נהוג תמיד לחשוב או להגיד שתמיד צריכה להיות סיבה למסיבה. אך לא כך הדבר כלל. מסיבה לא חייבת להיות לכבוד מאורע מיוחד כמו יום הולדת, חג או התחלה של שנה חדשה. מומלץ לעשות מסיבות כך סתם, כדי לחגוג את החיים ואת הכיף שבהם, בייחוד אם מדובר במסיבה מיוחדת עם חברים ומשפחה אהובים.

כלים

 

אז אם גם אתם מתכננים מסיבה כך סתם במהלך החיים וללא ציון אירוע מיוחד, וודאי אתם מתלבטים כיצד כדאי לערוך אותה. האם ניתן להסתפק בדברים ההכרחיים בכל מסיבה כמו מוזיקה, אלכוהול, אוכל וקישוטים? התשובה היא, וודאי שלא!

כדי להוסיף עניין לכל מסיבה, מומלץ לשלב בה גם מספר משחקים ופעילויות מעניינות שישדרגו את האווירה, ויהפכו את המסיבה לכיפית ובלתי נשכחת. אלו המשחקים שכדאי לכם לשלב:

אמת או חובה

המשחק החברתי הוותיק ביותר אף פעם לא נמאס על אף אחד, ותמיד רלוונטי בכל מסיבה. כל מה שצריך זה בקבוק והרבה מצב רוח של כולם.

כדאי לשלב דברים שיוסיפו עניין במשחק, כמו משימה זוגית כאשר אחד מהמשתתפים בוחר לבצע "חובה". כך המשחק הופך מעניין יותר ומשתף את כולם במשחק. לתיבול העניינים ולהוספת השחרור ושיתוף הפעולה מצד כולם, מומלץ לשלב גם "עונשים" של שתייה לאלו שלא עמדו במשימה שהוטלה עליהם.

משחקי שתייה

מכיוון שבכל מסיבה יש אלכוהול, תוכלו לשלב אותו כמשחק כיפי ומגבש לכולם. ניתן לשחק משחק קבוצתי הנקרא NEVER, בו כל משתתף בתורו מספר על משהו שהוא אף פעם לא עשה בחיים. שאר המשתתפים שכן עשו את הדבר הזה צריכים להרים אצבע אחת, כך בכל פעם שמישהו מכריז על מעשה שלא עשה מעולם - כולם צריכים לספור את הפעמים שהם ביצעו את אותה פעולה. ממשיכים עד שמישהו מגיע לחמש פעמים וחמש אצבעות מונפות. אלו שהגיעו לחמש צריכים "להיענש" ולשתות כמות מדודה של אלכוהול.

משחקי ניחושים

המשחקים הכיפיים ביותר, גם בגיל מבוגר, הם משחקי הניחושים. החשיבה והיצירתיות הכרוכה במשחקים כאלו מאתגרת תמיד ומפתיעה את כולם. אם אתם רוצים להקפיץ את המסיבה בכמה שלבים, הוסיפו משחקי ניחושים שירימו את האווירה.

אחד מהמשחקים הכיפיים שאינו דורש אביזרים וציוד מיוחד, רק הרבה דמיון ויצירתיות, הוא משחק הסיפור הכפול. כל אחד בתורו צריך לספר שני סיפורים שקשורים אליו, אחד אמיתי ואחד מומצא מהדמיון כך שכולם צריכים לערוך הצבעה ולהחליט מהו הסיפור האמיתי ומהו הדמיוני. משחק כיפי ומפיל מצחוק בכל פעם מחדש.

משחקי אלתורים

משחקי אלתורים תמיד מוסיפים אשקן לכל אירוע חברתי ובמיוחד למסיבה. משחקים כאלו מומלצים במיוחד למסיבות עם משתתפים מחוגים שונים שאינם מכירים אחד את השני, או ערבי גיבוש של צוותים בעבודה וכו'.

משחקי אלתורים לא דורשים הרבה, בעיקר שיתוף פעולה והרבה הרבה צחוק. מומלץ לבחור נציג שינחה את המשחקים ויסייע לכולם להבין את המשחק וכמובן להיכנס לאווירה. אחד ממשחקי האלתורים האהובים הוא "סיפור מוחשי": אחד מהמשתתפים בוחר לספר סיפור כלשהו שקרה לו, ושני משתתפים נוספים צריכים לשתף פעולה אחד עם השני, ולהציג לכולם בפנטומימה את הסיפור שהוא מספר. ככל שהסיפור מצחיק יותר, כך הפנטומימה וההצגה תהיה משעשעת יותר. התכוננו למשחק שיוציא אתכם עם כאבי בטן מרוב צחוק.