רבים מאיתנו שמעו על ביטוח צד ג'. יש בטוח צד ג' בנושאי תחבורה ורכב ויש ביטוח צד ג' גם בביטוחי מבנה. אבל אם אתם בעלים של כלב, חשוב שתדעו כי יש גם מה שנקרא ביטוח צד ג' לכלב. חשוב ואפשר לומר גם חיוני שתבינו יותר על הביטוח הזה ותגלו מדוע הוא חשוב לכם (ולא רק לכלב שלכם).

כלים

 

מהו בדיוק הביטוח הזה, הבחנה חשובה

צריך לעשות הבחנה ברורה כאשר מדברים על ביטוח לכלב. על מנת להבהיר כל ספק, ביטוח צד ג' לכלבים במובן זה משמעותו כיסוי למקרה שבו הכלב מואשם בגרימת נזק למישהו אחר. בשפת הביטוח, אותו מישהו אחר נקרא גם צד ג'. במילים אחרות, זהו לא ביטוח שנועד לשלם לכם כסף אם היו לכם הוצאות כספיות לצורך טיפול בכלב שחלה חלילה, שנפצע בשל פגיעת רכב, שנזקק לניתוח דחוף וכן הלאה. לצורך כך, יש ביטוחים אחרים.

הכלב רגוע, האם אני יכול לישון בשקט

עבור בעלים של כלבים שמגלים התנהגות פראית או בלתי צפויה, די ברור מדוע יש צורך בביטוח צד ג'. אלה כלבים שעלולים לפגוע, לנשוך, לתקוף אדם זר ללא התראה. זה יכול להיות אדם שביקר בבית שלכם או מישהו שהכלב נתקל בו ברחוב. אך חשוב להבהיר כי לא רק כלב שנראה מאיים או כזה שמשמש ככלב שמירה עלול לעמוד במרכזה של תביעה. גם כלב רגועה לכאורה, אפילו כלב קטן, עלול פתאום לנשוך. כלב עלול להבריח אדם שמאוד חושש מכלבים, לגרום לו לרוץ ואז ליפול ולהיפצע. כלומר, אין משמעות רק לסוג הגזע או לגודל הכלב. כל אדם שהינו בעליו של כלב או כלבלב עלול להיתבע. ואופי התביעה לא מתקשר עם גודל הכלב אלא עם גודל הנזק והיקפו.

אלפים רבים של בעלי כלבים נתבעים מדי שנה על ידי כאלה שרואים עצמם נפגעים. הפגיעה בדרך כלל פיזית אך אפשרי כי תהיה גם פגיעה נלווית (למשל נפשית). תביעה יכולה להגיע על סך של אלפי שקלים בודדים אך אפשרי כי תוגש תביעה גם על סכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים (למשל, בגין אובדן כושר עבודה). זו ללא ספק ביטוח שחשוב לכם.

לבדיקת ביטוח בעבור חיית מחמד שלכם אתם מוזמנים לפנות למרכז לביטוח חיות מחמד.