הבורסה ליהלומים תציג את המהפכה הטכנולוגית שהיא מובילה בענף היהלומים בשבוע היהלומים הבינלאומי -  האירוע השנתי המרכזי של ענף היהלומים שיתקיים מה-5 ל-7 לפברואר בבורסה ברמת גן. "בורסת היהלומים הישראלית הופכת את המשבר שעובר ענף היהלומים להזדמנות למהפכה שתעמיד את החדשנות הטכנולוגית במרכז ותהפוך אותה ליתרון הגדול של הענף בישראל. כנס היהלומים השנתי הוא הזדמנות מצוינת להציג את קפיצת הדרך הטכנולוגית שעוברת הבורסה שלנו בפני מאות מבקרים שנוהרים מדי שנה לתערוכה ברמת גן מרחבי תבל", אומר נשיא בורסת היהלומים ברמת גן, יורם דבש.

יורם דבש - נשיא הבורסה ליהלומים (צילום: שחף הבר)
יורם דבש - נשיא הבורסה ליהלומים (צילום: שחף הבר)

במהלך הכנס ייפתח בבורסה המרכז לחדשנות בענף היהלומים, Diamond Tech, חממה טכנולוגית שתאכלס ותתמוך בחברות סטארט-אפ שיפתחו טכנולוגיות לטובת הענף. במרכז יפעלו חברות שמפתחות טכנולוגיות לתעשיית היהלומים בתחומי הרובוטיקה, הפיננסים, התוכנה, החומרה, הרפואה, החלל, התכשיטים והמסחר.

בנוסף, תיפתח במהלך הכנס החנות הווירטואלית  ליהלומים – פרויקט מיוחד של הבורסה הישראלית ושל רשת עליבבא הסינית – רשת השיווק האינטרנטית הגדולה בעולם. הבורסה מקימה 150 חנויות B2B (שיווק לעסקים) וירטואליות לממכר יהלומים של חברי הבורסה. השקת החנויות הווירטואלית היא חלק מהסכם שיתוף פעולה מיוחד וחסר תקדים של עלי בבא עם הבורסה ברמת גן, לפיו הבורסה הישראלית תשמש כ"חותמת איכות"  בתחום היהלומים. לרגל ההשקה, במסגרתה ייחנך מתחם תיפעולי של הפרויקט  בתוך הבורסה הישראלית, תתארח בשבוע הקניינים  משלחת של קניינים שאירגנה  הרשת הסינית.

פרוייקט דגל טכנולוגי מיוחד נוסף שיושק בשבוע היהלומים הוא הנפקת המטבע הדיגיטלי - CDC  (Carats.io Diamond Currency) שהבורסה ליהלומים פיתחה יחד עם חברת ההייטק CARATS.IO. מדובר במטבע דיגיטלי ייחודי שיגובה ברכישות של יהלומים בשוק הישראלי (בדומה לגיבוי בזהב שהתקיים בעבר למטבעות רגילים) ויהווה כלי עבודה לענף היהלומים העולמי.

לכנס יגיעו כ-500 קניינים ואנשי מקצוע מרחבי העולם ויצפו בתצוגות מרהיבות של יהלומים. בנוסף, תתקיים בכנס תערוכה מיוחדת שבה יוצגו עבודות חדשות של 36 חברות לתכשיטי יהלומים, מהמובילות בישראל ובעולם, בהשתתפות נשיא פדרציית התכשיטים הבינלאומית, ג'יטאנו קוואלירי. זוהי הפעם הראשונה בה בשבוע  היהלומים הבינ"ל תתארח גם תערוכה של תכשיטי יהלומים מוכנים במקביל לתצוגה המסורתית של יהלומים לא משובצים.