איך לבחור ברז למטבח

אם אתם בזמן שיפוץ המטבח או לפני מעבר לדירה חדשה וממש בא לכם לחדש ולעצב את המטבח החדש לפי טעמכם האישי כדאי שתדעו שבחירת הברז הוא חלק עיקרי וחשוב בתהליך וחשוב שייתן לכם את המענה ואת הפונקציונאליות המרבית לחדר הכי חשוב ומרכזי בבית.

כלים
ברז מטבח
ברז מטבח

 

אז הכול תלוי בסגנון העיצוב שבחרתם וכדי להתאים את הברז בצורה מיטבית ביותר יש לדעת האם סגנון המטבח הוא מודרני או כפרי. על פניו נראה שקל מאוד לבחור ברז, אך יש עולם שלם של ציפויים שונים, גימורים מיוחדים , סגנון וינטג', סגנון עתיק. העיצובים הרבים והחידושים שיש היום בשוק זה דיי מקשים על הבחירה וגורמים לנו להתבלבל.

ישנם סוגי ברזים המחייבים תכנון מוקדם מראש כי הם ישפיעו על השיפוץ בשלב מוקדם ולא יאפשרו הוספה שלו לאחר סיום השיפוץ.

יש מגוון רחב של סוגי ברזים כגון ברז פרח, ברז קיר, ברז לכיור כפול, ברז מגע, ברז נשלף ועוד. אז איך נדע במה לבחור, עם מי להתייעץ ומה חשוב לדעת?

יש כמה ברזים עיקריים ופופולריים מאוד:

ברז נשלף - מומלץ מאוד לרכוש ברז מטבח אשר נשלף ונוח לשימוש. זהו ברז גמיש הנשלף מתוכו צינור גומי דרך הפיה ועל ידי כך ניתן להתיז מים לכל אזור הכיור בקלות ולנקות את הכיור בצורה מוחלטת. ברז נשלף ניתן להתקנה בברזי פרח בלבד והם כוללים ברזים גבוהים וברזים שטוחים. יש לקחת בחשבון שני דברים: פונקציונאליות והתאמה לסגנון של המטבח כולו.

ברז קיר – מותקן על הקיר שמולנו ולא על המשטח שמעל הכיור, דבר המצריך תכנון מוקדם ומדויק על מנת שמיקומו יהיה בדיוק באמצע הכיור, זהו ברז המעוצב בקו נקי בדרך כלל ומאוד אסתטי שלא צובר אבנית בתחתית הברז, דבר המקל על הניקיון. חסרונו, הוא יקר ולא כל כך נוח לשימוש עם ילדים ובמידה ויש בברז תקלה, יש למצוא ברז בדיוק באותן מידות ואפילו של אותה חברה שממנה רכשנו.

ברז מגע – לברז זה יתרונות רבים. זהו ברז שהפעלתו היא ע"י מגע בלבד ואין צורך לגעת בידית במידה והידיים שלכם מלוכלכות, יותר הגייני, מפחית בהעברת זיהומים ומחלות ומעודד חיסכון במים.

ידיות

ישנם ברזים עם ידית אחת שקלים יותר להפעלה וישנם ברזים עם שתי ידיות המסוגננים יותר ויכולים לתת למטבח שלכם עיצוב מיוחד יותר. כשאתם בודקים את הברז, בדקו האם נוח לכם   לפתוח את הברזים וחשבו על מקרים בהם הידיים שלכם יהיו מלוכלכות, רטובות או שומניות וחשוב שגם במקרים כאלה יהיה לכם נוח להפעילו.

פרמטר חשוב נוסף הינו גובה הצינור המזרים את המים, אם אתם מרבים בשטיפת סירים גבוהים, מומלץ מאוד להתקין ברז מסוג זה.

התייעצו עם איש מקצוע

אם אתם חדשים לחלוטין בתחום, מומלץ מאוד לפנות לאיש מקצוע שהינכם סומכים עליו ויכול להמליץ לכם על סוג הברז המתאים עבורכם לאחר שבחנתם יחד את כל הפרמטרים.