השיניים הם חלק מהותי מהגוף שלנו ורק המחשבה על פגיעה בהן מבהירה לנו עד כמה אנו תלויים באותן חלקים קטנים מסך גופינו הגדול.

כלים

 

אי לכך חשוב ביותר לדעת מתי יש לפנות אל רופא שיניים ואף מתי יש לפנות אל מומחה בתחום, וזאת כי לא פעם קביעת תור במועד המתאים עשויה לחסוך לנו הוצאות מיותרות, למזער בעיות, להעניק מענה ראשוני, למנוע כאבים מיותרים ואף למנוע טראומה שעלולה להוביל למצב בו נדחה הגעה עתידית אל רופא השיניים, גם כשיהיה לנו ברור שהמצב חמור.

תזמון

ציינו מדוע כה חשוב להגיע בזמן לביקורת אצל רופא שיניים ופה נחדד מדוע לעתים גם יש להעדיף פנייה אל מומחה שיניים, וזאת כי יש מקרים שמצריכים בחינה של איש מקצוע על מנת למזער סיבוכים ולמנוע טיפולים שאין בהם הכרח. אם כן מתי יש לפנות אל רופא שיניים בירושלים אשר מומחה בנישה בה מתבקשים להיוועץ?  עברו על רשימת הדגשים הבא:

1. כאשר שמים לב לכאב או לשינוי בחלל הפה.

2. כאשר עברה יותר משנה מאז ראיתם בפעם האחרונה רופא שיניים.

3. כאשר הגיע המועד בו התבקשתם להגיע למעקב.

4. כאשר לילד מלאו שנתיים.

הקשר שבין גיל שנתיים לרופא שיניים

ציינו שחשוב להגיע לביקורת אצל רופא שיניים עוד כשהילד בין שנתיים, ועל כן נרחיב ונציין שגם אם עוד לא בקעו כל השיניים וגם אם מדובר בשיני חלב, הרי שגם אז חשוב ביותר להגיע לביקורת, וזאת כי בדיקה שגרתית עשויה למנוע טיפול מורכב בהמשך, להשפיע על איכות השיניים הקבועות, ללמד אותנו ההורים כיצד נכון לצחצח לקטנטנים שיניים וכיצד תזונה משפיעה על בריאת השיניים ואפילו על מנת שהילד ילמד שרופא שיניים הנו חבר ולא אויב, כלומר על מנת להשאיר אצל הילד רושם חיובי, כך לכשיגדל הוא לא ידחה את הביקור הנחוץ אצל רופא השיניים, כמו שלא פעם אנו המבוגרים נוטים לעשות.

בחינה של רופא שיניים

לאחר שהבנו שדחייה של תור עשויה רק להרע לנו, נעבור לדון מהי בחירה ראויה ברופא שיניים וזאת כי גם בנישה זו ניתן למצוא רופאי שיניים מומלצים יותר ומומלצים פחות. כך למשל אם גרים בעיר הבירה, הרי שמוטב למצוא רופא שיניים בירושלים בעל רזומה חיובי, שרף המחירים שלו סביר (מחיר זול במיוחד צריך להרתיע), שהקליניקה שלו כוללת שיננית מקצועית לצד מגוון אנשי מקצוע משלימים, שהוא מחזיק בציוד מתקדם וכמובן שהוא מחזיק בהכשרה מתאימה. כיצד ניתן לוודא כל זאת? ראשית באמצעות המלצות, אך בנוסף גם יש לבחון ניסיון ורזומה, לשאול את המזכירה מספר שאלות כלליות ולאחר שמתרשמים יש להגיע אל התור שנקבע ופשוט לבחון באופן עצמאי האם אתם מרוצים מהשירות. אינכם מרוצים? התחילו בהליך החיפוש מחדש, כי עד שאנחנו כבר מגיעים לרופא שיניים יש להרוויח את המרב.