בעקבות היעלמותם המסתורית של בעלי אולם האירועים "הכליף" ביפו – מרכז הטקסים 'הויה' הפועל במסגרת תנועת "ישראל חופשית" מעמיד לטובת הזוגות שביקשו להתחתן דרכו – טקס חתונה חינם

כלים
ענבר אורן, קרדיט צילום גיא גלעד
ענבר אורן, קרדיט צילום גיא גלעד

הבוקר הבינו בארגון 'הויה' הפועל במסגרת תנועת "ישראל חופשית כי מבין נפגעי האולם שנדרשו להגיע על מנת לבטל חוזה על רקע הסתבכותם הכלכלית של בעליו, ישנם זוגות של 'הויה' שכבר נמצאים בשלבים מתקדמים של בניית הטקס עם עורכי ועורכות הטקסים שבחרו לעצמם ושאמורים להתחתן ממש בקרוב.

מתוך הבנת גודל הפגיעה בעשרות זוגות - חתנים וכלות שנותרו ללא אולם לעריכת טקס החתונה ביום המרגש שלהם, אחרי ששריינו תאריך, הדפיסו הזמנות ושילמו מקדמה בסך עשרות אלפי שקלים – שגם אותה כעת מנסים לקבל חזרה ללא הצלחה, החליטו עורכי הטקסים של ארגון 'הויה' כי הם מעמדים את שירותי הטקס שלהם ללא עלות עבור הזוגות שביקשו להתחתן דרכם ושהיו אמורים להתחתן ממש בקרוב.

מעבר לעוגמת הנפש, מדובר כאן על נזק כלכלי לא מבוטל ולכן מרכז הטקסים "הויה" כארגון חברתי מודיע כעת כי יעניק לזוגות את שירותי הטקסים שלו בשווי כ-1,600 שקלים ללא תשלום, על מנת לסייע להם לקיים את האירוע ולסייע בכל הניתן בממד המהותי ביותר באירוע כזה, קרי טקס החתונה.

ענבר אורן, מנהלת מרכז הטקסים "הויה" וסמנכ"לית תנועת "ישראל חופשית": "מדובר בזוגות צעירים בתחילת דרכם לכן כארגון חברתי, אנו מרימים כעת את הכפפה על מנת למזער את הנזק ככל הניתן לפחות מצידנו, משום שיודעים שכל שקל הוא קריטי במצב זה. אנו נקפיד שגם באולם החלופי בו יתחתנו הזוגות – הטקס עליו שקדו רבות יישאר הדבר המיוחד והמשמעותי ביותר ביום המרגש הזה, ללא מעורבותה של הרבנות".