אם אתם בעלי עסק וותיק או קיימים מספר שנים בוודאי הצטבר אצלכם מידע עסקי חשוב על לקוחות, הזמנות, נתוני הזמנות ומכירות ואין ספור פריטי מידע חשובים שלאחר ניתוח נכון שלהם תוכלו לקבל החלטות אסטרטגיות חשובות. כיום, למידע הזה יש ערך רב משום שכאשר מזהים דפוסי רכישה ניתן להשתמש בהם על מנת להגביר את המכירות. בנוסף ניתן לגלות מי סוכני המכירות הפעילים ביותר שלכם, באילו ימים הביצועים שלהם טובים יותר ומתי כדאי לפרסם מבצעי למכירות על מוצר עונתי מבוקש.

כלים

 

איך מרכזים את כל הנתונים הללו?

כל הנתונים הללו מרוכזים בתוכנה האוספת את הנתונים ומציגה אותם בדו"חות שתוכננו היטב. תחום זה של קבלת תובנות עסקיות מכונה בינה עסקית. מומחי מידע לומדים את הנתונים והמידע הנאספים בכל ארגון ואת הדרך בה תרצו לעשות שימוש במידע זה. לאחר מכן, הם מתאימים פתרונות טכנולוגיים מתאימים על מנת ליצור את הדוח. בסוף היום מתקבלים נתונים המוצגים בצורה גרפית קלה לקריאה המתאימה גם לשיתוף בזמן מצגות עסקיות למשקיעים, לבכירים או שותפים עסקיים פוטנציאליים.

באילו תחומים ניתן להשתמש בתוכנות בינה עסקית?

ניתן להשתמש בתוכנות בינה עסקית למגוון רחב של תחומים בעסק. בין התחומים האלה נמנים: שירות לקוחות, משאבי אנוש, שרשרת אספקה ורכש, רצפת יצור, כספים, הנהלת חשבונות, שיווק ומכירות ותחומים נוספים. כאשר משתמשים בפלטפורמה אחת לניהול תחומים אלה קל מאד לבצע סנכרון בין הנתונים השונים. אך אם אתם משתמשים במגוון תוכנות תצטרכו תוכנת בינה עסקית חכמה המסוגלת למשוך את הנתונים ולעבדם ביעילות.

מתי תשימו לב שעובד פחות יעיל?

תוכנת בינה עסקית מאפשרת גם להבחין באופן אוטומטי בשינויים של דפוסים קבועים. לדוגמה, איש המכירות החזק ביותר בחברה יורד בצורה משמעותית בכמות המכירות החודש בעוד שאר אנשי המכירות ממשיכים להראות נתונים דומים לחודשים קודמים. יתכן ואותו עובד זקוק למעט יותר מוטיבציה, יתכן שהוא שחוק או שיש סיבה אחרת שגרמה לירידה בכמות המכירות.

באמצעות תוכנות בינה עסקית אתם יכולים להגדיר "רמזורים" עסקיים המאירים בצורה גרפית את הנתונים ומציגים בפניכם "אנומליות" – שינויים חדים בדפוסים קיימים. תוכלו לראות שינוי בתפוקה בחברות יצרניות כמו מפעלים, שינויים במכירות או שינויים בדפוסי הרכישה של לקוח גדול. כל זאת בדוחות מפורטים היטב עם גרפים המציעים את שיעור השינוי על מנת שתוכלו לפעול.

לסיכום. תוכנות בינה עסקית משמשות כיום על מנת לעבד את הנתונים השונים המצטברים בעסק ולתת למנכ"ל החברה ובכיריה מבט-על, על המתרחש בחברה. לעתים, טבלאות אקסל המכילות נתונים לא משקפות בצורה נהירה את משמעות הנתונים הכתובים בהם. לכן, חשוב לבנות "ארגז כלים" יעיל המתעדכן באופן אוטומטי וניתן לשנותו בצורה גמישה בהתאם לצרכים המשתנים של החברה. את עוצמת הבינה העסקית תוכלו לגלות בתוך זמן קצר כאשר תתחילו להשתמש בנתונים.