נהוג להשקיע זמן ומחשבה בתהליך רכישת מזרון חדש לחדר שינה, מתוך הבנה שהוא משפיע באופן דרמטי על איכות השינה שלנו. אך הוא לא הדבר היחידי שיכול להשפיע. ישנם אמצעים ופריטים נוספים שיכולים להשפיע, בין אם אלו דברים שאנחנו משתמשים בהם בזמן השינה ובין אם אלו דברים חיצוניים שיכולים להשפיע עלינו.

כלים

 

למשל, סביר להניח שמקורות תאורה פנימיים וחיצוניים ישפיעו על איכות השינה, רעש פנימי או חיצוני, ריחות, פתחי חלון או מיזוג אוויר ושורה ארוכה של דברים נוספים בסביבה יכולים להשפיע כך או אחר. על חלק מהדברים הנ"ל יש לנו שליטה ועל אחרים לא.

כריות שינה הן מסוג הפריטים שמשפיעים על איכות השינה ויש לנו שליטה מלאה עליהם. אנחנו יכולים לבחור אילו כריות לקנות, על פי מי שאנחנו אוהבים ועל פי מה שנוח לנו להניח את הראש עליהן ולהירדם. בדומה למזרן כזה או אחר, ייתכן השפעה נרחבת של הכרית על איכות השינה שלנו בהיבטים שונים.

ezgif.com gif maker 1 9cbd3

כשאנחנו ניגשים לחנות מוצרי טקסטיל או חנות אחרת שמשווקת מוצרים לשינה, יש לנו אפשרות למצוא קטלוגים שונים של כריות. אנחנו יכולים למצוא דוגמאות על פי חומרים, על פי גדלים, רמת קושי או רכות וכן על פי מאפיינים אחרים.

בין אם אנחנו בוחרים לקנות כרית ויסקו או כריות מסוג אחר (פלומה, נוצות, לטקס ועוד), עלינו להבין תחילה את ההשפעה של הכרית על איכות השינה שלנו, וכן כיצד אנחנו בוחרים את הכרית המועדפת עלינו. לכל אחד יש כמובן העדפה שונה, בין אם זה מהרגל ובין אם זה מסיבות אחרות

כיצד כריות משפיעות על איכות השינה

כפי שציינו בתחילת המאמר, כל דבר יכול להשפיע על היכולת שלנו להירדם ועל איכות השינה שלנו. יש אנשים שיירדמו בכל מקום, בכל מצב. לעומת זאת, יש מי שזקוק לתנאים ספציפיים בשביל להירדם ולישון טוב.

כריות איכותיות נועדו לאפשר לנו להניח את הראש עלינו, בצורה בטוחה ונוחה, מבלי לגרום לי כאבים בזמן השינה או כשאנחנו מתעוררים, וכן הן אורות לעזור לנו לישון בשלווה, אם אנחנו בוחרים לישון בתנוחה ספציפית או אם אנחנו מזיזים את הראש ממקום למקום.

החשיבות של הכרית היא לאפשר לראש ולצוואר שלנו, להיות מונחים באופן נוח ובריא, וכן מבלי שהוא יחליק אל המזרון. הכרית יוצרת סוג של "מדרגה" שמאפשרת לנו לשכב בתנוחה נוחה.

פרמטרים לרכישת כריות

פרמטר ראשון, זה המילוי של הכרית. זה יכול להשפיע גם על הקושי והרכות של הכרית, וכן על האוויר שאנחנו ונשמים בזמן השינה.

פרמטר שני, הוא גודל הכרית, ככל שהיא ארוכה יותר, יהיה לנו קל יותר להזיז את הראש, מנגד ככל שהיא תהיה גבוהה יותר, ייתכן ונרגיש כאבים באזור הצוואר.

פרמטר שלישי, התאמה למבנה הגוף ולתנוחה האהובה עלינו, כך לא נחוש כאבים בזמן השינה או לאחר מכן, ולא ניצור לחץ מיותר על אזורים שונים בגוף.