רבבות תושבי מדינת ישראל לקו אי פעם בפטרת ציפורניים. בעיה שעשויה להימשך זמן רב ומסבה לכדי הצהבה ועיוות של הציפורניים שלכם. הרבה דרכים מגיחות בשוק לוודא הסרה של הבעיה.

 

כיצד מאבחנים פטריה בציפורן שלכם?

האבחון יערך מטעם רופא עור, שבמצב של חשש ישלח דגימה מעבדתית לשתי בדיקות – משטח המורכב מגוון ייעודי, בו אפשר להכיר תוך כמה ימים במידה ויש ראיה לפטרת. בלי אבחון סוג של פטריה. כמו כן, תישלח תרבית בה יגדלו במעבדה את הפטרת על מצע ייעודי. פרוצדורה זו תימשל כחודש עד לגדילת הפטרייה.

כך תוכלו להימנע מפטריה בציפורן -

בתום היתר מעבדתי להימצאות של פטריה בציפורן בדרך כלל יידרש טיפול על ידי כדורים נגד פטריות. במידה ואיננו מבינים מה סוג פטריה בציפורן אנו מבינים כי בדרך כלל בציפורני רגליים עסקינן בדרמטופיטי ובשל כך הטיפול ההולם ביותר הוא על ידע טרבינפין מאתיים וחמישים מיליגרם מדי יום במהלך שלושה ארבעה חודשים עבור ציפורני רגליים שלכם וחודש וחצי וכלה בחודשיים עבור ציפורני הידיים שלכם. בציפורני הידיים שלכם אפשרי אף קנדידה ושמא דרמפוטיו ובשל כך נדרש בטיפול על ידי אינטררקונזול בטיפול פעימה בן כארבע מאות מיליגרם למהלך שבוע. אתנחתא של שלושה שבועות וחזרה עוד שניים שלושה סבבים כאלה.

את טיפול תרופתי חדלים ליטול בתום שלושה ארבעה חודשים, אבל החומר ייאסף בתוך הציפורן שלכם וימשיך לערוך את פעולתו אל מול פטריה בציפורן למשך תשעה עד אחד עשרה חודש לאחר סיום טיפול. באם קיימת מעורבות של רק ציפורן אחת, שינוי רק של גוון, בלי עיבוי ניכר והשינוי יהיה למטה מחמישים אחוז משטח הציפורן שלכם או שהנכם אינם תרצו או לא מסוגלים ליטול טיפול על ידי כדור אפשר לנסות טיפול מקומי באמצעי אנטי פטרייתי, כי אם אמצעי זה לא נכנס היטב לציפורן שלכם המעובה ובשל כך, מבצעים סינרגיה חומר ממיס קרטין בסינרגיה עם חומר נגד פטרייתי. אין בנמצא די מחקרים רחבים שמציגים ראיה כי טיפול כמו למשל – לייזר או טיפול פוטו דינמי אכן אפקטיבי עבור טיפול של פטריה בציפורן. בדרך לייזר מחממים את הציפורן שלכם על מנת לחסל את פטרייה, אבל בהתאם לאומדן אי אפשר להגיע בדרך לטמפרטורה דיה רבה הכרחית הנדרשת לחיסול של פטריה בציפורן. בשל הדווי הרב שטמון בטיפול ובשל כל הינו אפקטיבי מעט מתרופה, אף כאשר חלה הטבה בשל הטיפול בלייזר, בדרך כלל ילקה החולה משובה של פטריה בציפורן בתום הטיפול.

במקרים קיצוניים שאינם מגיבים לטיפולים בכדורים וטיפולים מקומיים, ניתן לעבור ניתוח לעקירת הציפורן ולאחריו להמשיך בטיפול תרופתי בכדורים או מקומי. חסרונה של שיטה זו היא שלעתים עקירה הכירורגית פוגעת במטריקס הציפורן וגורמת לצמיחה מעוותת קבועה שלה.

איזה בדיקות עליכם לערוך טרם טיפול?

ראשית כל, יש לקבל היתר מבדיקת מעבדה כי אכן עסקינן של פטריה בציפורן ואינה בעיה שונה. בטרם ראשית הטיפול על ידי כדור נגד פטריה עליכם לבצע בדיקת דם עבור ספירת דם ותפקוד כבד. אי אפשר לקחת כדור באם יש הפרעה בתפקוד כבד.

כמו כן, במהלך כשלושה ארבעה חודשי טיפול, עליכם לבצע בדיקת תפקוד כבד פר חודש, באם יש בנמצא בעיה בתפקוד כבד למעלה מפי שניים מהאומדן העליון, עליכם לחדול בטיפול תרופתע.

אימתי יש לייחל לממצא חיובי?

בסיום טיפול, תצמח ציפורן שלכם מיטבית בציפורני רגליים שלכם, בתום כשנה עד שנה וחצי ובתום כחצי שנה בציפורני הידיים שלכם.