כשאנחנו מעצבים את הבית שלנו, בין אם מדובר בבית גדול או קטן, אנחנו לוקחים בחשבון משתנים שונים. דוגמא, אנחנו מסתכלים על משתנים כמו שטח, גודל, צבע, חומר, האופן בו האלמנטים השונים ישתלבו אחד עם השני ועוד. כל המשתנים הנ"ל אמורים להשפיע הן מבחינת הנראות והן מבחינת האופן בו אנחנו נוכל להשתמש בשטח שעומד לרשותנו, בצורה אפקטיבית.

כלים
פינות אוכל – הדרך הנכונה לקנות פינת אוכל
פינות אוכל – הדרך הנכונה לקנות פינת אוכל

 

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות כשאנחנו מעצבים את פינת האוכל שלנו. מדובר בפינה שתהיה בשימוש מדי יום בערך, כאשר במקרים מסוימים, כמו סופי שבוע, חגים ואירועים מיוחדים אחרים, אז אנחנו נעשה בה שימוש נרחב יותר. לכן, חשוב שאנחנו נשקיע בה הן מבחינה כספית והן מבחינות אחרות, משאבים של תכנון ועיצוב נכון.

כשאנחנו מתבוננים על פינות אוכל ובוחנים באיזו פינה לבחור, אנחנו צריכים לקחת בחשבון מספר משתנים שיכולים להשפיע על אופי הבחירה שלנו. אנחנו נציג אותם כעת, ולאחר מכן נבחן את השאלה, כיצד אנחנו מעצבים פינת אוכל שיכולה להתאים לצרכים שלנו.

מה הם המשתנים שמשפיעים על בחירת פינת אוכל

באופן עקרוני, אין הבדל בין המשתנים שמשפיעים על בחירה של פינת אוכל לבין בחירה של שולחנות אחרים, אך אנחנו כן יכולים למצוא הבדלים קטנים בניואנסים. המשתנים העיקרים הם גודל השולחן, כמות האנשים שיכולים לשבת סביבו (בלי ועם פתיחה), סוג החומר ממנו מורכב השולחן, וכמובן העיצוב שלו, אנחנו צריכים לוודא שהשולחן יכול להשתלב מבחינה זו בחלל בו אנחנו בוחרים לשים אותו. כמו כן, אנחנו צריכים לשאלה עד כמה עמיד השולחן. בדומה לשולחן כתיבה, גם במקרה של פינת אוכל, אנחנו לא נרצה להחליף אותו כל שנה או שנתיים, אלא נרצה להשתמש בו לתקופה ארוכה יותר.

ההבדל בין בחירה של פינות אוכל לבין שולחנות אחרים בבית טמון בכמה נקודות, ראשית, פינת אוכל אמורה להיות ניידת יותר, אף על פי שהיא עשויה לכאורה מחומר כבד יותר, עדיין היא אמורה להיות יותר ניידת בשביל שנוכל להעביר אותה ממקום למקום. כמו כן, היא אמורה להיות עם כסאות נוחים לישיבה ממושכת, לא פעם יהיו אלו כסאות מרופדים ונעימים לישיבה.

כיצד אנחנו מעצבים את פינת האוכל שלנו

אנחנו יכולים לבחור בין עיצוב פשוט לעיצוב מורכב, כלומר כזה שכולל דוגמאות שונות על גבי השולחן, כמו כן אנחנו יכולים לבחור צבעים שונים אשר יכולים להשתלב היטב בחלל בו אנחנו מבקשים להציב אותו.

נקודה אחרונה לגבי העיצוב, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שיש סיכוי שאנחנו נשנה את העיצוב של הבית, ועל כן נצטרך להתאים את פינת האוכל בהתאם, לכן ייתכן ויהיה נכון יותר אם נשתמש בעיצוב ניטרלי, כזה שיוכל להתאים לכל סגנון עיצוב של החלל בו אנחנו מבקשים להעמיד אותו.