של המוסד, זה יכול לכלול השתתפות בקבוצת ספורט, השתתפות בתזמורת, הדרכה של קבוצת מתעניינים בלימודים, בהמשך הלימודים ניתן להיות אפילו עוזרי מחקר של המרצים, ליהנות גם מתשלום מכובד וגם מידע עיוני בתחום הלימוד.
תתפלאו לדעת, יש מלגות שמקבלים אותן מבלי לעשות דבר, למשל מלגות לפי מוצא ומגזר, מלגות לחיילים משוחררים - טריים, מלגות לפי יישובים גיאוגרפיים, מלגות לסטודנטים ממשפחות מועטות יכולת, ועוד.

הלוואות

שכר לימוד לשנה אקדמית גבוה, במוסדות פרטיים השכר עשוי להיות כפול ואף פי שלוש לעומת מוסדות ציבוריים (שגם שם תשלום על שנת לימוד לא נמוך) אין זה מפתיע שבתחילת דרכם סטודנטים לעתיד מבקשים הלוואות כדי להתחיל ולממן את שכר הלימוד. כדאי בשלב המחקר הראשוני לציין כי ההלוואה המבוקשת היא לתשלומים עבור לימודים אקדמאיים. תתפלאו לדעת, הרבה בנקים מעניקים תמיכה לסטודנטים במהלך הלימודים, בנוסף לסיוע בשכר הלימוד, יש כאלו המענקים סיוע הלוואה גם ברכישת רכב, והשכרת דירה. הלוואות לסטודנטים בשונה מהלוואות רגילות ייחודיות בריביות אטרקטיביות שגמישות יותר ובאות לקראת הסטודנטים.

לפטופ חברו הטוב של כל סטודנט

ככל שעוברים השנים, יותר ויותר סטודנטים זונחים את המחברות והקלסרים ועוברים לסכם את מערך השיעורים בלפטופ. זה יותר נוח, אפשר להעביר בקלות את החומר הלימודי, למצוא בקלות סיכומים משיעורים קודמים, ובנינו? ההקלדה מהירה יותר וברורה יותר לעומת הכתיבה. זה ידוע שלפני תחילת הלימודים הרבה סטודנטים מתחדשים בלפטופ חדש, שילווה אותם במהלך כל הלימודים. אם גם אתם רוצים לרכוש לפטופ, ומתלבטים מה הגודל המתאים, צריך לקחת בחשבון דבר חשוב כמה פרמטרים:
* ככל שהמסך גדול יותר, כך המקלדת נוחה יותר, אך מצד שני כך הלפטופ כבד יותר.
* ידוע שלפטופ קטן חסכוני יותר בחיי סוללה, אך מצד שני יכולות המעבד שלו נמוכות יותר.
אז מה כדאי? אם אתם שואלים אותנו, כמו כל דבר בחיים למצוא איזון וללכת על האמצע- גודל בינוני 13.3 אינץ!

אגודת הסטודנטים

בנוסף למלגות שכל כל מוסד אקדמי מציע (ראה סעיף 2) ישנם עוד דברים שכדאי לשים לב אליהם: פרויקט חילופי סטודנטים, הרצאות וימי עיון בנושאים שונים, הופעות וערבי תרבות סגורים לסטודנטים, ימי תעסוקה כלליים, ימי סטודנט, הפסקות פעילות, פעילויות העשרה, סיכומים, סיוע בהשלמת החומר לאחר מילואים וכמובן הפאנג'ויה. כל זה רק חלק קטן מפעילות אגודת הסטודנטים. שווה לפקוח עיניים ולהיות קשובים לפרסומים של אגודת הסטודנטים.

קבוצות למידה

הרבה סטודנטים ותיקים מעידים כי קבוצת לימודים קטנה ואיכותית עוזרת להם להתפקס בלימודים, וללמוד בדרך יעילה יותר. המלצה חמה שלנו היא ללכת על קבוצת לימודים קטנה, שני סטודנטים, או שלושה מקסימום!
כדאי לבחור כאלו אם הרגלי למידה דומים לשלכם, להקציב זמנים להפסקות (וגם לדעת קצת להגמיש אותם).
למידה בצוות עוזרת להבין את הידע הנרכש בחומר, לשפר נקודות חלשות, ולזכור את החומר בצורה טובה יותר.

קח אותו לאט את הזמן

כמו כל דבר בחיים הכל עניין של סדר עדיפויות. כדאי לארגן סדר למידה קבוע עוד מתחילת הדרך, והמשך בהתבסס על ניסיון אפשר להגמיש אותו לפי ההרגלים והעדפות אישיות. אחד מהטיפים הכי חשובים הוא לא לדחות לרגע האחרון - לא למידה למבחן, לא הגשת עבודה וגם לא יציאה מהבית לקראת יום הלימודים. כמו כל דבר בחיים, גבר שעושים אותו ברגע האחרון נעשה בלחץ, לא באופן יסודי ובצורה שגורמת ללחץ ותחושות לא נעימות. נצלו את טיפ ארגון הזמן מראש להימנע מלהגיע למצבים כאלו.

בהצלחה בלימודים!

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.