אם לאחרונה הסתובבתם בתל אביב, להנאתכם, לסידורים או למטרת בילוי, סביר מאוד להניח כי חלפתם על פי מסעדת המבורגרים אחת לפחות. דומה כי המבורגר בתל אביב – זו האופנה האחרונה ועוד מסתבר כי כאשר עושים אותו כמו שצריך ההמבורגר בהחלט תורם לבריאות ובעל ערך תזונתי גבוה. מדוע, אם כן, חשוב להכניס המבורגר לתפריט האוכל שלנו? כל הסיבות שכדאי להכיר.

כלים
כאשר עושים אותו כמו שצריך ההמבורגר בהחלט תורם לבריאות
כאשר עושים אותו כמו שצריך ההמבורגר בהחלט תורם לבריאות

 

בשר טרי ואיכותי

כדאי להדגיש כי יש המבורגרים ויש המבורגרים. מסעדת המבורגרים בתל אביב שאיננה סתם מזללה פשוטה תקפיד להכין במקום את ההמבורגרים, טרי-טרי. יש לא מעט חשיבות לשימוש בבשר בקר טרי ואיכותי. קודם כל, כאשר משתמשים בבשר בקר איכותי, אפשר לשלוט בכמות השומן שתתקבל בקציצה. חובבי הבישול שמכינים בעצמם את ההמבורגרים שלהם אכן יעדיפו לוותר על מוצרים תעשייתיים שמנים יותר ויכינו לעצמם את הגרסה היותר מוצלחת, ולדעתנו – גם היותר טעימה. כדאי להוסיף ולומר כי בקציצת המבורגר איכותית לא חייבת להיות תכולת שומן גבוהה, בניגוד למיתוס הרווח. בשר איכותי ובו כ-5 אחוזי שומן? זה המבורגר לעניין שכדאי להכניס לתפריט.

כל מה שבריא

בפעם הבאה שתיכנסו למסעדה ותזמינו המבורגר בתל אביב, תוכלו לדעת שבתוך הקציצה התמימה למראה מסתתרים לא מעט ערכים תזונתיים מפתיעים בבריאותם. מה כל כך בריא בהמבורגר? קודם כל, בבשר בקר יש תכולה גבוהה מאוד של חלבונים. לא כדאי לשכוח כי חלבונים הם אבני הבניין העיקריות של גופינו ואנו צריכים מהם – והרבה. לא פעם ולא פעמיים אנו שומעים רופאים ותזונאים בכירים מסבירים כי בשר עוף לא תמיד מספיק על מנת לספק את החלבון לגופנו ולכן, מפעם לפעם בשר בקר והמבורגר עסיסי בהחלט מומלצים.

סיבה נוספת שבגינה מומלץ כל כך לצרוך מעת לעת בשר בקר – הברזל. מי מאיתנו שמרגיש חולשה ותשישות, עייפות או אפילו נטייה לשכחנות, חוסר בברזל הוא פעמים רבות הסיבה לכך. הברזל וגם הוויטמינים (כגון B12) המצויים בבשר בקר עוזרים להסעת החמצן בגוף, הם מונעים עייפות, מוסיפים אנרגיה ומחזקים את עמידות הגוף בפני מחלות.