מדי שנה עוברים אינספור ישראלים תהליכי קבלת גרין קארד לארצות הברית, הן למטרות עבודה והן מפאת קרבה משפחתית או מסיבות אחרות שונות. עבור רבות ורבים בארץ מדובר בשינוי משמעותי ונחשק בחיים, בין אם הכוונה היא לשהות בארה"ב למשך מספר שנים ולאחר מכן לחזור לארץ ובין או הכוונה היא להגר לחלוטין מישראל. עכשיו, במהלך תקופת הקורונה כאשר מרבית ההליכים הבירוקראטיים מוקפאים (או לכל היותר מקרטעים...) – האם הגירה לארצות הברית וקבלת גרין קארד הם עדיין תהליכים אפשריים וזמינים?

כלים

 

כיצד מתכננים לקבל את הגרין קארד?

התשובה לשאלה – "האם גם כרגע מתאפשר תהליך קבלת גרין קארד לארצות הברית?" תלויה בין היתר במסלול בו אתם מתכננים ללכת בהגשת בקשה לגרין קארד. כלומר – על סמך מה אתם מתכננים לקבל את הגרין קארד?

אפשרות אחת היא כאמור קבלת גרין קארד למטרת עבודה ספציפית ורילוקיישן זמני או קבוע לארצות הברית. במקרה זה, האפשרות לקדם את התהליך תלויה במידה רבה בחברה עבורה אתם עובדים, ברמת הדחיפות לאייש את המשרה שלכם בארה"ב ובפרמטרים דומים נוספים. מובן שעבור אנשים בתפקידים מסוימים קידום תהליך הגרין קארד מתאפשר גם היום, אך מדובר במיעוט ממבקשי האשרה. עבור רובנו המכריע, הליך קבלת הגרין קארד מתעכב כרגע עקב המצב, אך הרשויות הבירוקראטיות בארצות הברית כן עובדות באופן חלקי, ולכן התקדמות כלשהי עדיין מתקיימת.

במידה ואתם מתכננים, לעומת זאת, על השתתפות בהגרלת הגרין קארד השנתית, זו אמורה להתקיים גם השנה וגם בשנה הבאה, למרות שעדיין לא בטוח האם מועד ההגרלה יידחה או יישאר כמתוכנן. רק כשתצא הצהרה רשמית של ממשלת ארצות הברית בנושא, ניתן יהיה לדעת בוודאות ולהתחיל להתכונן למועד שנקבע.

ובמקרה בו מעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית על רקע קרבה משפחתית, מרבית הבקשות מעוכבות כרגע, גם אם מטופלות בקצב איטי יותר מהרגיל. גם כאן המצב יכול להשתנות מדי יום וחלק ממשרדי הממשלה בארצות הברית כבר חזרו לפעילות חלקית או מלאה, או המשיכו לעבוד במתכונת מצומצמת לאורך כל תקופת הקורונה, ולכן תהליכים אלו המשיכו להתקדם, גם אם לאט הרבה יותר.

מה בכל זאת ניתן לעשות בינתיים?

עבור מי שמעוניין לקדם את תהליכי ההגירה לארצות הברית ולא להמתין עם הכל עד שהקורונה תחלוף לחלוטין – מה בכל זאת ניתן לעשות?

ובכן, הגירה לארצות הברית, וספציפית קבלת גרין קארד, הם תהליכים בירוקראטיים מורכבים, סבוכים וארוכים, וזה תמיד וללא כל קשר לקורונה. הגירה למדינה אחרת, במיוחד כזו אליה תמיד מבקשים להגר מיליונים מכל רחבי העולם, היא בדרך כלל תהליך ארוך ומתמשך.

החדשות הטובות מבחינת מי שמעוניין לנסות ולקדם את התהליך שלו בכל מקרה גם היום, הן כי בדרך כלל ישנן הכנות רבות לבצע, אותן ניתן לבצע לפחות חלקית בימים אלו, בהם לרובנו יש הרבה יותר זמן פנוי מאשר בדרך כלל. לכן, מומלץ לברר בצורה יסודית ומפורטת ובסיוע של יועץ הגירה מקצועי בדיוק מה אתם צריכים להכין, ולהתחיל לעבוד על זה. פעמים רבות נדרש להציג מסמכים רבים ושונים אשר לא את כולם יש לנו או אנחנו יודעים הכין תייקנו. לעיתים נדרשים אישורים והצהרות מגורמים שונים, הנפקה של תעודות או מסמכים מן העבר ועוד שלל הכנות בירוקראטיות בהן נוכל לטפל בעצמנו כרגע, על מנת שכאשר תחלוף התקופה הנוכחית ומשרדי הממשלה בארצות הברית ובארץ יחזרו לעבודה במתכונת רגילה, אנחנו נהיה מוכנים ומזומנים לקראת התהליך ונוכל לעבור אותו ביעילות המקסימאלית ובפרק זמן מינימאלי.