כמעט כל הורה עם ילדים בחטיבת הביניים והתיכון, מכיר את הקשיים בהם נתקלים התלמידים כתוצאה מהתמודדות עם שיטות הלימוד הנהוגות היום במוסדות החינוך, בעיקר במקצועות החשובים- מתמטיקה ובאנגלית. גם תלמידים עם יכולת אישית והישגים שהם למעלה מהממוצע בדרך כלל, נתקלים לעיתים בקשיים, חוסר סבלנות ולחץ להישגיות מצד המורים והמחנכים, וכתוצאה מכך נוצרים אצלם הרגשות תסכול, ירידה במוטיבציה ובהכרח גם בציונים. רשת מרכזי הלימוד של מטיק מציעה לכם ולילדכם גישה שונה, ואפשר לומר אפילו מהפכנית, בהתמודדות עם חומר הלימוד, ותביא אותם להצלחה במקצועות אלה. קראו אודות מטיק באתר.

כלים

 

מדוע שיעורים פרטיים לא תמיד עוזרים ?

הפתרון המיידי אצל הורים לילדים שחלה אצלם ירידה במוטיבציה ובציונים היא השקעת כסף וזמן בשעות לימוד נוספות. מאחר ומדובר בדרך כלל בשיעורי עזר נוספים בבית הספר או בשעות יקרות אצל מורה פרטי (שבדרך כלל מלמד את אותו חומר באותן שיטות ובעזרת אותם קיצורי דרך... ), רק בחלק קטן מהמקרים יחול שיפור בהישגי התלמיד, ועל פי רוב תוך הגברת תחושת התסכול וחוסר שביעות הרצון שלו.

מה החידוש בשיטת מטיק?

ראשית, לא מדובר בשיטה חדשה או ניסיונית, אלא בדרך לימוד שפותחה לפני שנים רבות על ידי מר יוסי לוי, מהנדס תעשיה וניהול בהכשרתו ומורה וותיק, שהבין מניסיונו בכיתות הלימוד כי את הבעיות של תלמידים אינדיבידואלים באופיים וייחודיים בגישתם למקצועות השונים לא ניתן לפתור במערכת חינוך אחידה, קצרת רוח וחסרת סבלנות המעמיסה כמות תלמידים גדולה על כל מורה.
בבסיס השיטה של מרכזי הלימוד של מטיק עומדת ההיכרות האישית, הקשר הישיר וההבנה של צורת החשיבה הייחודית של כל תלמיד. במקצוע המתמטיקה למשל, לא יתחיל הלימוד בטרם יבוצע אבחון דידקטי הכולל ארבע שלבים: הכרות אישית עם התלמיד (כולל זיהוי בעיות וקשיים שאינם קשורים למקצוע הלימוד), פתרון של מספר שאלות מחומר הלימוד על מנת לזהות את דרך החשיבה, מעבר על מבחנים קודמים לזיהוי הבעיות וביצוע מבחן פסיכוטכני קצר.

איך מתבצע הלימוד בשיטת מטיק?

השיטה מיועדת לתלמידי חטיבת הביניים והתיכון במקצועות אנגלית (כולל ד'-ו') ומתמטיקה. כאמור לאחר ביצוע הכרות ואבחון עם התלמיד, הוא מצטרף לקבוצת לימוד קטנה של 3-5 תלמידים בני גילו על פי התאמה אישית- הניסיון מראה כי לימוד בקבוצה קטנה עדיף על לימוד יחידני, הוא נעים יותר, מעניין ומאתגר את תלמידי הקבוצה להגיע להישגים.
במקרי הצורך, ניתנים לתלמיד שיעורי תגבור לפני מבחנים, כולל סימולציות על מנת לזהות קשיים, בעיות או חרדות, וכמובן סיוע והסבר איך להתמודד איתן.
לכל ילד יש חונך אישי המלווה את הלימודים ואת ההתקדמות, ובונה לו תוכנית פרטנית על פי יכולותיו. הדגש בשיטת מטיק הוא לא על השגת הציונים אלא על הקניית יכולות ודרכי למידה, אהבת חווית הלימוד וכמובן הרגשת ההצלחה בסוף התהליך.

המורים במרכזי הלימוד של מטיק

המוטו המוביל של מרכזי הלימוד של מטיק היא "אין תלמידים גרועים, יש מורים שאינם יודעים להעביר את החומר". כל המורים במרכזי מטיק נבחרים באופן אישי על פי התאמתם לשיטת לימוד זו ויכולתם ליצור קשר אישי עם התלמידים. המורים עוברים הכשרה ייחודית לשיטת הלימוד (הנקראתMPC ), ולאחר תחילת העבודה עובדים כצוות פדגוגי תוך סיוע ויעוץ הדדיים לצורך קידום התלמיד.

מרכזי הלימוד של מטיק- צרו עמנו קשר

הלימודים מתקיימים בבתי הספר ברחבי הארץ, בקרוב לחמישה עשר סניפים הפזורים מחיפה וישובים נוספים בצפון ועד אזור אשדוד בדרום (סניפים נוספים אמורים להיפתח בקרוב). מעבר ללימוד השוטף, מקיימים מרכזי מטיק הכנה לבגרויות וקורסים מרוכזים במהלך חופשת הקיץ.
ליצירת קשר והרשמה, היכנסו לאתר האינטרנט של החברה או התקשרו לטלפון 053-8411294, נשמח להיפגש עמכם ולהסביר לכם עוד על השיטה שתוביל את ילדכם לא רק להצלחה בלימודים אלא גם תגרום להם סיפוק אישי והנאה מתהליך הלימוד.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.