בשל מקרי הטביעה החוזרים ונשנים בשנים האחרונות בישראל, האם ואיך ניתן להגיש תביעת נזיקין במקרה של טביעה בים / בבריכה?

כלים
במקרה של טביעה
במקרה של טביעה

 

שחייה והנאה במים הן אחת הדרכים הכיפיות ביותר לבילוי בימי הקיץ. בין אם זה בבריכה אישית או ציבורית ובין אם בחוף מוכרז על שפת הים, שחייה או סתם שכשוך במים הם הזדמנות נהדרת להירגע, במיוחד ביום חם. עם זאת, בכל מקום עם מים קיימת סכנת טביעה. בני אדם יכולים לטבוע בסנטימטרים ספורים של מים, אם כל הנסיבות מתאחדות ומאפשרות זאת וגרוע מכך, זה יכול לקרות ממש מהר כתוצאה מכך, רבים וילדים בעיקר, טובעים לעתים קרובות מדי, למרבה הצער והכאב.

רבים ממקרי הטביעה הללו ניתן היה למנוע ולעתים מדובר תוצאה של רשלנות, בין אם כתוצאה מהסחת הדעת של המציל, או בשל אי נעילת השער של בריכת השחייה. הגשת תביעת נזיקין בגין נזקי גוף או מוות שלא בצדק, מאפשרת לתובעים לקבל את הפיצוי הנדרש וגורמת לצד השני לשאת באחריות למעשיו ולשלם על כך.

איך מגישים תביעת נזיקין?

על מנת שתוכלו לבחון אפשרות להגשת תביעת נזיקין בגין טביעה, מומלץ ראשית להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני נזיקין ותאונות אשר יוכל לנהל עבורכם את כל ההליכים הנדרשים על פי חוק.

צעד ראשון: פונים לעורך דין בתחום ובמהלך פגישה עורכים היכרות ומתרשמים, מציגים את עובדות המקרה, מספקים מסמכים רלוונטיים התומכים בגרסה ומקבלים חוות דעת מקצועית ראשונית.

צעד שני: לקראת ניסוח כתב התביעה, עורך הדין יבחן את המקרה בעיניים משפטיות ויחליט אם להמליץ על הגשת כתב תביעה לבית המשפט או לא. במקרה שיחליט להגיש כתב תביעה, תתבקשו להביא כל מסמך רלוונטי שטרם מסרתם, כך שיוכל להתחיל להכין את הצהרת התביעה. עורך הדין ישקול את סוג ההליך המשפטי שבמסגרתו יגיש את כתב התביעה כאשר ההליכים המשפטיים השונים הם בעלי מאפיינים ייחודיים והם משפיעים על סוג ההליך המשפט שיינקט, ובהתאם לכך הוא ינסח את כתב התביעה.

צעד שלישי: הגשת כתב הגנה מטעם הנתבע - לרוב הצד הנתבע יקבל 30 יום ממועד הגשת כתב התביעה, במהלכם יוכל להגיש את כתב ההגנה. לפעמים תקופת זו מורחבת ל-45 ימים, תלוי בנסיבות הספציפיות. תוך 15 יום ממועד הגשת כתב ההגנה מטעם הנתבע, יש לתובע זכות להגיש תביעה שכנגד. במסגרת זו התובע יתייחס לנקודות שהועלו בכתב ההגנה. חשוב לדעת שהתובע לא יכול להעלות טענות חדשות אשר לא הופיעו בכתב התביעה המקורי.

כך או כך, אנא הקפידו על התנהלות תקינה וזהירה כשאתם בסביבת מים בימי הקיץ החמים ובכלל - מקרי טביעה הם לרוב קטלניים ולמרבה הצער חלק גדול מהנפגעים הם ילדים.