סדנה בנושא אתגר סמכות ומעמד המורים התקיימה בביה"ס היסודי באיבטין ועסקה באתגרים העומדים בפני המורים בבתי הספר, לבנות את סמכותם תוך שמירה על חופש התבטאותם של התלמידים ובנוסף, אתגר התמודדות אנשי החינוך עם מעורבות ההורים בבתי הספר. המפגש התקיים בהנחייתו של ד"ר עאמר ג'ראיסי הדוגל ב"ברית הורה-מורה" שבאמצעותה מתאפשר שינוי וחיזוק הקשר בין ההורים למורים במטרה להשתמש בקשר זה כגורם מסייע לבניית סמכות המורה

כלים
סדנת הורה - מורה באיבטין. צילום - זינה סאדר
סדנת הורה - מורה באיבטין. צילום - זינה סאדר

 

הסדנה שבה השתתפו מורי ביה"ס היסודי איבטין עסקה בסוגיה ולפיה המורים בבתי הספר כיום אינם מעוניינים בסמכות המבוססת על יראה ופחד, ולפיכך נדרשים להם הכישורים והכלים הנדרשים על מנת לבסס את מעמדם ונוכחותם מול התלמידים. אחד מהאתגרים הנובעים מכך, הוא ההתמודדות עם הורי התלמידים והדרך להפוך את ביה"ס מ"מוסד סגור" בפניהם למקום שבו הם מעורבים ואף להיעזר בהם לביסוס המעמד מול התלמידים.

הפסיכותרפיסט ד"ר ג'ראיסי עאמר שהרצה בפני המשתתפים, דוגל בגישת הטיפול בסגנון הורה-מורה ולפיה מתאפשר למורים לחוות את הנוכחות ההורית בבית הספר כמעורבות תומכת ומחזקת שיכולה לסייע להם להשיב את סמכותם. ד"ר ג'ראיסי הרצה בפני קבוצת המורים שהשתתפה בסדנה והציג בפניהם את השיטות למימוש הברית שבה הוא דוגל. מפגש זה הינו חלק מסדנה בת שלושה מפגשים שמקיים ביה"ס היסודי איבטין בנושא זה.

מנהל היחידה למניעת התנהגויות סיכון במועצה האזורית זבולון זיו ויינגרם סיכם את האירוע, "חשוב היה לנו לבחון ולהכיר בצרכי המורים, לצד גיוסם לתהליך והגברת המוטיבציה בקרבם. מטרתנו בסדנאות אלה, היא להטמיע את מהות הסמכות החדשה, המאפשרת יצירת אווירה ואקלים בית ספרי בטוח ונקי מאלימות באמצעות ביסוס הנוכחות וההשגחה המורית, לרבות הקניית שיטות ודרכי פעולה בהתמודדות עם בעיות משמעת והתנהגות של התלמידים".