אם גם את נמנים בין אלו שהתגעגעו ועדיין מתגעגעים להופעות של אומנים מחו"ל, אנחנו שמחים לעדכן אתכם בבשורות, שאמנם מקורן עדיין בשמועות כרגע, אבל הן מרגשות ביותר.

כלים


צפויות בישראל הופעות של אומנים מחו"ל, הרבה יותר מוקדם ממה שדמיינו. מתי? שאלת מיליון האקורדים, התשובה כאן:

אם גם אתם לקחתם קשה את האופן בו נגיף הקורונה השפיע על עולם התרבות ובכלל, אתם מוזמנים למתוח חיוך מאוזן לאוזן. לאחר שסקרנו את הרשת בניסיונות למצוא מידע לגבי הופעות כאלו ואחרות, אתר קצת תרבות (https://www.kzat-tarbut.com) הפתיע אותנו עם פוסט בהחלט מעניין. נדמה כי, לאחרונה אנחנו מתחילים לשמוע לא מעט דיבורים על חזרה מלאה לשגרה בעולם התרבות. בואו נדבר על זה.

האם עולם התרבות עתיד לחזור לפעילות מלאה מוקדם מהצפוי?

למעשה, צפויות כאן הופעות של אומנים מחו"ל הרבה יותר מוקדם מכפי שדמיינו (בהנחה שלא ניאלץ עם כל מיני גלי הידבקויות ברחבי הארץ והעולם). אין מה לעשות, אנחנו עדיין בתקופה של חוסר וודאות, כך שנותר לנו להחזיק אצבעות ולקוות לטוב. אז בואו נדבר על כל הטוב שצפוי לנו כאן בארץ ב-2021, ואפילו אולי עוד ב-2020:

בעוד שכולנו מחזיקים אצבעות וכבר מדמיינים את העולם בתרחישי פוסט-קורונה שונים, עולם התרבות מראה לנו סימנים של חזרה לשגרה, יש סיכוי שאפילו חזרה מלאה לשגרה. אמנם כרגע עדיין מדובר בשמועות שאין להן ביסוס מפי איזשהו גורם רשמי, אבל עושה רושם כי עולם התרבות עומד לחזור לפעילות ב-3 פעימות שונות.

כיצד תיראה החזרה לשגרה של התרבות בארץ?

כרגע, ושוב אנחנו מדגישים, אלו לא ידיעות רשמיות, מסתמן כי עולם התרבות צפוי לחזור ב-3 פעימות שונות. בעוד שהפעימה הראשונה והשנייה יכללו חזרה חלקית לשגרה וקבלת קהל עד כ-35%-50%, בפעימה השלישית כבר יש סיכוי שתהיה חזרה מלאה לשגרה.

כשאנחנו מדברים על חזרה מלאה לשגרה, כמובן שאנחנו כבר מדברים על הופעות מחו"ל, הופעות מעל 300 אנשים, תיאטראות וכו'. כרגע, בכל אופן, אנחנו עדיין לא שם. אם אתם מתגעגעים להופעות טובות, כיום ההמלצה הכי גורפת היא הקשבה להופעות אונליין של אומנים, אפשר גם לשקול אירועים קטנים, זה תלוי בכם.

מה כרגע ב-2020 קורה בעולם התרבות בארץ?

נכון לכתיבת שורות אלו, משרד הבריאות שחרר הקלות משמעותיות, כולל חתונות קטנות ואירועים קטנים. ואם זוהי התמונה, כולנו נחזיק אצבעות לחזרה מלאה לשגרה של כלל המוסדות והארגונים בארץ.

בכל מקרה, בין אם אתם מתגעגעים לתיאטראות, הצגות, הופעות או סטנדאפ, אתם מוזמנים להתחיל להתרגש. יש סיכוי טוב שנחזור לשגרה בקרוב. לידיעתכם, מסתמן כי ניק קייב יגיע ב-2021. חוץ ממנו, אנחנו מקווים לבואם של לא מעט אומנים אחרים מחו"ל, וגם לחזרתם לשגרה של אומנים בארץ, כמובן. יאללה, בהצלחה לכולנו.