בשנים האחרונות תכניות הריאליטי שקשורות באוכל צברו תאוצה וגם גברים מוצאים את עצמם מתבוננים בשקיקה במסך הטלוויזיה וכמהים להתחדש בציוד מטבח איכותי ויוקרתי. אחד המחסומים שנפרצו בזכות אותן תכניות, קשור אל סכיני שף, כלי שעד לא מזמן היה שמור רק לשפים אמיתיים במסעדות נחשבות וקייטרינג לאירועים. העובדה שנכון להיום לא רק במסעדות יש שימוש באותן סכיני שף ושאלו הפכו למצרך מבוקש ואהוד על חובבי הבישול, עודדה יותר ויותר גברים לרכוש סכיני שף למטבח האישי שלהם.

כלים

 

ההיצע גדול, יש הרבה מותגים בזירה וכדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר, כדאי לבצע מחקר שוק מקדים לפני שממהרים לקנות. לחלק מאיתנו הרכישה הזו עלולה להיראות בהתחלה כהוצאה מיותרת ולא אחת נשאלת השאלה למה להשקיע בסכין שף איכותית אם אפשר לקנות כמה סכינים שפשוט חותכות בזול. בסקירה הבאה נביא לפניכם את כל הסיבות שבגינן גם לכם שווה להשקיע בסכין שף איכותית, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בנוגע לכלי הכי שימושי והכי חשוב במטבח שלכם - הסכין.

סכין שף נוחה ויעילה יותר מכל סכין אחרת

הסיבה הראשונה שבגינה עדיף להשקיע קצת יותר ולקנות סכין שף איכותית ומקצועית, נעוצה בכך שסכיני שף נוחות ויעילות יותר מכל סכין מטבח אחרת, שאיננה סכין שף ועל זה אי אפשר להתווכח. הלהב החדה, ידית האחיזה הנוחה, החיבור החזק והיציב בין השתיים, הפלדה שממנה עשויה סכין שף, המשקל הקל ורמת הדיוק שלה, אלו רק חלק מהדברים שהופכים אותה לכל כך שימושית.

בעזרת סכין שף תוכלו לבצע כל פעולה שתרצו בפשטות, בדיוק ובמהירות, בלי להיאבק כדי להצליח לחתוך את המזון שלכם. החדות של סכיני שף רלוונטית לכל סוגי המזון ובכלל זאת: בשר, דגים וירקות ולא זאת בלבד, אלא שרב התכליתית שלה באה לידי ביטוי גם בכך שניתן להשתמש בה למגוון פעולות רחב – לחתוך, לקצוץ, לקלף, לפרוס וכך הלאה.

pic3 354e2

חשיבות גבוהה להתנהלות בטוחה במטבח

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה כתשובה לשאלה מדוע להשקיע ולרכוש סכין שף, קשורה לבטיחות במטבח. וודאי שמעתם על חברים שנחתכו או שנכוויתם מהחיתוך בעצמכם, בזמן ניסיון לא מוצלח לחתוך נתח בשר לקוביות קטנות, להסיר את העור מהסלמון או פשוט לקלף פרי. כדי לשמור על האצבעות שלכם ועל מנת שהסכין שבה אתם משתמשים לחיתוך לא חלילה תחליק מידכם, עדיף להשקיע ולרכוש סכין שף מקצועית, שחותכת את כל סוגי המזון בדיוק, במהירות וכמובן, בבטיחות.

ידית שמותאמת לכף ידכם וכמו כן, שמחוברת לסכין עצמה בחוזקה, תאפשר רמת בטיחות גבוהה במטבח. לאלו מבנינו שרוצים לשמור על בטיחותם האישית וכמובן, על הבטיחות של כל מי שמבשל במטבח מלבדם, אנו ממליצים לבחור בסכין מקצועית. אגב, לכל סכין יש להב שונה ובהקשר זה נציין שישנן סכיני שף, לרוב סכיני שף יפניות, שהלהב שלהן חד מאוד ולכן מתאים לכל סוג חיתוך שתרצו. להב חד חותך מדויק יותר וכך אתם ממזערים סכנות, למשל - שהסכין תחליק מהיד ותפצע אתכם.

עדיף סכין אחת ביד מאשר שתיים במגירה

סיבה שלישית שמסכמת את כולן היא שעדיף שיהיו לכם על המגנט שתיים או שלוש סכיני שף איכותיות, שימושיות ובטיחותיות שאתם מרוצים מהן, מאשר עשר או עשרים סכינים זולות שלא באמת עושות את העבודה. שווה להשקיע באופן חד פעמי על סכין שף שעולה קצת יותר וכתמורה למחיר מאפשרת לכם ליהנות מביצועים טובים, מדויק, מחדות ומרב תכליתיות.

וכמה טיפים אחרונים לסיום: מומלץ לבחור סכין שף שמתאימה לגודל כף היד שלכם, בהיבט סוג הידית, המשקל והשימושים העתידיים שלכם בה ובכל אופן לרכוש רק מיצרן מוכר ומורשה, כזה שברשותו מותג שאתם מכירים.

בנוסף, הלהב נשחק עם הזמן ועל כן חשוב להשחיז את הסכין בתדירות גבוהה כדי לשמור על חדותו. ואם כבר בלשמור עסקינן, כדאי לשמור סכין שף במתקן עץ לסכינים או על מגנט ורצוי לא להכניס אותה למדיח, משום שרוב סכיני שף עשויות מחומר גלם של פלדה, שלא מסתדר מי יודע מה עם מדיחים. לסיום, בכל מקרה כדאי לנסות את הסכין לפני שאתם רוכשים אותה וכך תוכלו להיות בטוחים שהיא אכן מתאימה לכם ולדרישותיכם כמו כפפה ליד.