ישראלים צורכים תרבות

הבידוד מצריך את הימצאותו של אדם אחד לבד בחדר, או כמה אנשים במרחב הכללי של הבית לאורך ימים רבים. כדי למלא את היום, ישראלים צורכים תרבות מסוגים שונים על פי העדפותיהם.

כלים

 

כתבים באתרי האינטרנט ובערוצי התקשורת כמו עמית סגל סקרו נושא זה ומצאו שהישראלים הם אנשים גמישים שמתאימים את עצמם למציאות החדשה והם מצאו דרכים חדשות כדי ליהנות מהעולם התרבותי שלהם.

ישראלים צורכים תרבות במסכים השונים

המציאות הובילה את הישראלים לחפש מקומות מפלט בתוך הבית ורהיטי הסלון הם אחד המקומות האהובים, רובצים מול מסך הטלוויזיה וצופים בסדרות שלמות המשודרות בערוצי הכבלים, VOD  ובערוצי הסטרימינג כמו בנטפליקס. כך בני הבית יושבים שעות על גבי שעות בכל יום, רואים פרק אחרי פרק ועושים פה ושם הפסקות לנושאים חשובים כמו הכנת מזון, ארוחות משותפות וענייני הבית.

ישראלים צורכים תרבות כשהם מתחילים לצפות בסדרה מסוימת וכשהיא מסתיימת, כבר יש להם מידע שליקטו מחברים ומבני משפחה מהי הסדרה הבאה שכדאי לצפות בה.

בימי הבידוד יש עלייה חדה מאד בצפייה בערוצי החדשות השונים לאורך כל היום, חדשות וסדרות ריאליטי הם אפיקי התרבות הפופולריים ביותר.

המשפחות עם הילדים הקטנים, בילו בעיקר במפגשי זום חלקם תכליתיים ומקצתם לא. מעבר לכך הילדים נהנו מכמות מוגברת של הסדרות האהובות עליהם והגדולים נהנו מתוכניות איכותיות שהופקו על ידי גורמים שונים ואפשרו לילדים הצצה לתחומים מסקרנים ומרתקים, כמו אסטרונומיה ותחומים מדעיים נוספים וזאת בהתאם לגילם.

העשרה תרבותית בהיצע נרחב של תחומים

גורמים תרבותיים כמו תיאטרון הקאמרי, חיפה וגשר מציעים שפע של הצגות איכותיות שאפשר לראות על המסך וליהנות מהן כאילו יושבים באולם התיאטרון הממוזג. בדרך זו אפשר לראות גם מופעי מחול קונצרטים ואופרות מכל העולם.

מופעים של זמרים מובילים, להקות מהארץ ומחו"ל, הרצאות מרתקות בזום בשלל תחומים ומפגשים של שירה בציבור סוחפים אחריהם רבים שנהנים מערוצי היוטיוב המשדרים זאת ללא הרף.

אוהבי התנועתיות נהנים מריקודי עם של מרקידים מובילים, הם מזיזים כמה רהיטים בסלון ונהנים לקפץ וללמוד צעדים חדשים במעגלים ובזוגות וזאת בנוסף לשפע שיעורי ספורט, יוגה ושלל תחומי ספורט נוספים.

לוח זמנים בכל יום

לוח הזמנים היומי מתמקד רובו ככולו במסכים, במסך הגדול בחדר המגורים, בטלוויזיות בחדרים, במחשבים, באייפדים ובטלפונים הסלולריים. עיקר פעולות התרבות בימי הבידוד מתרחשים באחד מסוגי המסכים הללו, לאור חוסר היכולת לצאת החוצה.

כמו כל דבר, בסופו של דבר הישראלים נהנים מחוסר העשייה, מהישיבה בבית ומשעות מלאות הנאה שבהם הם צופים במסך לאורכו של כל היום ונהנים משעות רבות של בטלה. זהו פיצוי מסוים על כל הימים של מרוץ החיים שבהם הם מתרוצצים בין העבודה, הבית, כל המטלות הקשורות לילדים, לקניות ולאין ספור נושאים נוספים.

בסופו של דבר, רבים מהם נהנים מהשהייה בבית, גם אם הם לא מודים על כך בפה מלא.