ניסור בטון הוא אחד התחומים החמים בעולם הבנייה והשיפוצים אך למרות שכמעט כולם זקוקים לו במועד כזה או אחר, מעטים מכירים את הפלא שמסתתר מאחורי השירות שנראה פשוט לכאורה אך משלב אלמנטים חדשניים שמאפשרים למפעיל לחתוך בטון עבה כאילו לא מדובר באחד מחומרי הבנייה הכי חזקים שקיימים.

אם מוסיפים לזה את העובדה שבישראל נהוג תקן בנייה מחמיר שמחייב שימוש בבטון – והרבה, מקבלים מצב ששינויים מבניים רבים מצריכים שימוש באמצעים לניסור בטון.

ניסור בטון
ניסור בטון

מהו ניסור בטון?

ניסור בטון הוא ענף בתחום השיפוצים והבנייה שכל מטרתו היא לספק מענה במצבים שבהם נדרש להתגבר על מכשול בטון.

בעוד שבעבר נהוג היה להיעזר בעיקר באמצעים שמפעילים כוח פיזי, כיום נהוג להתמודד עם המכשול באופן שונה ובמקום לנסות ולשבור אותו תוך זעזוע המבנה וגרימת נזקים היקפיים, פשוט חותכים אותו באופן מדויק ויעיל תוך קיצור הזמן שדרוש באופן משמעותי.

ישנן שתי שיטות לחיתוך בטון. הראשונה היא ניסור שלו באמצעות מסורים מונעים במנוע חשמלי שמסובב דיסק יהלום שחודר את הבטון והברזל (אפשר לראות בתמונה המצורפת) והשנייה מתמקדת בחיתוך של הבטון באמצעות חיכוך של כבל.

הדרך השנייה פחות רלוונטית לכתבה שלפנינו מפני שהיא משמשת בעיקר לפרויקטים מורכבים של ניסור בטון בעוביים מאוד גבוהים כמו עמודים של גשרים וכדומה.

כיצד ניסור בטון יכול לסייע לכם?

ברור אפוא שכמעט כל שיפוץ שמצריך התמודדות עם מכשולי בטון, ילווה בשירותי ניסור בטון. לפניכם 4 מקרים שיגרמו לכם לשכוח ממכשולי הבטון ויאפשרו לחשוב מחדש על השיפוץ הבא שלכם באור אחר – עם הרבה יותר אפשרויות שלא לקחתם בחשבון.

הרחבת או פתיחת דלת

אם ביתכם נבנה בשנות התשעים או מאוחר מזה, חייב להיות בביתכם מרחב מוגן או מקלט עשויים בטון.

לכאורה, מדובר באחד החלקים שנשארים מוזנחים גם אחרי השיפוץ אך באמצעות ניסור הבטון, אפשר לשדרג את הממד או המקלט בכמה אופנים כשאחד מהם הוא הרחבת דלת המקלט / הממד. זאת אחת האפשרויות המעניינות שמאפשרת ללכת רחוק אף יותר ולפתוח דלת חדשה במקום שמשתלב טוב יותר עם התכנון החדש שחשבתם עליו.

דרך נוספת להפיכת פתח המקלט או הממד להרבה יותר ידידותיים היא להתקין דלת פנימית נוספת וכך ליצור מצב שבו דלת הברזל הכבדה והלא נוחה, נשארת פתוחה ואילו הדלת הנוספת שהתקנו על גבי המשקוף הקיים, ניתנת לפתיחה ולסגירה באופן הרבה יותר נוח, נעים ופרקטי.

פתיחת חלון

נשארים במרחב המוגן והפעם, לאחר שטיפלנו בדלת הכניסה, הגיע העת להכניס אור ואוויר אל המרחב ולהפוך אותו לנעים ושימושי יותר.

עם ניסור בטון אתם לא צריכים להתפשר ויכולים להפוך כל חלון צר ולא מנוצל, לאחד שמאיר את החדר ותורם לאווירה הרבה יותר נעימה וחמה.

יתירה מכך, באמצעות ניסור אפשר אפילו לפתוח חלונות חדשים וכך לשדרג את המקלט או המרחב המוגן באופן שכבר יהיה קשה לזהות אותו.

פתיחת תקרה

בחיתוך בטון כמעט שאין גבולות ותקרה חזקה, כבר אינה מהווה בעיה.

רוצים לפתוח פתח בתקרה? הגיע הזמן לחבר בין שתי קומות באמצעות מדרגות? באמצעות ניסור התקרה, תוכלו לפתוח כל פתח שתרצו ובכל צורה כל עוד העניין נעשה לפי תכנית מהנדס ואינה מסכנת את המבנה.

חיתוך קיר בטון

כשרצו בעבר להרחיב חדר, פשוט היו שוברים את הקיר. בעידן שבו קירות רבים עשויים בטון, העניין הופך למאתגר וכפי שבטח כבר ניחשתם, במקום לשבור, אפשר פשוט לנסר את הקיר ולהרחיב את החדר בתוך כמה שעות.

בטיחות בעבודות ניסור

העניין נראה אולי פשוט אך חשוב לזכור שכל עבודת חיתוך של בטון מלווה בסיכונים מסוגים שונים – החל מכאלה שקשורים בהפעלת הכלים ועד כאלה שנוגעים לפגיעה במבנה או בתשתיות שבתוך הבטון.

לכן חשוב לבצע כל עבודה באופן זהיר, להשקיע בתכנון מקדים ובמידת הצורך גם לשכור מהנדס שילווה את התקדמות העבודה ויבטיח את בטיחותה.