בין אם ברצונך להציג חופשה משפחתית או להראות סדר כרונולוגי מתמונות בית ספר, הדפסה על קנבס היא דרך מושכת להתרברב בתמונות האהובות עליך. לא רק שהן מחיות את החלל, הן גם דרך אומנותית לדרג את החדר.

כלים

 

הדפסה על קנבס, בניגוד לציור על קנבס, היא תמונה שנעשית על ידי מדפסת קנבס ייעודית, אשר מהרגע שהודפסה, הקנבס עובר תהליך מתיחה על גבי מסגרת. יש כאלה שמעדיפים שהמסגרת תתעטף בקנבס והתמונה תוצג ללא גבולות, קיימת טכניקה שמאפשרת להגשים העדפה זו, ויש כאלה שיעדיפו שהמסגרת תראה בצורה בולטת.

ממה עשוי הקנבס?

קנבס הוא בד עמיד וחזק שמיוצר מהמפ. בעידן המודרני את ההמפ החליפו כותנה ופשתן. רוב הדפסי הקנבס שקונים לבית עשויים מכותנה או מפוליאסטר, כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא דיוק הצבע.

לצבע יש נטייה לחלחל לטוואי עשוי כותנה, בעוד שהוא צף על גבי פוליאסטר. הבדל זה מביא את ההדפסים על גבי פוליאטסר להיות מבריקים יותר, ואת ההדפסים על כותנה להיות עמידים יותר לאורך זמן.

מה מביניהם טוב יותר?

שנראה במוזיאונים. אך הבחירה בפוליאסטר היא חסכונית יותר לכל הדעות, מה גם שהיא מוסיפה דגש לצבעים המודפסים.

בעיצוב המודרני, די נפוץ לערבב הדפסי קנבס יחד עם הדפסים ממוסגרים. הסיבה לכך היא שהדפסים ממוסגרים משתלבים עם העיצוב הכללי של החדר באמצעות חיבור צבעי המסגרת לצבעי הקירות. לצבעי המסגרת יש אפקט נוסף.

באמצעות מסגרת שחורה פשוטה, הפוקוס נשאר על גבי התמונה עצמה. אך, אם נשתמש במסגרות יותר מעוצבות בסגנון עכשווי או מסורתי, נבליט את הדמויות שבתמונה. כשבוחרים מסגרת הכי חשוב להתייחס לריהוט שבחדר.

מאידך, להדפסי קנבס יש מאפיינים יותר מגוונים כאשר מעצבים קיר. אפשר להוסיף אותם עם הרבה פחות מחשבה מכיוון שקנבס ללא מסגרות משתלב עם כל סגנון החדר בקלות.

נכתב על ידי אמיר, מנכ״ל ובעלים פוטו קנבס.

אתר: www.photocanvas.co.il