עבור רבים ויזה לארה"ב היא כרטיס כניסה נחשק לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. מדינה של טיולים מדהימים, הזדמנויות ללימודים וקריירה.
כמובן שבתהליך הוצאת ויזה עליכם לעמוד בתנאים המגבילים של השגרירות והוויזה כשלעצמה לא מעניקה לכם אשרה חוקית לתעסוקה, לימודים או שהייה שחוצה את הזמן המותר, אבל במידה ותרצו לטעום מהחיים באמריקה – זו הדרך לעשות זאת ואולי במהלך ביקור או טיול, תהיה לכם אפשרות לבצע דריסת רגל ראשונית לעתיד. לחפש קולג'ים, להתעניין במקומות עבודה ואלה כבר יסדרו לכם אישור מסוג אחר.

כלים

 

יש לכם ויזה? אתם פטורים מהגעה לשגרירות

אם הפקתם בעבר ויזה ועמדתם בכל התנאים המחמירים של הקונסוליה, הרי שעל פי הנוהל העכשווי - הוצאת חידוש ויזה לארה"ב היא תהליך פשוט יותר בשבילכם. לא מזמן הכריזה הקונסוליה על הקלה משמעותית למחזיקי ויזה והיא פוטרת את מי שמעוניין בחידוש ויזה מהגעה פיזית לשגרירות.
הסיבה לכך היא שאתם כבר רשומים בשגרירות ואם לא השתנה משהו מהותי בסטטוס האישי, התעסוקתי או מטרת הנסיעה, רוב הסיכויים שתוכלו לשחזר את הקסם ולחדש את האישור.
הבשורות הטובות הן כאמור, שניתן להגיש בקשת חידוש ויזה לארה"ב ואפילו להימנע מראיון או הגעה לשגרירות.

כיצד עושים זאת ונהנים מהפקת אשרת כניסה לארה"ב מבלי ראיון או התייצבות בקונסוליה?

עמידה בקריטריונים – לפני שהגשתם בקשה, חשוב להבין אם אתם אכן עומדים בקריטריונים של השגרירות לצורך חידוש ויזה לארה"ב.
ראשית, מבחינת גיל עליכם להיות בני 14 ומעלה, כאשר הויזה שתרצו לחדש הופקה כשהייתם בני 13 ומעלה. שנית, עליכם להשתייך לאחד מסוגי הויזות הניתנות במסגרת החידוש כמו למשל לאשרת מבקר, אשרת איש צוות, אשרת תלמיד אקדמי או תלמיד של מקצועי לא אקדמי, בעל מקצוע במסגרת חברה עסקית או אדם בעל יכולות מיוחדות או בעל אשרת תכנית החלפות בתחום התרבות הבינלאומית.
בדיקת הויזה – עליכם לוודא  שהויזה אכן הונפקה אחרי ה-31.12.2017 – רק וויזות שהונפקו אחרי תאריך זה מזכות את בעלי הויזה להוצאת אישור ללא ראיון או הגעה לשגרירות.
כמו כן, יש לבדוק שהויזה שלכם אינה מכילה את המילים: "WAIVER", "BLANKET" או "CLEARANCE".
המקום קובע – חשוב להגיש את הבקשה לויזה בקונסוליה באזור המגורים שבו הונפקה בעבר האשרה ושהאשרה מוגשת לאותה סוג אשרה כמו הויזה הקודמת עם אותו סוג דרגון ואותה אזרחות.
טיימינג לאשרה – שימו לב לא לפספס את המועד האחרון להפקת ויזה מחודשת. חשוב לעשות זאת כאשר הוויזה הנוכחית בתוקף או שפגה לפני פחות משנה.
רישום במערכת - כדי להיכלל בין מבקשי הבקשות, יש להירשם מבעוד מועד במערכת של הקונסוליה לצורך הפקת אשרה, הסיבה להפקת, סוג האשרה וכן להירשם לשירות המשלוחים של השגרירות.
אישורים חשובים - יש למלא טופס בשם DS-160 עם פרטי האשרה שהונפקה בעבר, הכולל פרטים אישיים, תעסוקה, מטרת הכניסה למדינה. שימו לב שאם הויזה שלכם נגנבה או אבדה, עליכם למלא טופס נוסף ייחודי
תשלום על חידוש – יש לשלם את אגרת הויזה כפי שנקבעה בשגרירות לפני הגשת הבקשה לחידוש אשרה. התשלום עומד כעת על 160 דולר, גובהו זהה לאגרה על הוצאת ויזה בפעם הראשונה.
שליחת הבקשה – על פי תנאי הקונסוליה, יש לשלוח את המסמכים הדרושים באמצעות חברת השליחויות UPS והאשרה המחודשת אף היא תישלח דרך UPS אליכם, לכתובת שצוינה באמצעות שליח.

חשוב לדעת שתהליך החידוש עשוי להימשך עד 3 שבועות ויתכנו מקרים בהם על אף העמידה שלכם בקריטריונים שהציבה הקונסוליה למחדשי האשרות, תתבקשו להגיע לקונסוליה לראיון אישי.
רוצים לצלוח את התהליך בקלות? חברה המציעה שירות להכנת וויזות תסייע לכם במשימה.