כאשר בוחנים את אופציות הדיור המוגן הקיימות בישראל ובעולם, יהיה ניתן להיווכח כי ההבדלים יכולים להיות די גדולים בעבור חלק מהאנשים. בכל אופן, יהיה מדובר בעניין שכל אדם יראה בצורה שונה וזאת עקב כך שההבדלים במקרים רבים יהיו תרבותיים וזאת לצד הנוף ממנו נהנים.

כלים
גיל הזהב בדיור מוגן
גיל הזהב בדיור מוגן

כאשר בוחרים בבית דיור מוגן יהיה חשוב להביא בחשבון את הסביבה בה הוא נמצא, כלומר מזג האוויר, הנופים המשתקפים מן החלונות וזאת לצד פרמטרים אחרים כמו טיב הצוות המקצועי, רמת השירותים והמתקנים במקום והאווירה המאפיינת אותה. כאשר מביאים בחשבון את כל אלה יהיה ניתן להיות בטוחים כי הבחירה תהיה מיטבית ותבטיח שהות נעימה וכזו שתואמת את הציפיות של הדייר למשך שנים רבות.

דיור מוגן בישראל

בשנים הראשונות של הדיור המוגן בישראל ניתן היה להיווכח כי הוא יועד לחלק קטן מאוד מן האוכלוסייה. לעומת זאת, בשנים האחרונות ישנה מגמה לפיה יותר ויותר בתי דיור מוגן שנבנים הנם בעלי תאימות יוצאת דופן לכל פלחי האוכלוסייה. כמו כן, הדיור המוגן שמוקם בישראל בשנים האחרונות מוצע בטווח רחב מאוד של מחירים, במיקומים מגוונים כמו הגליל, הנגב או מרכז הארץ וזאת לצד כך שאיכות המתקנים ורמת האבזור רק הולכות ומשתכללות. כל אלה הופכים את האפשרויות של האוכלוסייה המבוגרת להרבה יותר מגוונות, דבר אשר צפוי להוביל לעלייה משמעותית באיכות החיים בגיל השלישי.

כמו כן, יש לשים לב כי תמורות אשר באות לידי ביטוי בשנים האחרונות לא תמיד תבואנה לידי ביטוי בשכלול הדיור המוגן. יש את אלו שיחפשו אחר דיור מוגן זול ופשוט ככל הניתן ובוודאי גם ימצאו. מקום מגורים שעונה על הצרכים הבסיסיים ומספק חיי חברה נאים יכול להימצא היום במחיר נגיש לכל כיס.

דיור מוגן באירופה וארצות הברית

אם תסתכלו על דיור מוגן באירופה וארה״ב תוכלו לראות במהרה כי גם שם ניתן למצוא טווח רחב למדי של סוגי דיור שונים. החל מדיור פשוט למדי ועד דיור יוקרתי. בניגוד לישראל, שם הטווח יהיה רחב יותר ותוכלו למצוא כמות הרבה יותר משמעותית של דיור מוגן יוקרתי וייחודי. אלו מכם שמעוניינים להשיג את המיטב מהכסף שלהם ולא בהכרח מחפשים לחסוך בוודאי יוכלו למצוא שפע של אופציות מעניינות במיוחד.

בכל אופן, במידה ואתם מתכננים מעבר לדיור מוגן בארה״ב או אירופה, דעו לכם כי יהיה כדאי לעשות זאת בשום שכל ועל ידי כך שתפנו אל חברה מנוסה שתלווה אתכם לאורך כל הדרך. בעזרתה של חברת ייעוץ מקצועית כל המעבר יהיה קל יותר ותוכלו לדעת כי אתם בוחרים בדיור מוגן שבאמת יהיה אופטימלי עבור החיים שלכם בגיל השלישי. כך תוכלו ליהנות מחיים הרבה יותר שקטים.

כמו כן, שימו לב כי אתם מחפשים לכמות מספקת של מקומות שונים וזאת על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת וכזו שבאמת תהיה לטובתכם. אך ורק כך תוכלו להיות בטוחים כי החיים שלכם בגיל שלישי יהיו לא פחות מאשר מצוינים. אז אל תבזבזו זמן בעניין הזה. למה אתם מחכים?

דיור מוגן בישראל לעומת העולם

לעומת ישראל, דיור מוגן בארה״ב ואירופה צפוי להיות שונה לחלוטין כאשר בוחנים את המאכלים שיגישו לכם, רמת המתקנים והנופים שיקיפו את המקום. ישנם בתי דיור מוגן באירופה וארה״ב שנמצאים במקומות מאוד מיוחדים עם נופים פראיים ועוצרי נשימה. כמו כן, ניתן יהיה לבחור בדיור מוגן אשר יהיה במדינה עם אוכל אהוב עליכם וזאת כדי שתוכלו ליהנות מאיכות חיים מעולה.

כך למשל, ניתן לראות כי רבים בגיל השלישי בוחרים בדיור מוגן באיטליה, כזה שמאפשר להם ליהנות מאוכל איטלקי משובח, נופים של צפון איטליה ומתקנים ברמה הגבוהה ביותר שקיימת היום בעולם. רק צריך להיות פתוח לאפשרויות שונות של דיור מוגן וזאת על מנת שתוכלו לראות בעצמכם כי החיים יכולים להיות מעניינים במיוחד גם כאשר מדובר על הגיל השלישי.

לצד ארה״ב ואירופה ניתן למנות מדינות כמו יפן וקוריאה בהן יש דיור מוגן מיוחד במינו עם מאפיינים תרבותיים של המדינות הללו. במידה ותרצו ליהנות מדיור מוגן יותר אקזוטי ומעניין, ללא ספק יהיה מדובר באפשרות שיהיה כדאי לשקול גם כן.