איתי סהר צובר תמיכה חשובה לראשות העיר אשקלון: אשת החינוך האשקלונית הוותיקה והמוערכת אווה טוטאי, שניהלה בעבר שלושה בתי ספר, הצהירה על תמיכה במועמדותו של איתי סהר במרוץ לראשות עיריית אשקלון.

כלים
אווה טוטאי - צילום: שגיא נסים
אווה טוטאי - צילום: שגיא נסים

 

"לעיר הזו מגיע יותר", אומרת טוטאי, "יש לתת למערכת החינוך באשקלון סביבת עבודה טובה יותר, תומכת, מכבדת, בטוחה ומשמעותית - איתי הוא האיש שייתן לה את זה. יש לנו אנשי חינוך מצוינים, חשוב למנף את הכוח האנושי הזה. 

זה חשוב לי באופן אישי כתושבת העיר וכאשת חינוך. אני מאמינה שאיתי, עם הכוח, המרץ והאמונה שהוא מביא אתו, ועם הרצון העז לעשות ולשנות, כמי שגדל כאן ומחויב גם לשכונות, ידע לתת להם את הכלים".

טוטאי תומכת בהתלהבות ביוזמתו של סהר להקים באשקלון אוניברסיטה רב-קמפוסית שתאגד בתוכה את המכללות באשקלון ובנגב המערבי: "החינוך באשקלון צריך חיזוק מהגן ועד האוניברסיטה. אוניברסיטה באשקלון כפי שאיתי מקדם תעלה את מעמד העיר, תמשוך ותחזיר לכאן את הצעירים המשכילים תדרבן, תעודד ותסייע לקדם את החינוך בבתי הספר שלנו".

טוטאי, מנשות החינוך הוותיקות, המוכרות והמוערכות בעיר, גדלה בשכונת שמשון ג', חיה כל חייה באשקלון, עסקה 31 שנה בחינוך וניהלה שלושה בתי ספר. בעברה שימשה כמורה וכמנהלת בבית הספר לחינוך מיוחד "מעיין שרה", הקימה וניהלה את "כיתות בית החולים" בתחנה לנער ולמתבגר שלצד בית החולים ברזילי (כיום בית הספר "שקד"), ניהלה את בית הספר "דקל" באשקלון ואת בית הספר הייחודי "אילנות" באשדוד. המוסדות תחת ניהולה הגיעו להישגים יוצאי דופן. טוטאי היא אם לארבעה ילדים, הצעירה ביניהם לומדת בכיתה י"ב. בספטמבר יצאה לפנסיה מוקדמת, ומאז היא עוסקת בכתיבה, בפעילות חברתית התנדבותית ובליווי של מנהלי בתי ספר.

לדברי טוטאי: "פרשתי כדי לנוח, לעשות לביתי ולעצמי. מקורבי סיפרו לי על איתי ועל מועמדותו, לאחר שפגשתי בו הרגשתי שקיבלתי צו 8 למילואים. אנחנו חולקים תפיסת עולם דומה, בין היתר בדבר היות צרכי התושבים במרכז, ויתרה מכך, תשתית ערכית לא מתפשרת. – זאת ההזדמנות של העיר שלי. נדבקתי באופטימיות של איתי, במחויבות וביושרה שלו. הוא יוצא לדרך ממקום של אמונה נחישות, ואופטימיות מתוך בחירה.

"אני מאמינה בדוגמא אישית: מורה טוב יצליח לחנך וללמד בראש ובראשונה באמצעות דוגמא אישית לתלמידיו, כך גם ראש עיר לתושביו. איתי מציב דוגמא מצוינת, מהיותו בן העיר שנולד, גדל והתחנך בה דרך שירות משמעותי והשכלה מתאימה ועד לבחירה העקרונית להקים ולנהל עסקים דווקא באשקלון. הוא מביא ניסיון ניהולי רציני, כזה שרוכשים רק בשטח ולא במשרדים, והיכרות אמתית עם השטח. הוא לומד נושאים ברצינות וביסודיות, יודע לעבוד ומגיע עם ידיים נקיות ומתוך רצון לעשות – איתי, הוא בדיוק מה שהעיר שלנו צריכה".