קניית נכס להשקעה היא אחת הדרכים המועדפות על אנשים המחפשים מסלולים להשקיע בהם את כספם. נכס להשקעה אמור לסייע למשקיע להגדיל את עושרו ולהבטיח את עתידו הכלכלי.

 

כאשר אתם מחפשים עיר או אזור שבהם משתלם למצוא דירה להשקעה, עליכם לזכור שמידת היעילות בה תנהלו את ההשקעה שלכם, תקבע אם ההשקעה תסייע לכם להגיע ליעדים הפיננסיים שקבעתם. ובכל מקרה, עלות הבעלות על נכס להשקעה יכולה להיות נמוכה, לאחר שתיקחו בחשבון את ההכנסות מהשכירות שתקבלו ואת המסים.

רכישת נכס במחיר הנכון!

ברוב המקרים, השקעה בנדל״ן נעשית למען הגדלת ההון. לכן, בחירת נכס שערכו עשוי לעלות, היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו. כלומר, קנייה במחיר הנכון היא קריטית לחלוטין. בשונה מרכישת מניות, בהן שווי החברה שקוף, תחום הנדל״ן קשה יותר לתמחור, אבל הוא מספק לכם אפשרות לרכישת נכס מתחת לשווי השוק האמתי שלו, אם אתם סבלניים ובקיאים.

המפתח הוא לערוך מחקר, לברר היטב מה נמכר באזור שאתם מחפשים, ולהבין מה ערכם של נכסים שכאלה. כך גם תוכלו להתמקח כשתמצאו נכס מתאים. אם אתם מוצאים נכס שאתם אוהבים ואינכם בטוחים בערכו האמתי, מומלץ לפנות לשמאי מורשה שבידיו נתונים חשובים על מיקומים ועל התפתחויות שונות בתחום הנכסים. גישה למידע זה תעזור לכם להימנע מבחירה בנכס השקעה שגוי.

אז איפה יהיה נכון להשקיע בארץ?

פרסומים רבים בשנה החולפת מעידים כי כל עוד הדירה מושכרת והריבית נמוכה, השקעה בשוק הנדל״ן בישראל עדיין משתלמת למשקיעים לטווח הארוך. הנה מספר דוגמאות לאזורים מומלצים להשקעה ברחבי הארץ:

1- בשכונות חלשות בערים חזקות כמו:

  • חיפה – בעיקר באזור העיר התחתית, אזור שנמצא בימים אלה בתנופת פיתוח גדולה, ובאזור ואדי סאליב, שם אפשר למצוא דירות מרווחות שמחירן פחות ממיליון שקלים (לאופציות נדל"ן מעניינות נוספות להשקעה בחיפה, לחצו כאן).

  • הרצליה

  • ירושלים

2- בערים מרכזיות אחרות כמו:

  • חולון – באזור קריית שרת.

  • לוד – עיר ממוקמת במרחק דקות נסיעה בודדות מגוש דן.

  • נס ציונה – בשכונת יד אליעזר. 

ככל שתמצאו נכסים רחוקים מהמרכז ומאזורי הביקוש, כך תצליחו להגיע לשיעורי תשואה גדולים יותר, לכן אחת ההמלצות היא לחפש נכס בשכונה שעוברת תהליכי התחדשות עירונית, תוך התמקדות בשכונות וותיקות בישובים מבוססים (לא באזור גוש דן), שבהן מתוכננת התחדשות עירונית.

עוד כדאי להקפיד על...

קנייה המבטיחה זרם הכנסות קבוע: הקפדה על זרם הכנסות קבוע משכר הדירה, גם היא חיונית להליך הבחירה בנכס כי תזרים מזומנים זה יהפוך את אחזקת הנכס לזולה יותר, ויביא אתו גם הכנסה.

קנייה המתחשבת באוכלוסיית השוכרים באזור: חשוב לקנות נכס שיתאים לאוכלוסיית השוכרים באזור. לדוגמה, אם הנכס נמצא בסמוך לאוניברסיטה, יהיה ביקוש רב יותר לדירה עם מספר חדרי שינה, מאשר לבית עם חצר אחורית בה הילדים יכולים להתרוצץ. שיקול אחר נוסף - בית שקרוב לבתי ספר ופארקים, ברחוב שקט, יהיה נחשק יותר מנכס הנמצא בסמוך לכבישים סואנים.