בשיא עונת התיירות הלוהטת תרתי משמע, נרשם גידול מסיבי בהזמנות חדרים בבתי מלון בוטיק. לדעת אילן קצ'נס, מדובר על "חלום שמתגשם במדינת ישראל. התיירים מעוניינים בחוויה חדשנית ומפנקת, אך קרובה לבית"

 

עופר דדו | 20/8/19

עונת הקיץ בעיצומה, ורוב בתי המלון, ההארחה והצימרים, עומדים על תפוסה מלאה. החום הגדול, הפקקים וגם המחירים הגבוהים יחסית, לא עוצרים את הישראלים מהזמנה והגעה לאחד מבתי המלון הפזורים בארץ. עם זאת, בשנים האחרונות, מסתמנת מגמה חדשה יחסית, שהחלה באירופה והגיע כמו תמיד מעט באיחור אל ארץ הקודש.

בתי מלון קטנים ובוטיקים, המציעים חוויה אחרת ושונה מ-"אה גה דו דו" בבריכה וילדים שרצים במסדרונות, הם התגלית החדשה בעולם התיירות. לדעת אילן קצ'נס, מנכ"ל חברת K.TESORO Design, העוסקת בשיווק ריהוט איטלקי ממותג, "חלק מהתיירים הישראלים מאסו במלונות ענק מזדקנים, ועל כן מלונות הבוטיק הפכו לחלופה מעניינת, איכותית ויוקרתית עבורם. זוהי אופציה נהדרת לישראלים המעוניינים בחוויה אירופאית, במרחק נסיעה מהבית".

 אילן, מה ההבדל בין מלון רגיל למלון בוטיק?

"ההבחנה הראשונית היא כמובן הגודל הפיזי של המלון. מלונות רגילים כמו אלו באילת או בתל אביב גדולים יחסית, ומכילים מאות חדרים הזהים בעיצובם, למעט מספר סוויטות. בבית מלון בוטיק, המבנה עצמו קטן יותר ומכיל מספר נמוך של חדרים. כמו כן, לכל חדר עיצוב משלו, תוך הקפדה על איכות ובנייה".

האם ישנם מלונות בוטיק רק בתל אביב?

"כמובן שלא. אומנם תל אביב, שכמו בהרבה דברים הייתה החלוצה, אך כיום ישנם בתי מלון בוטיקים בטבריה, בגדרה, בירושלים ובעוד מקומות - רק צריך לחפש. החשיפה של המלונות הללו נמוכה משאר בתי המלון השייכים לרשתות הגדולות, ולכן הם פחות מפורסמים בתקשורת. לפי מה שאני רואה, בכל שנה רק מתווספים עוד ועוד מלונות בוטיק בארץ".

כל חדר בצבע

כפי שאילן קצ'נס מסביר, כל חדר וכל חלל בבית מלון בוטיק, צריך להיות מעוצב בקפידה, תוך שימוש בפריטי ריהוט איכותיים ויוקרתיים - הכל, כדי להעניק לאורח חוויה אחרת ושונה. "אחד מהגורמים העיקריים למתן הרגשה יוקרתית ומיוחדת, הוא כמובן העיצוב והריהוט. בבית מלון בוטיק, שוכרים מעצב מיוחד, המתמחה בעיצוב מלונות בוטיקים קטנים, והוא אחראי לנראות הכללית - גם החיצונית וגם הפנימית".

 "בדרך כלל, נראה בחדרים ובחללים הציבוריים רהיטי עץ מלא כבדים, פיתוחים מיוחדים ממתכות, שימוש באבנים איכותיות, וכמובן הפרזול והגימור צריך להיות בסטנדרט אחר", מציג קצ'נס. "רוב המלונות בישראל, הזמינו לפי הזמנה מיוחדת את הריהוט בכל חדר, כך שבכל חדר, יהיה ריהוט ועיצוב שונה".

הכן מלונך לקיץ

חלק מבתי המלון הבוטיקים בארץ, היו בעבר אכסניות או בתי מלון רגילים, אך בעלי המלונות הללו, בחרו להעביר את העסק מתיחת פנים, ולפתוח בית מלון בוטיק. "המחשבה הזו נכונה, ואנחנו רואים זאת היטב בחברה שלנו, ובתקשורת מול המותגים האיטלקיים. התיירים, הן המקומיים והן הזרים, מעוניינים בבתי מלון עם אווירה מיוחדת, עם סגנון שונה, לא רק מלון של B&B שקיבל ניקוד טוב בבוקינג", מספר קצ'נס.

 קצ'נס מספר, כי בתי מלון בוטיק, מתנהלים עם תקציב נמוך יותר מאשר מלון גדול השייך לרשת. עם מיעוט החדרים, מגיע המיעוט בתקציב, ולכן דרושה בחירה מושכלת ונכונה של פריטי עיצוב. "בד"כ, אותם מנהלים יבחרו באלמנטים יוקרתיים שיעניקו אפקט "WOW" עם כניסת האורחים לחלל הציבורי - הלובי. מכאן, שהחדרים ומסעדת המלון יעוצבו באותו קו מנחה, למרות שכיום ישנם מלונות עם חדרים שונים, כאשר לכל חדר עיצוב שונה", מוסיף אילן קצ'נס.

"חשוב לזכור כי עלות החופשה בבית מלון בוטיק, היא בד"כ יקרה יותר מבית מלון רגיל, ועל כן בעל המלון חייב לזכור כי הציפיות של האורח גבוהות. יש לעשות שימוש בחומרים איכותיים יותר, לשלב עץ ומתכות מעניינים בסביבת החדר, וכן להעמיד לרשות האורח שירותים נוספים כמו ספא מפנק, שירותי הסעה מ/אל שדה התעופה, חדר ישיבות וכמובן רמת קולינריה גבוהה".

על כל אלה ועוד, מדברים רבות בחברתו של קצ'נס - K.TESORO Design. חברה זו, השייכת לקבוצת K.TESORO, היא בעצם חנות אחת גדולה המספקת שירותים נרחבים לבתי מלון. "בחברה ישנם אדריכלים, מעצבים, יועצים ועוד אנשי מקצוע העוסקים בתחום המלונאות. אנחנו עוזרים למלונאים משלב תכנון החנייה של המלון, ועד לבחירת הברז בשירותים של החדר", מסכם קצ'נס.