נראה שאין ענף רווי בנוכלים כמו ענף שבו עוסקות חברות ניקיון ופוליש, ניקיון דירה או בית לפני איכלוס אינו משחק, התחום בו עוסקות חברות אלו אינו דורש רשיון ולמעשה כל מי שיש לו דלי וסמרטוט יכול לפרסם עצמו כנותן שירות, אז איך הם עובדים עליכם.

 

אז מהן הסודות של חברת ניקיון ופוליש בעזרתה היא מצליחה לעבוד עליכם?. רבים מאיתנו כבר נכוו מכך לקוחות כאלה שרק סיימו שיפוץ והיו זקוקים לשירות ניקיון לאחר שיפוץ או כאלה שהזדקקו לחברת ניקיון לדירה החדשה שזה אך רכשו. דוגמה: הזמנתם חברת ניקיון לדירה אחרי שיפוץ, בטלפון בעל המקצוע הסביר לכם מה הוא מנקה ולא יחסוך בתשבחות למקצועיותו. בעל המקצוע גם ישמח לתת לכם הצעת מחיר בטלפון הצעה מפורטת אך פה צריך להיזהר. מחיר הניתן טלפונית אפילו אם נשלחה הצעה מסודרת וכתובה עדיין חסר בו את הראייה בפועל, כך תמיד בעל המקצוע יוכל לומר דברים הסותרים את אופי הכתיבה, וצפו למחיר הרבה יותר יקר. מקרים רבים קרו ללקוחות שהקבלן המבצע הגיע לאחר סיכומים טלפונים מראש, העמיד פני מופתע ואמר שמצב הדירה חמור ואתם תשלמו הרבה יותר ממה שסוכם. הקבלן יסביר לכם גם שהרצפה מאד מלוכלכת ושלא ניתן לבצע פוליש לרצפה ללא השחזה, מה שייקר את המחיר במאות אחוזים.  הקבלן גם יציע לכם למרוח פוליש קריסטל אך לא בטוח שאתם בכלל צריכים את זה, הוא גם יספר לכם שהצבע עבד בצורה מאד רשלנית ושהוא בחייו לא ראה דירה כזאת, הוא משקר.

ניקיון דירה לאחר שיפוץ ממה יש להיזהר בעיקר

חברות הניקיון הנמנות עם קבוצות אלו כמו שהוזכר אינן מקפידות על זהירות, עובדי החברה אינם מיומנים ומבצעים במקרה הטוב עבודה רשלנית, ובמקרה הטוב פחות לנזקים חמורים. חברות אלו משתמשות בצינור מים בזמן העבודה מה שיכול לגרום לרהיטים להתנפח, חומצת מלח הוא חומר ניקוי מאד פופולרי וחברות רבות משתמשות בו באופן מוגזם. שימוש בחומרים כימיים הוא צורך ללא ספק על מנת לפרק חומרים קשים, אך השימוש בהם מצריך ידע ברמת דילול החומר ואופן השימוש בו. בתים שהריצוף בהם הוא פרקט נושא המקצועיות הוא קריטי, לכן עדיף לחפש חברת ניקיון מומלצת המבצעת את השירות בכמות מינימלית של מים. חשוב לדעת שלאחר כל השיפוץ אתם צריכים חברת ניקיון המתמחה בניקיון דירה לאחר שיפוץ,  אז אם אין בידכם חברים ממליצים מומלץ מאד לחפש באינטרנט אך לא לסגור טלפונית. זה אומר שמספיק שבעל העסק יפתח במונולוג על מנת לתת לכם מחירים טלפונים, צריך להדליק לכם נורה אדומה. חברה המכבדת את עצמה תציע ללקוח לבקר באתר ללא תשלום על מנת לתאם צפיות ולקבוע מחיר. הזמינו כמה חברות כך תוכלו לדעת אם המחירים שנתנו לכם זולים. אל תחמדו מחירים זולים שנתנו לכם בטלפון בסוף זה יעלה הרבה יותר.

ניקיון דירה לפני אכלוס בעצמכם

כיום ניתן למצוא פרוייקטים רבים הנבנים כמעט בכל הארץ, לרוב הקבלנים המבצעים מנקים דירות ובתים חדשים ניקיון ראשוני. מה שנותר לנקות אינו מצריך הזמנת חברה, הקבלן למעשה מזמין חברת ניקיון מקצועית שמנקה את הדירה, כולל קרצוף עם מכונה ובצוע פוליש לרצפה. החברה מנקה את כל הלכלוך הגס של שאריות צבע וכיו"ב, מוציאה את כל הפסולת של חומרי הבניה ומשאירה בית בנקיות סבירה.

נתחיל בזאת שעדיף לבצע ניקיון דירה לפני אכלוס והעברת החפצים אליה, נכון שעדיין יש מה לנקות בעצמכם אבל לא הרבה. זה נשמע קשה, לכן בהמשך אנסה לתת לכם טיפים כיצד לנקות זאת באופן מושלם ונתחיל בתריסים והחלונות. לאחר הניקוי הראשוני נשאר על החלונות והתריסים בעיקר אבק, הברישו היטב את החלונות בעזרת מטאטא אל תשכחו להבריש חזק גם את כל המסילות והמסגרות, והשתמשו בשואב לשאוב את כל האבק היטב. לאחר מכן הצטיידו בדלי מים נקיים ועם מטלית לחה נגבו את כל החלון כולל המסגרות והמסילות, ונגבו את כל שאריות הלחות עם מטלית יבשה. להברקת החלונות השתמשו בחומר להברקה כמו ווינדולן או אגקס, והבריקו עם נייר סופג.

במידה ונשארו טיפות צבע קטנות ניתן להסירן בעזרת נייר סופג טבול באצטון, אך לא לפני בדיקה באזור נסתר לוודא שאינו מסיר את צבע הפרופיל. במידה ואצטון יסיר את צבע הפרופיל נסו לנקות עם מים רתוחים ומטלית בלחיצות קלות זה יסיר את כתמי הצבע. החדרים הרטובים שכמעט ניקו היטב, נשארו עדיין עם כתמי רובה במקומות שונים על קירות הקרמיקה גם זאת ניתן לנקות בקלות יתר. מלאו חצי דלי מים נקיים והוסיפו לתוכו חומצת מלח 30% כרבע כוס, כסו את ידכם בכפפות גומי ותברישו את קירות הקרמיקה בעזרת ראש מטאטא. [ יש לכסות את הברזים והנקלים לפני השימוש ולעטוף בעזרת מטליות רטובות במים] קרצפו היטב את חיפוי הקירות עם כריות קרצוף [סקוטש ברייט] ולשפשף בכל פינה היטב.

לאחר שתשטפו את החיפוי במים נקיים ייעלמו כל כתמי הרובה. במקרים שיש מעט כתמי צבע יש לגרד זאת בעזרת שפכטל חד לפני הטיפול שהוסבר כך לא יישארו כתמי לכלוך כלל והמראה יהיה מושלם. רצפות הבית ניתן לנקות בצורה זהה לטיפול בחיפויי הקירות וכל זאת, במידה והרצפות עשויות גרניט פורצלן או קרמיקה. רצפות כמו שיש וכיו"ב הטיפול יהיה שונה לחלוטין, ובוודאי לא בעזרת חומצת מלח. ארונות חדשים אין לנו צורך להרחיב כיצד לנקות ורק נדגיש, שאין להשתמש במים ובכל חומר ניקוי, אלא רק שאיבת הלכלוך תחילה וניגוב עם מטליות לחות ויבשות.

פוליש לרצפה מאד מומלץ

פוליש קריסטל הוא הפוליש המומלץ ביותר כיום לרצפות כמו שיש או רצפות אבן אחרות, קריסטל יבריק אותם ברמה גבוהה ויעשיר את המראה מאד. פוליש קריסטל או בכלל חידוש רצפות ביהלומים לחידוש הרצפה, יכול להיעשות רק ע"י חברת פוליש מומחית בנושא זה. אך אם ברצוננו להבריק בעצמנו את הרצפה ללא הוצאות גבוהות מדי, ניתן לבצע פוליש לרצפה עם פוליש ווקס של סנו [ לקרוא הוראות יצרן ולהשתמש בהתאם] והרצפה תבריק עם הזמן לרמה גבוהה מאד.

כותב שורות אלו הוא הבעלים של חברת ניקיון מומלצת מאד במדרג, האתר מדרג את החברות ומקפיד לבדוק אותם בתדירות גבוהה.