מעשור לעשור אנו נחשפים לסממנים המצביעים על התבגרות גילנו והזדקנות עור הפנים שלנו. לשם טיפול במקרים הנפוצים ביותר ביניהם התרופפות עור הפנים והצוואר וצניחת עפעפיים עליונים ותחתונים, מציעה רשת מרפאות כללית אסתטיקה טיפולי ניתוח למתיחת פנים וניתוח להרמת עפעפיים שבתוך מספר שעות, יעזרו למטופל להתאים את המראה החיצוני לנפש הצעירה שלו

כלים
ד"ר עמוס לויאב. צילום - עמרי מירון
ד"ר עמוס לויאב. צילום - עמרי מירון

 

הגוף מזדקן אך הנפש נשארת צעירה. מטופלים רבים בגיל השלישי רוצים להתאים את המראה האסתטי להרגשה שלהם ולשם כך בוחרים בכללית אסתטיקה שבאמצעות ניתוחים וטיפולים ייעודיים יכולה לסייע להם לממש את רצונם. סימני הזדקנות הנפוצים ביותר שמובילים את מטופלי הגיל השלישי למרפאות כללית אסתטיקה הם התרופפות עור הפנים, צניחת העפעפיים, בליטת שקיות העפעפיים התחתונים וקמטי פנים וצוואר ולשם הטיפול בהם מציעה כללית אסתטיקה שני טיפולים מרכזיים – ניתוח למתיחת פנים וניתוח להרמת עפעפיים.

ניתוח למתיחת פנים

מתיחת הפנים והצוואר הם הניתוחים העיקריים המיועדים לטיפול בשינויים החלים עם הגיל. בין שנות השלושים לארבעים בחיינו מתחילים להיווצר קמטים על הפנים, החל מקמט צחוק חינני ועד לסימני איבוד גמישותו של העור הבאים לידי ביטוי בהתרופפות עור הפנים. בשנים שלאחר מכן, גילאי חמישים ושישים, התרופפות העור תוספת תאוצה וזה בא לידי ביטוי בשקיעת כריות הלחי, צניחת הלחיים המובילה למשיכת העפעפיים התחתונים וקפלים בצוואר.

הניתוח למתיחת הפנים מתבצע באמצעות חתכים המתחילים באיזור הרקה במקביל לקו השיער ומסתיימים בקו העורף. דרך חתכים אלה מותחים כלפי מעלה את שריר הלחי כדי להחזיר למקומה את כרית השומן של הלחי, מותחים את העור ומורידים את העודף. במידה ותבוצע מתיחה של שרירי הצוואר, שבו ניתן לבצע גם הוצאה ושאיבת עודפי שומן, המנתח עשוי להוסיף חתך קטן מתחת לסנטר.

ניתוח להרמת עפעפיים

הרמת העפעפיים הינו ניתוח מבוקש מאוד בקרב מטופלים בגיל השלישי מהסיבה שאיזור העיניים הוא הראשון בפנים המשתנה עם ההתבגרות ומכאן השינויים הראשונים הבולטים לעין כגון צניחת הגבות, צניחת עור העפעפיים העליונים ובלט של שק הדמעות. השינויים הללו במקביל לרפיון עור הפנים הגורר משיכת עור העפעפיים היוצר שקיות של העפעפיים התחתונים, יוצרים תמונה של עיניים עייפות, עצובות או כועסות באופן קבוע.

משך הניתוח הוא מעל שעתיים כאשר מדובר בעצם בארבעה ניתוחים שונים – אחד לכל עפעף (עליון ותחתון בכל עין). הניתוח פותר את בעיית העודפים של העור, מרחיק שומן עודף או לחילופין מחזירו ומקבע אותו בתוך ארובת העין משם הוא יצא.

עפ"י דבריו של מומחה בכירורגיה פלסטית והרופא הראשי של כללית אסתטיקה ד"ר עמוס לויאב, יש לבדוק כל מקרה של מטופל בגיל השלישי המבקש לעבור את אחד הניתוחים לגופו, אך ככלל אין מניעה שאנשים בריאים בגיל השלישי יעברו כמעט כל ניתוח שצעירים יכולים לעבור. ברשת מרפאות כללית אסתטיקה ישנה הקפדה כבר בפגישת הייעוץ לבחון בצורה קפדנית כל מקרה לגופו ולהתאים טיפול לכל לקוח.

כללית אסתטיקה מונה 17 סניפים המעניקים טיפולים לכלל לקוחותיה במרחב הארץ. בשירותי כללית אסתטיקה פועלים בשיטת "מומחיות עם אחריות", לפיה מועסקים רופאים מומחים בלבד ויחד עם אחריות מלאה של כללית– הגוף הבריאותי הגדול במדינה ישאירו אתכם בטוחים שאתם בידיים הטובות ביותר לאורך כל הדרך.