הצורך בשינוי קריירה מופיע אצלם כולנו עם השנים, בין אם זו השחיקה רבת השנים או תחושת שעמום וחוסר רלוונטיות שמובילה אותנו להחלטה שאולי הגיע הזמן להמשיך הלאה, לפעמים גם מניעים כלכליים ישפיעו על ההחלטה לשינוי קריירה.

כלים

 

לפעמים צריך לעצור לרגע ולשאול את עצמנו מספר שאלות לפני ביצוע ההחלטה:

 - האם אני קם בבוקר מאושר כשאני מביט במראה לפני שאני יוצא לעבודה?
 - מהי רמת האנרגיה שלי מ 1-10?
 - האם אני מרגיש חיוני במקום העבודה?
 - האם הזמן שלי שווה?

זה אמנם נשמע טיפה מצחיק לעמוד מול הראי ולשאול את עצמך את השאלות הללו, אך העיניים שלנו יסגירו את האמת ולא נצליח להתחמק ממנה.

מה הן הסיבות לשינוי קריירה?

שינוי קריירה ממניעים כלכליים

ראשית חשוב להדגיש כי שינוי קריירה ממניעים כלכליים כמו הרצון בשכר גבוה יותר הם הגיוניים בעידן המודרני אשר דורש עדכוני שכר תכופים עם עליית יוקר המחייה.

שאלות שחשוב לשאול בנושא זה הם כיצד אני מצליח לתעל את היכולות שלי לטובת שינוי קריירה שיניבו לי הצלחה כלכלית גדולה ממה שהצלחתי להשיג עד כה ואיך אני עושה זאת?

שינוי קריירה ממניעים אישיים

ישנם אנשים שמחפשים את השינוי ממקום אישי, אנשים שמאסו בסביבת העבודה שלהם, החל מאיש הייטק שכל חייו עבד בסביבת מחשבים במשרדים סגורים ומעוניין כעת לעבוד בסביבה פתוחה וירוקה ומלאת אינטראקציה חברתית. ועד למכונאי שכל חייו חלם לעבוד כמדריך חדר כושר.

אני מניח שרובנו נוכל להזדהות עם הדוגמאות הללו הנובעות מתוך רצון לשנות את הסביבה ועד להגשמת חלום שמעולם לא העזנו מתוך פחד כלכלי, או אישי שמנע מאיתנו לגשת ולעשות אותו.

שינוי קריירה מתוך חיפוש אחר אתגר

ישנם אנשים אשר מחפשים לעשות שינוי קריירה מתוך החיפוש אחר הערכה ותחושת אחריות.

לכל אחד מאיתנו יש זיכרון ישן מעבודה לא מספקת משעממת ולא מאתגרת שעשינו רק מכיוון שלא היה לנו עדיין את סט הכישורים המתאים למציאת עבודה מתאימה. לרוב מדובר בעבודות שחוזרות על עצמן או עבודות שבהתחלה הביאו לנו סיפוק אך עם הזמן הרפטיביות השחיקה או השינוי בהון האנושי הביאו אותנו לנקודת שבירה וחוסר רצון להמשיך בהן.

לסיכום, רבים מאיתנו עלולים למצוא עצמם מבולבלים אל מול מבחר האופציות העומדות בפניהם וכל אדם וסיבותיו אשר יהיו זקוק ברוב המקרים ליד מכוונת שתעזור לו להבין איך עושים זאת נכון.

אף על כל הקשיים והבלבול ישנם ארגונים מקצועיים אשר מודעים לשינוי הרחב שקורה בעידן המודרני בו אנשים בוחרים לשנות קריירה ואנו עדים להתעצמות התופעה שעתידה לגדול למימדי ענק בשנים הבאות.

אין במה להתבייש מכיוון שבחרתם בדרך אמיצה, שינוי קריירה עלול להיות מפחיד במיוחד כאשר פרנסת המשפחה תלויה בנו, ולכן חשוב שנעשה זאת בצורה החכמה ביותר, אנו ממליצים להתייעץ עם חברים בני משפחה ובטח ובטח עם מומחה שיעזור לכם לעבור את השלב הזה בצורה הקלה והטובה ביותר עבורכם.