התשעים, פלוס מינוס, כאשר היינו מדברים על מקומות אליהם אנשים מבוגרים היו יכולים לעבור ולהתגורר בו בשביל לא להרגיש לבד, הרי היה ברור שהכוונה היא לבתי אבות. בישראל היו מספר מקומות כאלה, בין אם מדובר היה בבתי אבות של ההסתדרות ובין אם היה מדובר בבתי אבות פרטיים.

 

כאמור, בשנות התשעים כל התחום השתנה שכן אז החלו להיכנס אליו חברות שסיפקו בתי אבות מפוארים, אחוזות דיור שהיו מיועדות לאנשים מבוגרים, הן כאלה שהעדיפו שלא להתגורר לבדם ולעבור להתגורר באחוזה או כאלה שבחרו לשפר את איכות חייהם על ידי מעבר לאחוזה שכזו.

מתחם דיור מוגן יוקרתי מספק לדיירים שמתגוררים בו את כל התנאים הנדרשים, בשביל ליהנות מהחיים בגיל השלישי. זה נכון לגבי רמת הדיור במתחם, רמת השירות של הצוות, מגוון השירותים הנרחבים שמציעים בו, פעילות והפעלות של תרבות, ספורט ופנאי, טיולים ועוד שורה ארוכה של דברים שהדיירים נהנים ממנו, דברים שבאופן פרטי הם לא בהכרח היו נהנים ממנו ואם כן, אז בעלויות הרבה יותר גבוהות.

לפני שנסביר מדוע משתלם לעבור אל דיור מוגן יוקרתי, צריך לומר שלא כל אחד יכול לעבור לשם. ישנם מתחמים שקובעים מגבלות על גיל באופן טבעי, אך גם על מצב רפואי, מצב התפקוד, המתחמים כמובן דורשים גם יכולת התחייבות כלכלית ארוכת טווח ועוד שורה של תנאים. זאת על מנת שיוכלו לשווק את הדירות במתחמים שלהם לטווח ארוך לאוכלוסייה שאכן תרצה ותוכל להחזיק אותן.

מדוע משתלם לעבור אל מתחם דיור מוגן

יש כמה סיבות מדוע משתלם לעבור אל מתחם שכזה. הסיבה העיקרית היא, אנשים שעוברים אל המתחם נהנים מאפשרות לשהות עם בני גילם, אנשים שנמצאים במצב תפקודי דומה לשלהם, פחות או יותר, והרבה פעמים גם מדובר על אנשים עם רקע תרבותי או חסר, דומה לשלהם.

במקום להיות לבד, להיות תלוי בבני משפחה או חברים, במקום להיפגש פעם בשבוע או פעמיים בשבוע עם חברים במועדון, הרי שפה הם יכולים להיפגש כל הזמן עם אנשים בני גילם, אנשים שיכולים לעשות איתם פעילויות והפעלות שונות, הן כאלה שהמקום מארגן והן כאלה שהם מארגנים לעצמם, לבד.

סיבה אחרת היא לספק שקט נפשי להם ולילדים שלהם. הרי אם נניח הורה עובר להתגורר במתחם של דיור מוגן, אז הילדים שלו יודעים כל הזמן איפה הוא נמצא, הם יודעים שהוא מוגן ומאובטח במתחם שלא כל אחד יכול להיכנס אליו, אם יש בעיה רפואית מטפלים בו מיד ודואגים לעדכן אותם. זה להבדיל ממצב בו ההורה גר בביתו, צריך לדאוג לעצמו והילד כל הזמן חרד שמא יקרה לו משהו.

בסיכומו של דבר, מדובר על שיפור באיכות החיים ועל מצב הרבה יותר בטוח ונוח לכולם.