כשם שקיימים סגנונות ניהול שונים, כך גם קיימים כסאות מנהלים אופטימליים שונים עבור כל אחד - יש שיעדיפו את העיצוב על פני הנוחות, יש שיעדיפו את הנוחות על פני האמירה העיצובית - והכי טוב כמובן כאשר מצליחים למצוא כסא מנהלים איכותי המשלב בהצלחה את השניים.

כלים

 

למרות שעיצוב הכסא חשוב, מומלץ מאוד שלא להתפשר על הנוחות והתמיכה הארגונומית של כסא מנהלים עם תמיכה אורטופדית, ולכן השילוב האולטימטיבי ביניהם הוא המפתח להצלחה בבחירת הכיסא המושלם.

דרישות העבודה התובעניות בעידן בו אנו חיים מחייבות ישיבה ממושכת, העלולה להזיק בטווח הארוך לבריאות הגב והרגלים. ויתור על השיקול הבריאותי בבחירת כסא מנהלים עלול להוביל לנזקים בריאותיים בעתיד הקרוב והרחוק, בהם כאבים כרוניים בגב, בשכמות, ברגלים ובכפות הידיים, ובמקרים קשים יותר הוא עלול להוביל אף לנזקים קשים באותן רקמות – בהן דלקות, קרעים בגידים, ונזקים לגב כגון בלט או פריצת דיסק.

כסא מנהלים עם תמיכה אורטופדית

תמיכה אורטופדית היא המרכיב הראשון והחשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת כאשר בוחרים כסא מנהלים, והיא תתבטא בדרך כלל במספר  פרמטרים עיקריים:

כיוונון זווית משענת הגב - חשוב שהמנגנונים הארגונומיים של הכסא יאפשרו את התאמת ונעילת זווית המשענת לנוחות ותמיכה מקסימליות (לרוב מומלצת זווית של כ-110-100 מעלות). כמו כן רצוי שגם ניתן יהיה להתאים את גובה המשענת, בהתאם לנתוניו האישיים של היושב. מושב כסא מתכוונן - רצוי להעדיף מושב כסא המתכוונן לגובה, לפנים ולאחור. כוונון המושב מאפשר גישור על הבדלי הגובה המשתנים מאדם לאדם, לאופן הישיבה האינדיבידואלי של כל אחד, ובהתאמה להרגליו האישיים. כך, על הישיבה להיות נוחה אך זקופה, עם תמיכה מרבית בכמה שיותר נקודות בגוף – כאשר כפות הרגלים מונחות בשלמותן על הרצפה (או על הדום), והברכיים כפופות בזווית של 90-100 מעלות.


מומלץ שמושב הכסא יתעקל כלפי מטה בקצהו כדי למנוע עומס יתר על פנים הברך. תמיכה לומברית - תמיכה בקימור הגב, אשר נועדה להתאים את המשענת לצורתו הקעורה מעט של עמוד השדרה באופן טבעי. כסאות בעלי תמיכה לומברית למעשה יעוצבו בקימור קל כלפי הגב, באופן שמאפשר את כיוונון התמיכה הלומברית בדיוק למקום המדוייק בו היא תומכת בקיעור הגב בצורה אופטימלית. תנועתיות - כדי להתאים את הכסא לסביבת העבודה המשרדית הממושכת באופן אידיאלי, מומלץ לבחור בכסא המאפשר מנעד תנועה רחב ככל האפשר בזמן השהות במשרד: מנגנון נדנוד בטוח, סיבוב הכסא ב- 180 מעלות, וכוונון זוויות בכמה שיותר מקומות – כך בין היתר, במשענות הידיים ובזווית משטח הישיבה התחתון. ריפוד המושב - לאיכות הבד והריפוד יש חשיבות בריאותית ולא רק אסתטית, שכן חציצה שאינה מלאה בין הגב למשטחי הכסא עשויה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, נקודתיות וגם כרוניות – בהן לחץ במעלה הגב וכאבים בעצם הזנב. מנגד ריפוד "רך" מדי לא יעניק את התמיכה האורתופדית לה נדרש הגוף.

צוות המומחים ב – 2sit - ריהוט משרדי מתקדם ישמח לסייע לך בבחירת כסא המנהלים הטוב ביותר עבורך (ורוב הסיכויים שגם נצליח לקלוע לטעמך בעיצוב :-).