יבשת אפריקה תמיד הציתה את הדמיון ומשכה מטיילים מכל העולם. המפגש הפרונטאלי עם בעלי חיים בסביבתם הטבעית, חופים משגעים, הסוואנה המטריפה, שבטים מסתוריים. אפריקה נהדרת לטיול משפחתי מגבש שכולו הרפתקאות ואקשן, אבל אם תרצו יש גם הפסקות לבטן-גב ביעדים פוטוגניים כמו זנזיבר. אפשר לצאת למסע ספארי ברכבי שטח כדי לראות את האריות והנמרים, ההיפופוטמים והאגמים, ללון בכל סגנון על פי התקציב ולצבור חוויות לכל החיים.

כלים

 

בין אם מדובר ביום הולדת עגול, בר/בת מצווה או פשוט חופשה מסוג אחר – טיולי משפחות באפריקה מהווים מתכון מנצח לחוויה בלתי נשכחת.

מה מחכה לכם בטיול באפריקה? לפניכם מספר אטרקציות וחוויות שאסור לפספס ויהפכו את החופשה ללהיט.

היעדים המובילים באפריקה לטיולי משפחות


היבשת השחורה גדולה וגדושת הפתעות, אבל יש ארבעה יעדים מוכרים ומובילים במיוחד בקרב משפחות מישראל. טנזניה, זנזיבר, אוגנדה וקניה ובכל אחד מהם יש הרבה מה לעשות ואפשר, כאמור, לשלב בין אתנחתא ורגיעה ובין פאן בלי הפסקה. בטנזניה, למשל, מחכה לכם שמורת Serengeti בה תוכלו לפגוש את בעלי החיים באזור המחיה הטבעי שלהם ממש לנגד עיניכם, מסע אנתרופולוגי מרתק בשמורת Lake Eyasi בה חיים שבטים אפריקאיים קדומים שיציגו בפניכם את אורחות חייהם, הטקסים המסורתיים הייחודיים שלהם. כמו כן, טנזניה מהווה נקודת זינוק לטיול במחוז קילימנג'רו ואפשרות לתצפת לעבר ההר האגדי.

קניה מציעה למבקרים סיור בבית היתומים לפילים ובית גידול לג'ירפות הנמצאות בסכנת הכחדה, וטיול באגם Naivasha בו חיות ג'ירפות וזברות. תגלו בקניה גם קרנפים, אנטילופות ואריות בשמורות אותנטיות ואפילו אריות נדירים ללא רעמה ואי אפשר להגיע לקניה בלי להיפגש גם עם בני שבט המסאי. אוגנדה היא לוקיישן אטרקטיבי נוסף באפריקה המחברת בין עושר רב של נופים ממפלים שוצפים ועד סוואנות צחיחות והמקום המפורסם של אוגנדה הוא ללא ספק הפארק הלאומי מפלי מורצ'יסון המפורסמת ביער טרופי ובמפלים הגועשים והעוצמתיים שלה. באוגנדה גם יער בווינדי שהוא הבית של גורילות ההרים הנמצאות בסכנת הכחדה וכמובן, אגם ויקטוריה – הגדול מבין אגמי אפריקה אשר מימיו מתוקים.

כמו כן, מוזיאונים, שווקים תוססים, ארמונות ואפשרות לטעום מהאוכל המקומי. יעד באוריינטציה מעט שונה באפריקה היא זנזיבר המצטיינת בחופים לבנים ומים בגוון טורקיז עמוק, ריזורטים מפוארים ושלל הזדמנויות לספורט ימי חווייתי כמו גלישת רוח, בננה, שייט בסירות אותנטיות ומסעדות טובות וכן אטרקציות כמו סיור במטע תבלינים, סיור לאי הצבים  ואפילו ביקור בבית ילדותו של פרדי מרקורי! לזנזיבר יש שני צדדים: צד אחד עתיר פעילויות אקטיביות כמו טיול טרקטורונים וספורט ימי והצד השני הוא רגיעה בחופים ובבריכה. החיים הטובים של אפריקה הם ללא ספק בזנזיבר.

איך מתכננים חופשה משפחתית מנצחת באפריקה?


חשוב לפנות לחברה ישראלית המכירה היטב את אפריקה על מנת לתכנן טיול משפחתי בהתאמה אישית. חברה שיודעת היטב היכן כדאי ללון, מי המדריכים הטובים שיוכלו ללוות אתכם בשטח, כיצד להשכיר רכב או אילו שירותי הסעה לשכור, מה חשוב לדעת מבחינת מטבע, כללי זהירות, שמירה על הבטיחות והבריאות וכמובן הזמנה מראש לכל מה שצריך לדאוג, כל הפרטים הגדולים והקטנים כאחד כמו כניסה לשמורות, נהג או מדריכים בשמורות, לינה בשמורות ותכנון משך ואופי המסלול.
תכנון טיול שמותאם לכם תקציבית ולפי הצרכים והרצונות של המשתתפים בין אם מדובר בטיול משפחתי קטן או טיול משפחתי גדול יותר כולל לינה בשטח או בלודג'ים מפוארים. כך שתהיו בידיים הטובות ביותר ויהיה לכם טיול משפחתי חלומי!