אם תרצו או לא, המשרד הוא כרטיס הביקור שלכם עבור הלקוחות. תוכלו להיות סופר מקצועיים במה שאתם עושים, אבל אם אתם מקבלים את פני הלקוחות שלכם במשרד מלוכלך, לא עשיתם בזה שום דבר.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

במאמר הבא נסביר מה כולל ניקיון משרד, כל כמה זמן כדאי לנקות את המשרד וגם, באילו שעות כדאי לעשות את זה?

מה כולל ניקיון משרד?

ניקיון משרד או ניקיון דירות כולל את כל הפעולות השוטפות שיאפשרו למשרד שלכם להתנהל כמו שצריך. בין השאר הוא כולל ניקוי שולחנות, ריקון פחי זבל, שאיבת שטיחים מקיר לקיר (במידה ויש), ניקוי השירותים, המטבחון והשטחים הציבוריים שצוברים כמות רבה של לכלוך ביום, בשל התנועה הרבה של העובדים.

ניקיון שוטף למשרד כולל גם ניקיונות גדולים יותר, מידי פעם ובזמנים קבועים מראש, כמו שטיפה רצינית של הרצפה, ניקוי חלונות, ניקוי המקרר ועוד.

כל כמה זמן כדאי לנקות את המשרד?

בניגוד לניקיון בתים פרטיים, כאן התדירות משתנה בהתאם לאופי ותדירות הפעילות במשרד. לכן, חברת ניקיון יסודית תגיע אליכם למשרד לפני סגירת החוזה, על מנת לבדוק מקרוב את מורכבות העבודה.

במידה ומדובר במשרד קטן של עד 80 מטר רבוע, סביר להניח שתוכלו להסתפק בשני ניקיונות בשבוע, לעיתים אף תוכלו להסתפק בניקיון חד שבועי. במידה ומדובר במשרד גדול יותר, ההנחה שלנו היא שהוא מכיל כמות גדולה של עובדים ולכן סביר להניח שתצטרכו ניקיון על בסיס יומי ולאורך כל שעות העבודה.

למעשה מדובר בשירות שוטף של ממש, שבמסגרתו עובד או עובדת הניקיון נמצאים כל הזמן במשרד ונותנים מענה לכל סיטואציה, כמו קפה שנשפך, ניקוי חדר האוכל לאחר ארוחת הצהריים ועוד.

בכל אופן, אם אתם מתלבטים באשר לכמות הניקיונות השבועית, תמיד תוכלו לסגור עם חברת הניקיון שאתם עושים פיילוט שבסיומו תוכלו להגיע לתובנות מבוססות יותר ולהחליט על מודל קבוע, מה גם שפיילוט כזה יאפשר לכם לבדוק האם מדובר בחברה מקצועית שמבצעת עבודה טובה.

באילו שעות כדאי לבצע את הניקיון?

האינטרס שלכם הוא שעבודת הניקיון תתבצע בתום שעות הפעילות של המשרד, על מנת שהעבודה השוטפת לא תיפגע. במידה והניקיון יתבצע בימי חמישי בערב או אפילו בסופי השבוע, צוות הניקיון יוכל לבצע עבודה יסודית ולא יצטרך להתחשב בצרכים המשתנים של העובדים.

במידה ומדובר בניקיון במשרה מלאה, הצוות יצטרך לנקות את המשרד בשעות משתנות על מנת לפגוע כמה שפחות בשגרת העבודה. לדוגמא, במידה ובשגרת היום העובדים נוהגים לפקוד את המטבחון בתשע בבוקר על מנת להכין את הקפה הראשון, זה בטח לא הזמן לנקות את המטבחון. אם בכל יום ראשון יש ישיבת בוקר בחדר הישיבות, זה בטח לא הזמן לנקות אותו.

לכן, במודל של ניקיון במשרה מלאה, צוות הניקיון יצטרך ללמוד את שגרת היום במשרד ולהתאים את עצמו אליה, ולא להיפך. זה יכול לקחת זמן, אך בתום התהליך סביר להניח שהדברים ניגנו כמו שצריך.

פנו עוד היום לחברת עוזרות בית לקבלת הצעת מחיר משתלמת!