אנו חיים בכפר גלובלי ומודרני בו מתקיימים שיתופי פעולה בין מדינות שונות מיבשות שונות ומרחקים רבים. לא זו בלבד שהעבודה המשותפת תורמת ליחסים יציבים בין מדינות שונות, אלא גם מסייעת לפיתוח המדינות השותפות. דוגמה מובהקת היא ישראל וארצות הברית.

pixabay
pixabay

בין שתי המדינות האלה מפרידים אוקיינוסים ויבשות, ועדיין מצליחות לשתף פעולה בתחומים רבים. כמו למשל בתחומי הטכנולוגיה והייצור, כמובן מלבד התחומים שאנו מכירים היטב שהם דיפלומטיה ושיתופי פעולה צבאיים.

מטוסים אמריקאים, רכיבים ישראלים

מפעל חישולי כרמל משמש דוגמה טובה לשיתוף פעולה בתחומי הייצור עם ארצות הברית. המפעל הישראלי נוסד בשנת 1961, ומאז מספק רכיבי טיטניום וניקל עבור תעשיות התעופה בארה"ב וכלל העולם. בהמשך נקנה המפעל על ידי החברה האמריקאית פראט אנד וויטני, אך לא שינה את מיקומו או הרכב עובדיו. כך שחישולי כרמל ממוקם בטירת הכרמל דרומית לחיפה ומספק חלקים למנועי מטוסים עבור חברות בארצות הברית וחברות בשאר העולם.


דוגמאות לחברות שונות משאר העולם ניתן למצוא את Safran Helicopter Engine מצרפת, MTU הגרמניה, Aerospace Engine Systems  בסקנדינביה או GE Avio האיטלקיה. כל החברות הנ"ל מקבלות רכיבים למנועי מטוסים היישר ממפעל חישולי כרמל.


חישולי כרמל הוא מפעל ותיק ולמוד ניסיון. מנהליו אינם מהססים להרחיב אופקים ולחשוב על דרכים חדשות לשיפור ייצור המוצרים. כך שהן העובדים והן המנהלים של המפעל משקיעים 100 אחוז מאמץ כדי לייצר את הרכיבים המשוכללים והאיכותיים ביותר. מעבר לכך, צוות המפעל פועל רבות כדי לשפר את תנאי השירותים ולהגיע ליעדים המוגדרים הבאים:

• חיסכון כלכלי – הקטנת עלויות התפעול והייצור מאפשרת למפעל להשקיע את הכסף בתחומים אחרים כמו שיפור איכות המתכות שמהן מיוצרים רכיבי המנועים.
• ייצור איכותי – כאשר עמידה בתקני האיכות המחמירים של הלקוח בייצור הרכיבים למנועי המטוסים.
• אספקה מהירה – בחישולי כרמל יודעים שהזמן של הלקוחות שלהם חשוב ביותר. משום כך, העובדים המנוסים עושים כל שביכולתם כדי לצמצם את הזמן העובר בין קבלת ההזמנה לבין העברתה ללקוח.
• שיפור מחלקת ההנדסה – המהנדסים שעובדים בחישולי כרמל מתעדכנים בקידמת הטכנולוגיה של המערכות שעמן הם צריכים לעבוד.
• מעודכנים 24/7 – מערכת ניהול המלאי של המפעל היא מערכת מקוונת המתעדכנת בכל עת בכל רגע. בדרך זו יכולים העובדים האחראיים על פס ייצור לעקוב אחר ההזמנות במלאי ולדעת מה חסר ומה פג תוקף ובכך לשפר את השירות עבור קהל הלקוחות המגוון של המפעל.

תנאי עבודה טובים לעובדים מובילים

מפעל חישולי כרמל מתהדר לא רק ברכיבים המשוכללים שהוא מספק לחברות תעופה העולמיות, אלא גם בתנאים הנוחים עבור העובדים. בחישולי כרמל כל עובד הוא נכס הממשיך את דרכו עד הגיעו לגיל פרישה. תנאי העסקה הקיימים בפעל מעודדים את העובדים להשקיע בעבודתם היום יומית ולהפיק את המיטב ממנה עבור קהל הלקוחות הקיים.