אם ניקח כל מחשב נייד, טאבלט, טלפון סלולרי או כל מכשיר אלקטרוני אחר ונפתח את תוכנו, נגלה שהוא עשוי מרכיבים מכאניקה קטנים. לפעמים הם קטנים עד כדי כך שטכנאי המתקן לכם את המכשיר צריך להשתמש בזכוכית מגדלת על מנת לראות אותם טוב יותר. ואכן, כדי ליצור מכשירים גדולים, יש צורך ברכיבים קטנים רבים ומדויקים. לרוב כשיש צורך לייצר מכאניקה מדויקת לעולם הגאדג'טים, עיבוד שבבי הוא התשובה.

כלים

 

מייצרים בקטן, חושבים בגדול

מכשירים רבים כיום בתעשיות מודרניות כגון אלקטרוניקה, תעופה, רפואה ואפילו גאדג'טים שאנחנו מכירים מחיי היום יום שלנו תלויים ברמת הדיוק שניתן להשיג במהלך הייצור. הדיוק הזה מתאפשר לרוב באמצעות טכנולוגיה הנקראת עיבוד שבבי.

מהו עיבוד שבבי? ואיך הוא בדיוק מתבצע? ובכן, בתהליך העיבוד השבבי לוקחים בעצם גוש של חומר גלם ומתחילים לעבד אותו באמצעות כלים שונים עד שמתקבלת התוצאה המדויקת הרצויה. בתהליך העיבוד השבבי משתמשים במכונות שונות כמו כרסומות, מקדחות, מחרטות, משחזות או מסורים על מנת להסיר את החומרים העודפים ולהפוך את חומר הגלם לרכיב הרצוי.

עד כמה העיבוד השבבי נפוץ היום?

עיבוד שבבי הוא תהליך חיוני וחשוב שקיימת לו דרישה במגוון רחב של תעשיות בישראל. העיבוד השבבי נפוץ בקרב מגוון רחב של תעשיות דוגמת התעשייה החקלאית, הביטחונית, חברות האופטיקה, תעשיות התקשורת, תחומי הרפואה ועוד. בישראל עושים שימוש ניכר בטכנולוגיה זו בתחום הייצור הצבאי המפותח. אז בפעם הבאה שאתם מתסכלים מבעד לעדשה של מצלמת הפלאפון שלכם או הולכים לרופא השיניים ונהנים מטיפול איכותי דעו שחלק מרכיבי המכאניקה המרכיבים מכשירים אלה יוצרו בעיבוד שבבי.

באילו מתכות משתמשים בעיבוד שבבי?

העיבוד השבבי מיועד למגוון רחב של מתכות וביניהן אלומיניום. מתכת האלומיניום משמשת רבות לייצור מעבדי מחשבים, הרבה בזכות מוליכות החום הטובה שלה. האלומיניום היא מתכת נוחה לעיבוד שבבי מסיבות רבות:

מדובר במתכת קלת משקל שניתן לעבד בצורות ייצור שונות. המתכת עמידה בפני נזקי קורוזיה, כך שגם אם היא נחשפת ללחות או מים היא מפתחת שכבת הגנה הנקראת אלומינה שמגינה על עצמה. האלומיניום מוליך חום וחשמל ולכן שכיח מאוד בייצור רכיבים לתעשיית האלקטרוניקה. בתעשיית התאורה משתמשים באלומיניום לייצור רפלקטורים שכן אלומיניום מחזיר אור טוב וגם מפנה חום בצורה טובה. אלומיניום הינה מתכת זולה מצד אחד ורכה יחסית ולכן קלה לשיבוב. האלומיניום ניתן למיחזור במאה אחוז. זה אומר שאפשר למחזר את הפסולת השבבית המופקת בתהליך העיבוד ובכך גם לשמור על הסביבה.

ייצור חלקי ורכיבי מתכת לפי בקשתך

חברות רבות מחפשות חברת ייצור טובה שמתמחה בעיבוד שבבי באיכות גבוהה ולפי בקשה מוגדרת מראש. חברת מטאליטק מקבוצת זריחה מספקת את כל השירותים הנחוצים לייצור המתכות מאל"ף ועד תו. כאן תמצאו עבודות פיתוח וייצור של מתכת, טכנולוגיות שונות של יציקה, עיבוד שבבי עד ייצור הרכיב המכאני הסופי בהתאם לדרישות התכן והשרטוט.

מעבר לכך, במטאליטק משתמשים בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות כדי להביא ללקוח את התוצאה הרצויה. השילוב בין הטכנולוגיות המתקדמות לניסיון רב שנים בתחום של ייצור המתכות, מוביל לתוצאות איכותיות, גבוהות ומנצחות לא רק לעולם הגאדג'טים, אלא גם למגוון רחב של תחומים הקיימים בתעשייה: רפואה, חקלאות, תעופה, כלי רכב, תקשורת, התעשייה הביטחונית ועוד.