במשך שנים התרגלנו לחשוב שאם אנחנו מתמודדים עם כאבים מפציעות או מסיבות אחרות, אנחנו צריכים ללכת לרופא והוא יטפל בנו. אך עם הזמן התברר, שלא כל על דבר צריך ללכת לרופא, אנחנו יכולים לעבור טיפולים שונים ומגוונים בשביל להתמודד עם הכאב, הכוונה כמובן לטיפולים אשר מכונים בפי כל, אלטרנטיביים.

כלים

 

על פניו, עצם ההגדרה נראית מוזרה ועלולה לגרום לנו תחושה שאין מדובר בדבר האמיתי, אך כפי שאנחנו יודעים כבר, טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים, דווקא יכולים להוות בסיס אידיאלי לטיפול בכאב מסוגים שונים, למשל כאבי כתפיים, חזה, רגליים, ידיים, ראש ומקומות אחרים בגוף.

הרעיון של רפואה אלטרנטיבית הוא שאנחנו מטפלים בבעיה מבלי להשתמש באלמנטים קונבנציונאליים, אשר כוללים לא פעם חומרים כימיים שונים אשר מעורבים בתרופות וכן אלמנטים אחרים, כולל זריקות וניתוחים. מדובר על טיפולים שמתבצעים באופן טבעי וכך אנחנו יכולים להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר נוחה ונכונה לגוף.

מה זה אומר טיפול אלטרנטיבי וכיצד אנחנו יכולים לגשת אליו

הרעיון של טיפול אלטרנטיבי הוא פשוט. המטפל לא בוחן את הכאב אך ורק מנקודת מבט של המקום בו מצוי הכאב, אלא הוא מתייחס כחלק ממכלול, בין אם זה מכלול פיזי ובין אם זה מכלול נפשי.

גוף האדם הוא מערכת שזקוקה לאיזון ועל כן צריך לטפל בו באופן כזה, שאנחנו מתייחסים לכל הנקודות ביחד ולא אל נקודה ספציפית בלבד. הטיפול מתבצע דרך חומרים טבעיים לחלוטין, זאת על מנת שלא נכניס לגוף חומרים שאנחנו לא יודעים מה הם וכיצד הם יכולים להשפיע עלינו.

הטיפול של מטפל אלטרנטיבי כולל התייחסות למצב הנפשי בו אנחנו נמצאים באותה נקודת זמן, ללחצים פנימיים ואחרים ועוד. הרעיון הוא למצוא האם יש קשר בין תחושת הכאב שאנחנו חווים, למשל כאבים בכתפיים או כאבים בכל מקום אחר, לבין חוויה שאנחנו חווים מבחינה נפשית, מצב איתו אנחנו מתמודדים בבית, בעבודה או בכל מקום אחר.

כפי שאנחנו יכולים להבין, על פי הגישה האלטרנטיבית, יש קשר והשפעה ישירה בין מצבים פיזיים למצבים נפשיים, אי אפשר לפצל ביניהם. חייבים להכיר בקשר הזה ולהבין את המשמעות שלו.

צריך לומר, יש אנשים שמתחברים לטיפול אלטרנטיבי מיד, אחרים לוקח להם זמן. לכן מי שלוקח לו זמן, חייב לבוא בראש פתוח ולהכיר בכך, שאומנם הרפואה הקונבנציונאלית יכולה לפתור הרבה דברים, אך לא הכל והיא לא הגישה היחידה שקיימת. יש להכיר בכך, שיש דברים שתרופה לא בהכרח יכולה לעזור אלא רק התבוננות אחרת, אם אנחנו נהיה מספיק פתוחים לכך, הרי שקיים סיכוי להצליח להתמודד עם הכאב בצורה נכונה ובאופן כזה נוכל להתגבר עליו ולחזור לפעילות מלאה תוך זמן קצר מאוד, בהתחשב כמובן בעומק הכאב איתו אנחנו מתמודדים.